خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور:

افق نظام مقدس جمهوری اسلامی، روشن و آینده آن درخشان خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۶۶۹

سخنگوی وزارت کشور در یادداشتی به مناسبت ۱۲ فروردین تاکید کرد:‌ به رغم وجود چالش‌های موجود، افق نظام مقدس جمهوری اسلامی، روشن و آینده آن درخشان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، در یادداشت سیدسلمان سامانی آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

١- با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۵۷، رفراندوم محتوا و شکل حکومت در دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ برگزار و یک روز بعد، در دوازدهم فروردین نتایج این رفراندوم اعلام شد. 

٢- طبق اعلامیه دولت موقت، در این رفراندم تاریخی ٢٠ میلیون و ٢٨٨ هزار نفر به زدودن و حذف سلطنت و تأسیس جمهوری اسلامی رأی «آری» و ٢٤١هزار تن به آن «نه» داده بودند. 

٣- بدین سان با رأی قاطع ٩٨،٢ درصد شرکت‌کنندگان، نظام مقدس جمهوری اسلامی (نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش) نام گرفت و ۱۲ فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی تعیین شد.

٤- اساساً یوم‌الله دوازده فروردین «هنگامۀ تجلّی وعده الهی پیروزی مستضعفین بر مستکبرین» و «لحظه ظهور شخصیت واقعی ملّت ایران» است.

٥- در این روز، نظام سیاسی بی‌بدیلی شکل گرفت که سه پایه اصلی آن «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بوده است. این سه گانه نمایانگر آرمان‌های تاریخی ملت و نشانگر اراده عمومی جامعه بوده و در ذات خود، «جامعیت»، «عمومیت» و «زمینه تاریخی ریشه دار» دارد. 

٦- از منظر سرآمد و شارحان اصلی جمهوری اسلامی، در مفصل‌بندی ایده‌آل تاریخی «جمهوری اسلامی»، واژه جمهوری فرم یا شکل حکومت را و کلمه اسلامی، ماهیت و محتوای حکومت را تعیین می‌کند.

٧- این ترکیب‌بندی، حاکی از تفاوت ماهوی و ساختاری نظام جمهوری اسلامی از هر نوع نظام سیاسی دیگر، از حیث «دغدغه، غایت، وسیله و نتیجه» است. 

٨- بدین ترتیب، منظومه «هست‌ها و نیست‌ها» و «بایدها و نبایدها» در نظام جمهوری اسلامی، یک انشای انتزاعی محض و اقتباسی نیست بلکه نوعی خارجیّت بخشیدن به «روح، آگاهی و واقعیت ایران اسلامی» و هماهنگ با آن است.

٩- طبیعتاً به موازات تغییر در «زمان، شرایط، محیط و نیازها»، نظام جمهوری اسلامی هم در قالب فقه پویا، پویایی و نشاط درونی داشته و به صورتی مستمر روش‌های اداره امور عمومی خود را با حفظ محتوای اسلامی، نوسازی کرده است. چراکه، در منطق نظام‌سازی اسلامی، روش‌ها طریقیت داشته و ضرورتاً باید حسب زمان، شرایط، محیط و نیازها و متناسب با آنها، جرح و تعدیل یا تغییر یابند. 

١٠- به رغم وجود چالش‌های موجود، افق نظام مقدس جمهوری اسلامی، روشن و آینده آن درخشان خواهد بود چراکه این نظام در ذات خود هماهنگ با فطرت انسان، متناسب با روح و آگاهی تاریخی ملت ایران و برخاسته از اراده عمومی این ملت بزرگ بوده و ابزارهای لازم و منابع کافی برای جهش‌های بزرگ را در اختیار دارد. بدون تردید طی این مسیر استلزامات مهمی دارد که از آن جمله، اهتمام به حوزه اقتصاد با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و بالأخص عرصه کلیدی تولید و اشتغال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز