خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

هرکسی به جزایر سه‌گانه دست درازی کند، تودهنی می‌خورد/ روسیه در شرایط کنونی از دولت‌های غیرمحارب است/ عربستان به منطق و مذاکره روی بیاورد

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۴۵۶

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: امام (ره) می‌فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. این مسئله قابل تاکید است. اگر می‌خواهید نظام ما هویتش را حفظ کند با این دو کلمه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن سال نو گفت: نوروز ما با نوروزی که اوباما و ترامپ تبریک می‌گفتند، متفاوت است. آن نوروز به خدا و دین ربطی ندارد اما نوروز ما با خدا و دین ارتباط دارد. تبریک‌شان هم منافقانه است چون با همان حال تبریک علیه مردم خوب ایران توطئه می‌کنند.

مسئولان هر اقدامی برای کاهش حوادث نوروزی انجام دهند

او با اشاره به حوادث ناگوار نوروزی اظهار داشت: برای عزیزانی که در این ایام از دنیا رفتند یا مجروح شدند، ابراز تاسف داریم و از مسئولان محترم می‌خواهم هر کاری برای کاهش این حوادث می‌توانند انجام دهند، دریغ نکنند هرچند که زحمات بسیاری انجام شده تا مردم راحت باشند.

نامگذاری‌‌ها توسط رهبری مشخص کردن سمت و سوی مسئولان و مردم است

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولد و اشتغال» تصریح کرد: این نامگذاری‌ها اولا مشخص کردن نیاز کشور و ثانیا تعیین‌کننده سمت و سوی مسئولان و مردم در این سال است. این نیاز را مقام معظم رهبری دو مسئله دیده‌اند: تولید و اشتغال.

قوه قضاییه و مجلس امنیت اقتصادی را تامین کنند 

خاتمی با تشریح هفت الزام تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: اگر قرار است بازار تولید و اشتغال گرم شود، این هفت الزام ضروری است. نخستین الزام این است که مدیران متدین، مخلص، انقلابی و جهادی در عرصه مدیریت وارد شوند. دومین الزام، امنیت اقتصادی تامین شود. قوه قضاییه و مجلس مقرراتی تصویت کنند تا امنیت سرمایه‌گذاری تامین شود.

از قاچاق کالا در مبادی رسمی ورودی کشور جلوگیری شود

او ادامه داد: الزام سوم، افزایش صادرات و توسعه طرف‌های صادراتی است که یک ضرورت برای تولید و اشتغال است. الزام چهارم، جلوگیری از واردات بی‌رویه و حرام تلقی کردن واردات کالاهایی است که مشابه ایرانی دارند. الزام پنجم، جلوگیری از وارد شدن کالاهای قاچاق از مبادی رسمی ورودی است. همانطور که مقام معظم رهبری گفتند توجه به حمل چند کالا توسط افراد محروم که در مرزها یا بازارچه‌های رسمی کالایی را قاچاق می‌کنند، تحریف در مسئله قاچاق است و باید از قاچاق کالا در مبادی رسمی جلوگیری شود. الزام ششم، تولید فاخر و با کیفیت کالاهایی است که باید با محصولات خارجی رقابت کند و الزام هفتم، این است که مردم عزیز مسئله تولید داخل را به عنوان فرهنگ بر تولید خارجی ترجیح دهند. 

نشانه‌های فروپاشی لیبرال دموکراسی غربی دیده می‌شود

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به در پیش بودن روز جمهوری اسلامی ابراز داشت: روز شنبه، جشن بزرگی است. در زمانی جمهوری اسلامی شکل گرفت که دو تز در دنیا حکومت می‌کرد: نخست، تز حکومت کمونیستی شرق بود که فروپاشید و دومی، لیبرال دموکراسی غربی که نشانه‌های فروپاشی آن هم‌اینک دیده می‌شود. در این شرایط شما به صحنه آمدید و تز سوم را یعنی مردمسالاری اسلامی را مطرح کردید. 

تز مردم‌سالاری اسلامی موفقیتش را نشان داده است

خاتمی با بیان اینکه تز مردم‌سالاری اسلامی موفقیتش را نشان داده است، عنوان کرد: در این ۳۷ سال، دشمنان ما هر توطئه‌ای را که می‌توانستند، علیه ما انجام دادند. ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم. شهدایی که دشمنان ما عاملان ترور را تحریک کردند. هشت سال جنگ تحمیلی و شش کودتا. اینها توطئه‌هایی است که جمهوری اسلامی با موفقیت آنها را از بین برد. 

تداوم هویت نظام در حفظ جمهوری اسلامی است

او با اشاره به تاکیدات امام درخصوص جمهوری اسلامی بیان کرد: امام (ره) می‌فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. این مسئله قابل تاکید است. اگر می‌خواهید نظام ما هویتش را حفظ کند با این دو کلمه است. این دو کلمه ترکیب‌شان اتحادی است؛ نه می‌شود مردم را از اسلام جدا کرد و نه می‌تواند اسلامیت را جمهوریت تغییر داد. 

تبلیغات انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی باشد

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات پیشروی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا یادآور شد: تبلیغات انتخاباتی چه در انتخابات شوراها و چه در انتخابات ریاست جمهوری باید در شان جمهوری اسلامی باشد و صداقت و اخلاص حرف اول را بزند و تخریب، تهمت و بی‌انصافی در کار نباشد. 

ایران‌هراسی این روزها مجددا بازار گرمی پیدا کرده است

خاتمی با بیان اینکه ایران‌هراسی این روزها مجددا بازار گرمی پیدا کرده است، گفت: در امریکا، بحث تحریم موشکی و سپاه را می‌خواهند به مجلس‌شان ببرند. دولت‌های اردن علیه ایران بحث‌های دروغینی را مطرح می‌کند. بحرین که کشورش تبدیل به زندان مردمش شده است به دروغ می‌گوید گروهی تروریستی را کشف کرده که با سپاه در ارتباط است. 

از حاکمیت اسلام ناب محمدی (ص) می‌ترسند

او با بیان اینکه ایران‌هراسی مسئله جدیدی نیست، اظهار داشت: از چه می‌ترسید؟ این ترس در دو چیز است؛ نخست، آنها از حاکمیت اسلام ناب محمدی (ص) می‌ترسند. نگران هستند که حاکمیت اسلام عدالت، اسلام ضدظلم به صمنه بیاید چون جایی برای آنها دیگر باقی نمی‌نماد. دوم، غربی‌ها به دندان‌شان از غارت خوان این مردم مزه کرده است. شما وارد صحنه‌ای شده‌اید و آنها را با ذلت از کشور بیرون کردید. تلاش می‌کنند تا بگردند ولی من به آنها می‌گویم که این آرزو را برای همیشه به گور خواهید برد. 

درب‌های سیاست خارجی‌مان را روی امریکا و اسرائیل بسته‌ایم

این عضو مجلس خبرگان رهبری درخصوص رابطه با روسیه هم تصریح کرد: اصولا سیاست‌ خارجی نظام ما که در اصل ۱۵۲ آمده است، مبانی‌اش مبتنی بر روابط صلح‌آمیز با کشورها است. روسیه در شرایط کنونی از دول غیرمحارب است و در عرصه بین‌المللی هم‌افزایی داریم. ما درب‌هایمان را تنها برای دو دولت بسته‌ایم. یکی رژیم اشغالگر قدس است که از بن این رژیم را اشغالگر و متجاوز می‌دانیم و دیگری دولت محارب امریکا است. 

خاتمی افزود: درب سیاست خارجی روی هر کشوری که بخواهد روابط عادلانه با ما داشته باشد، باز است. سفر مسئولان ما به روسیه نیز در این چارچوب تحلیل می‌شود. 

مسئله یمن جگر هر انسانی را می‌سوازند

او با اشاره به دومین سالگرد تجاوز ائتلاف سعودی به یمن نیز خاطرنشان کرد: مسئله یمن جگر هر انسانی را می‌سوازند. در این مدت ۳۲ هزار نفر شهید و زخمی شده‌اند. ۲۶۴۶ کودک شهید و ۲۴۶۳ کودک زخمی و ۱۹۲۲ زن شهید و ۲۷۶۴ زن زخمی شده‌اند و صد هزارها خانه و بیمارستان تخریب شده است اما در همین شرایط، ملت یمن مجددا مقاومت می‌کند. 

امریکا تحریک‌کننده دولت سعودی در جنگ یمن است

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: این جنایات یک مباشر دارد که آن دولت سفاک عربستان است و یک تحریک‌کننده دارد که به عربستان سعودی سلاح می‌فروشد و آن دولت امریکا است و یک مشوق هم دارد که آن، سکوت سازمان‌های بین المللی است. دبیر وقت سازمان ملل می‌خواست این کودک‌کشی عربستان در یمن را محکوم کند اما او این مسئله را با دلار معامله کرد و یک لکه ننگ را در کارنامه خود به‌جای گذاشت. 

دولت سعودی بیش از این به اسلام آسیب نزند

خاتمی با بیان اینکه دولت سعودی بیش از این کارنامه‌ خود را سیاه نکند و به اسلام آسیب نزند، ابراز داشت: آنچه نصیب آنها از این جنگ شده، نفرت است و راه به جایی نمی‌برد. اگر خیر خود را می‌خواهید دست از این آدم‌کشی و وحشی‌گری بردارید. روی به منطق و مذاکره آوردید مگرنه روز به روز منفورترشده و شعار مرگ بر آل سعود پراکنده‌تر و گسترده‌تر می‌شود. 

اجلاس سران عرب با دو افتضاح همراه بود

او با اشاره به برگزاری اجلاس سران عرب بیان کرد: این اجلاس، اجلاسی بود که به هر آنچه می‌خواستند، نرسیدند. آنها می‌خواستند بیانیه شدیدالحنی علیه ایران صادر کنند اما موفق نشدند. اما این اجلاس با دو افتضاح همراه بود. 

هر کس به جزایر سه‌گانه دست درازی کند، تو دهنی محکمی می‌خورد

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: افتضاح اول آنها این بود که به سمت رسمیت شناختن دولت غاصب صهیونیستی رفتند و افتضاح دوم، ادعای مالکیت جزایر سه‌گانه بود که لکه ننگی برای این اجلاس به شمار می‌رود. این جزایر ایرانی بوده و ایرانی خواهد ماند و هر کس بخواهد به آنها دست درازی کند تو دهنی محکمی می‌خورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز