خبرگزاری کار ایران

به‌منظور ایجاد مرکز ملی آموزش مالکیت فکری انجام شد؛

امضای یادداشت تفاهم همکاری وزارت دادگستری و سازمان جهانی مالکیت فکری

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۶۱۶

یادداشت تفاهم همکاری وزارت دادگستری و سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) برای ایجاد مرکز ملی آموزش مالکیت فکری در جمهوری اسلامی ایران در مقر این سازمان در شهر ژنو به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، یادداشت تفاهم همکاری وزارت دادگستری و سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) برای ایجاد مرکز ملی آموزش مالکیت فکری در جمهوری اسلامی ایران توسط کاظمی، معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری و شریف سعدالله، مدیر اجرایی آکادمی وایپو، در مقر این سازمان در شهر ژنو به امضا رسید.

در این مراسم که حسن نذیری اصل؛ سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر اروپایی ملل متحد نیز حضور داشت، طرفین بر هرچه سریعتر اجرایی کردن یادداشت تفاهم تأکید کرده و متذکر شدند که مرکز آموزش مالکیت فکری می‌تواند علاوه بر آموزش ذینفعان حوزه مالکیت فکری در ایران، نقشی مهمی نیز برای ارتقاء مالکیت فکری در میان کشورهای منطقه به ویژه کشورهای فارسی زبان داشته باشد.

در همین راستا، مقرر شد هیات کارشناسی وایپو به زودی به تهران سفر کند.

این یادداشت تفاهم در راستای اجرای مصوبه مورخ ۹/ ۱۲/ ۹۴ هیات وزیرات تدوین شده و چارچوب همکاری‌های مشترک طرفین برای ایجاد مرکز و آموزش حقوق مالکیت فکری به کارشناسان دستگاه‌های ذیربط دولتی، وکلای دادگستری، قضات، ضابطان قضایی، ذینفعان و صاحبان حقوق مالکیت فکری را فراهم می‌کند.

ارتقای دانش مالکیت فکری در کشور، لازمه حرکت اقتصادی به سوی اقتصاد دانش بنیان تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز