خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

موضع اصولی ایران، حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق است/ به اهتزار در آمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق تنش‌آفرین است

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۲۶۳

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: به اهتزاز درآمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق در کرکوک را اقدامی مغایر قانون اساسی این کشور و تنش آفرین می‌دانیم.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در خصوص تحولات اخیر در استان کرکوک عراق گفت: موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق و تاکید بر پایبندی همه طرف‌ها به قانون اساسی و حل اختلافات در این کشور از طریق گفت‌وگو و راهکارهای قانونی است و بر این اساس به اهتزاز درآمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق در کرکوک را که طبق قانون اساسی این کشور تحت حاکمیت دولت فدرال است، اقدامی مغایر با قانون اساسی و تنش آفرین می‌دانیم.

او افزود: مبارزه با تروریسم و پاکسازی مناطق باقیمانده عراق از لوث وجود تروریست‌های تکفیری و داعش، مهمترین مساله دولت و مردم عراق بوده که جمهوری اسلامی ایران نیز از آن حمایت کرده و به حمایت‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر برخی طرف‌های عراقی در کرکوک، از این جهت که می‌تواند بخشی از انرژی دولت و ملت عراق را از مسیر مبارزه با تروریست‌ها منحرف و مصروف مسائل سیاسی داخلی کند، نیز نگران‌کننده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز