خبرگزاری کار ایران

برای توسعه همکاری‌ها؛

سفیر ایران در بوسنی با شهردار سارایوو دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۶۲۱

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با شهردار جدید سارایوو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌ها بین دو کشور در حوزه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار عبدالله اسکاکا، شهردار سارایوو با تبریک نوروز و سال نو شمسی از آمادگی برای توسعه همکاری‌ها بین پایتخت‌های دو کشور خبر داد و گفت: در قرن حاضر شهرها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حضور در سازمان‌های بین‌المللی به بازیگرانی فعال در عرصه روابط بین‌الملل بدل شده‌اند و امروزه پایتخت‌ها خود محرک توسعه کشورها هستند.

شهردار سارایوو اضافه کرد: امیدوارم روابط بین دو پایتخت گسترش یابد و شاهد توسعه همه‌جانبه روابط توسعه توریسم و همکاری‌های بیشتر در سایر زمینه‌ها باشیم. 

او همچنین از شهردار تهران برای سفر به پایتخت بوسنی و هرزگوین دعوت و بر لزوم همکاری‌های فرهنگی بین تهران و سارایوو تاکید کرد.

محمود حیدری، سفیر کشورمان نیز در این دیدار انتصاب عبدالله اسکاکا را به سمت شهردار سارایوو تبریک گفت و اظهار داشت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوان بین دو ملت و علاقه مردم دو کشور به یکدیگر در کنار اراده سیاسی دو دولت برای ارتقای سطح همکاری‌ها، فرصتی را پدید آورده تا دیپلماسی شهری بین تهران و سارایوو فعال شود و بر این اساس تفاهمنامه خواهرخواندگی بین تهران و سارایوو به امضاء رسیده که با انعقاد این خواهرخوانندگی، زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای همکاری بین دو پایتخت به وجود آمده است. 

در پایان این دیدار سفیر کشورمان از سوی شهردار مشهد از شهردار سارایوو برای شرکت در اجلاس شهرداران جهان اسلام که قرار است در اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد برگزار شود، دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز