خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پروش در جمع خبرنگاران:

از حقوق فرهنگیان دفاع خواهیم کرد/ ارقام اعلام‌شده درخصوص صندوق فرهنگیان را تایید نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۷۰

وزیر آموزش و پروش تاکید کرد: مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که موجب آسیب رساندن به فرهنگیان است. فرهنگیان نگران مسائل به وجود آمده نباشند و از حق و حقوق آنان دفاع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: تا زمانی که گزارش گروه تحقیق و تفحص کامل نشود، نمی‌توان عدد و رقمی اعلام کرد.

او با بیان اینکه طی جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس و گروه تحقیق و تفحص انجام شد، مقرر شد قبل از کامل شدن گزارش، اعداد و رقمی اعلام نشود و این خلاف قانون است، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ عددی را تایید نمی‌کنم و منتظر نظر و گزارش نهایی گروه تحقیق و تفحص هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: براساس اطلاعاتی که داریم چنین اعدادی غلط است و مشخص نیست بر اساس چه اطلاعاتی این اعداد مطرح می‌شود.

دانش‌آشتیانی با بیان اینکه موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان با بانک سرمایه متفاوت است، تصریح کرد: در بانک سرمایه وام‌هایی خارج از ضوابط پرداخت شده است که باید صاحبان آن، وام‌ها را بازگردانند و این مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان نیست. این موضوعی است که در دیگر بانک‌ها نیز وجود داشته است.

او با بیان اینکه مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که موجب آسیب رساندن به فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: فرهنگیان نگران مسائل به وجود آمده نباشند و از حق و حقوق آنان دفاع خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه اگر یکی از فرهنگیان بخواهد سهام خود را از صندوق دریافت کند، ظرف یک هفته پرداخت خواهد شد، ابراز داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان در حال فعالیت است و سال گذشته با وجود همه مشکلات بابت مطالبات فرهنگیان بازنشسته ۲۰ میلیارد تومان پرداخت کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز