خبرگزاری کار ایران

بذرپاش در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب:

بانک‌ها دولت تعیین می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۹۸

نامزد احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری گفت:انک‌ها یک دولت هستند و دولت تعیین می‌کنند. یا جمهوری اسلامی موفق می‌شود سیستم بانکی را تغییر دهد یا بانک جمهوری اسلامی را تغییر می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در تشریح برنامه‌های خود در مجمع عمومی دوم جمنا گفت: قرار بود از خودمان بگذریم به خدا برسیم نه از مردم بگذریم و نجومی بگیر بشویم. قرار نبود موجودی به نام بانک درست کنیم که بار خاطر باشد. مردم از نظام بانک‌داری گله‌مند هستند. فرهنگیان گله‌مندند که نمی‌توانند وام بگیرند و در آن طرف به یک نفر یک دفعه ۸هزار میلیارد بدهند.

نامزد احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:‌ قرار نبود بعد انقلاب شاهد این رکود باشیم .امروز عدد قاچاق ۱۰۰هزار میلیارد تومان است و با وجود این شرایط از تولید کننده توقع رقابت داریم. مردم به این دلایل گلایه‌مندند.

مدیرمسئول روزنامه وطن امروز با بیان اینکه ما سالی ۲۵میلیون تن محصولات کشاورزی امحا می کنیم که معادل ۱۵میلیون نفر در سال است، اظهار کرد: ما صد هزار مهندس کشاورزی بیکار داریم و در کشور ۱۵میلیون هکتار از اراضی کشاورزی ما بخاطر مدیریت غلط آب نمی تواند زیر کشت نمیرود.

او ادامه داد: درحال حاضر بانک‌ها سالانه ۲۰۰هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور می‌افزایند. بانک‌ها یک دولت هستند و دولت تعیین می‌کنند. یا جمهوری اسلامی موفق می‌شود سیستم بانکی را تغییر دهد یا بانک جمهوری اسلامی را تغییر می دهد. بانک‌ها موافق نیستند تولید رونق بگیرد تا پول‌ها بلوکه در بانک باشد. امروز نرخ سود ۲۴%است محال است تولید کننده بتواند در عرصه بین‌الملل رقابت کند.

بذرپاش با بیان اینکه آمار برای کتمان حقیقت نیست، یادآور شد: نتوانستیم از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان خود برای حل مشکلات استفاده کنیم. ما دولت مساله حل کن می خواهیم نه مساله اعلام کن. حسن برود حسین بیاید مشکل حل نمی‌شود و شرط کافی نیست. فساد موجود یکی از بزرگترین مشکلات ما است تا دولت شیشه ای و نطام اجرایی شیشه ای نباشد مشکل حل نمی‌شود.

او گفت: ما نیاز به نوسازی ساختار داریم ما دولتی به وسعت ایران می‌خواهیم نه مدیریت از تهران. ما دولت نوآور و با نشاط می‌خواهیم. قرار بود دیپلماسی به اقتصاد ما یارانه بدهد اما امروز دارد به خارجی‌ها یارانه می‌دهد. دولت ما به چین یارانه می‌دهد و برای آنها کار درست می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز