خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات:

افراد در شوراها به دنبال توسعه سیاسی در شهرها نباشند/رعایت حقوق شهروندی در مسیر تاییدصلاحیت و تجدیدنظر ملاک است

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۵۳

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تاکید کرد: باید فارغ از سلایق سیاسی افراد فقط با فکر خدمت وارد شورا شوند و به‌دنبال توسعه سیاسی در شهرها نباشند، کار سیاسی وظیفه احزاب و نمایندگان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمودی شاه‌نشین، رییس هیات مرکزی در همایش دبیران اجرایی، بازرسان و مسولان کمیته‌های حقوقی هیات‌های نظارت سراسر کشور گفت: انتظار ما از انتخابات یک نتایج فراملیتی است. در کشور ما انتخابات به عنوان پدیده انتخاب اشخاص نیست بلکه معیار آزمایش مردم و اینکه چقدر همراه نظام هستند و فارغ از دیدگاه فردی است و مهر تایید به انتخابات اصل هدف ماست.

حضور مردم در انتخابات، مهر تایید به اصل نظام است

او با تاکید بر بیانات رهبر انقلاب در حضور حداکثری اظهار داشت: به عنوان وظیفه شرعی، ما باید فضایی را ایجاد کنیم که مردم با شوق و عشق پای صندوق‌ها حاضر شوند و این موضوع نه تنها برای انتخابات شورا و ریاست جمهوری است بلکه برای مهر تایید به اصل نظام جمهوری اسلامی و استمرار آن است و همه دنیا به این تصویر نگاه می‌کنند.

مردم باید احساس کنند امین خوبی برای آنها هستیم

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا ادامه داد: فارغ از تمام کسانی که کاندیدا می‌شوند، وظیفه ما پرداختن به اصل انتخابات است و عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند که ما امین خوبی برای آنها هستیم و مانند تمام انتخابات مثل همیشه نظام جمهوری اسلامی از انتخابات سربلند بیرون بیاید.

نظارت بر انتخابات شوراها برعهده مجلس است

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه این نظارت برعهده مجلس است و سه محور در مسیر نظارت تعریف شده است، تصریح کرد: نظارت کیفی و نظارت به عنوان مرجع تجدیدنظر و عملکرد شبه‌حقوقی سه محور مهم در مسیر نظارت عنوان شده است.

او افزود: قانون‌ صراحت بر نظارت کیفی دارد و مسیر نظارت باید از مسیر وزارت کشور عبور کند.

رعایت حقوق شهروندی در مسیر تاییدصلاحیت و تجدیدنظر ملاک است

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در مورد جمع تجدیدنظر خاطرنشان کرد: در هیات‌های نظارت استان و شهرستان جدا از نظارت کیفی بحث تجدیدنظر در صلاحیت افراد مورد توجه است. در حقیقت وقتی فردی در مسیر انتخابات تایید صلاحیت شود یا نشود، ما به عنوان مرجع تجدیدنظر باید ببینم مسیر تایید صلاحیت و رعایت حقوق شهروندی و مستندات قانونی مورد توجه قرار گرفته است و این موضوع تکلیف ما را سنگین می‌کند. 

محمودی شاه‌نشین اضافه کرد: مرجع تجدیدنظر نیازمند کارشناسان حقوقی است زیرا افرادی که کاندیدا شدند، خود بار در معرض رای مردم و همراهی نظام قرار دادند و اگر بی‌دقتی و بی‌متوجهی شود، باید پاسخگو درگاه الهی باشیم. 

باید خارج از ذهنیت فردی به درخواست شکایت رسیدگی کنیم

او تاکید کرد: بررسی و رسیدگی نهایی به گزارش‌ها و پرونده و شکایت‌ها به عنوان مرجع شبه‌قضایی برعهده ماست و باید خارج از ذهنیت فردی به درخواست شکایت رسیدگی و حکم صادر کنیم و ببینم آیا صحت انتخابات درست بوده است یا خیر. 

افراد در شوراها به دنبال توسعه سیاسی در شهرها نباشند

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و روستا در اصل ۱۰۰ قانون اساسی جایگاه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی برخوردار است و نفس وظیفه سیاسی برای آنها قید نشده است، ابراز داشت: باید فارغ از سلایق سیاسی افراد فقط با فکر خدمت وارد شورا شوند و به‌دنبال توسعه سیاسی در شهرها نباشند، کار سیاسی وظیفه احزاب و نمایندگان است. 

وظیفه شوراها رسیدگی و حل مشکلات شهری است

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه در صورتی که کسی با فکر یافتن پایگاه سیاسی در شوراها می‌آید، مسیر را اشتباه آمده است، خاطرنشان کرد: وظیفه شوراها رسیدگی و حل مشکلات عدیده در امر بهداشت و حمل و نقل و بسیاری از مشکلات دیگر شهری و روستاها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز