خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه:

استفاده از سلاح شیمیایی بدون توجه به عاملان و قربانیان محکوم است

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۰۹۸

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در نزدیکی شهر ادلب سوریه گفت: هر نوع کاربرد سلاح شیمیایی را بدون توجه به عاملان و قربانیان آن به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی با اشاره به  استفاده از سلاح‌های شیمیایی در نزدیکی شهر ادلب سوریه گفت: این فاجعه دردناک، اولین مورد به کارگیری سلاح شیمیایی در بحران سوریه نبوده و تعامل با آن بر اساس معیارهای چندگانه، تبلیغات جهت‌دار و مبتنی بر قضاوت‌های زودهنگام و استفاده ابزاری برای اتهام‌زنی و تثبیت مواضع و خواسته‌های سیاسی برخی از بازیگران را مانع برخورد ریشه‌ای با این‌گونه فجایع می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم‌چنین اظهار کرد: با توجه به سابقه نقل و انتقال، ذخیره و به کارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی در سوریه، جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد بوده است با وجود خلع سلاح شیمیایی دولت سوریه با همکاری کامل این دولت و زیر نظر نماینده مشترک OPCW و UN، بی‌توجهی به لزوم خلع سلاح شیمیایی گروه‌های مسلح تروریستی به عنوان یک خلل اساسی در روند خلع سلاح شیمیایی سوریه وجود داشته و جمهوری اسلامی ایران بارها بر نگرانی خود از این امر و تبعات آن تاکید کرده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این رویداد، اختلال در روند سیاسی و برهم زدن آتش بس ایجاد و تحکیم شده در روند آستانه است. جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر ضرورت تداوم تلاش‌ها در جهت حل سیاسی بحران سوریه، تاخیر در تفکیک گروه‌های تروریستی از معارضه سیاسی و مقابله جهانی با تروریسم را از عوامل اصلی ادامه بحران سوریه و تکرار فجایع این‌گونه دانسته و توجه و اهتمام نسبت به آن را ضروری می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی به کارگیری سلاح شیمیایی، ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های قربانیان مظلوم فاجعه خان شیخون در ادلب سوریه، آمادگی کشورمان را جهت پذیرش و مداوای مجروحان آن اعلام می‌دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز