خبرگزاری کار ایران

حمایت هنرمندان از کمپین ارمغان آزادی برای ۲۲۰ زندانی زن

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۵۲۴

به‌منظور حمایت از زندانیان نسوان جرایم غیرعمد کمپینی که تحت عنوان ارمغان آزادی برای زندانیان زن جرایم غیرعمد تشکیل شده است، تاکنون هنرمندان حضور پررنگی داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، به‌منظور حمایت از زندانیان نسوان جرایم غیرعمد در کمپینی که تحت عنوان ارمغان آزادی برای زندانیان زن جرایم غیرعمد تشکیل شده است، تاکنون هنرمندان حضور پررنگی داشته‌اند.کمپین حمایت از زندانیان زن تحت حمایت این نهاد مردمی به‌دنبال امضای تفاهم‌نامه مدیرعامل ستاد دیه کشور و معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری برپا شده و در صدد است با دو هدف پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و کاهش وقوع جرایم غیرکلاهبرداری در بین زنان جامعه فعالیت نماید تا ضمن جلب مشارکت‌های مردمی در راستای آزادی ۲۲۰ محکوم زن غیرعمدی که در حال حاضر در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند، فعالیت کند.

در جمع اعضای این مجموعه می‌توان از چهره‌های مختلف هنری به‌ویژه حضور بازیگران نام آشنایی چون ترانه علیدوستی و سحر دولتشاهی اشاره کرد.

پیوستن جمعی از بانوان مسئول کشور مانند زهرا احمدی‌پور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث‌ فرهنگی هر چند به میزان استقبال چهره‌های هنری کشور نیست، اما فعالیت این دسته از بانوان در زمینه رهایی جمعی از هموطنان آبرومند دربند قابل توجه است.

ابتدای فعالیت این پویش مردمی، سالروز میلاد حضرت زهرا (س) بود و طی برنامه‌ریزی انجام شده هم مقرر گردیده فعالیت‌های خداپسندانه و انسان‌دوستانه این کمپین تا روز میلاد حضرت معصومه (ع) ادامه یابد.

علاوه بر گفت‌وگوهای پراکنده چهره‌های متعدد سیاسی و اجتماعی، آنچه قابل اعتناست اکانت توئیتر تعداد زیادی از هنرمندان سینما و تلویزیون کشورمان و اختصاص صفحه شخصی اینستاگرام جمعی از فرهنگیان ملی به این طرح و اهداف بانیان این کمپین حمایتی است.

آنچه در بیشتر این نقل‌ها می‌توان مشاهده کرد، تلاش خودجوش چهره‌های مردمی برای تفکیک دادن بدهکار از بزهکار زندانی است.

عمده پست‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی هم به بیان جملاتی از این دست اختصاص یافته است که «‏نیکوکاران برای مشارکت در امر آزادی زندانیان زن غیرعمد واجد شرایط، می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۰۱*۷۸۰* به کمپین حمایتی پویش ارمغان پوسته و همیار ستاد دیه در راستای رهایی بسیاری از زنان و مادرانی باشند که ناخواسته و به دور از هر سوءنیت مجرمانه‌ای روانه زندان‌ شده‌اند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز