خبرگزاری کار ایران

به نمایندگی از سوی رییس جمهوری؛

وزیر بهداشت برای رسیدگی به روند امدادرسانی به خسارت دیدگان زلزله عازم خراسان رضوی شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۱۹

به نمایندگی از سوی رییس جمهور، گروهی به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برای رسیدگی به روند امداد رسانی به خسارت دیدگان زلزله در استان خراسان رضوی عازم این استان شدند.

به گزارش ایلنا، حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس بنیاد مسکن و معاونان وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون، کار و امور اجتماعی هم اکنون در خراسان رضوی هستند.

طبق گزارش ها، زلزله ۶ ریشتری روز چهارشنبه در خراسان رضوی به ۶۷ روستا در شهرستان های مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس بین ۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرد و ۴۰ مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور بلافاصله در پی وقوع این زلزله ضمن گفتگو با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جریان گزارش دقیق حادثه و ابعاد و گستره خسارات آن قرار گرفت.

رییس جمهور در تماس تلفنی استاندار خراسان رضوی و شنیدن گزارش عملکرد دستگاههای مختلف امدادی، دستور داد تا کلیه اقدامات لازم و فوری برای رسیدگی به حادثه دیدگان، مصدومان و خسارات وارده از سوی دستگاههای مسوول انجام پذیرد.

روحانی همچنین دستور داد تا در این راستا و در صورت لزوم از امکانات استانهای همجوار استفاده شود.

به دنبال دستورات و تاکیدات رییس جمهور، استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که با تصمیمات اتخاذ شده در وزارت راه و شهرسازی، با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانکها، تسهیلات لازم برای بازسازی یکهزار و ۵۰۰ واحد روستایی خسارت دیده از زلزله ۶ ریشتری در این استان تامین شد.

او افزود: کار بازسازی خانه های آسیب دیده از زلزله بلافاصله آغاز می شود و تا قبل از آغاز زمستان به اتمام می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز