خبرگزاری کار ایران

در دیدار هیات ایرانی با وزیر فرهنگ، گردشگری و هنر غنا مطرح شد

تاکید بر همکاری‌های بیشتر تهران و آکرا در زمینه آموزش و فرهنگ

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۵۴۴

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب ایران و هیات همراه که به غنا سفر کرده‌اند، به همراهی سفیر ایران در این کشور آفریقایی با وزیر فرهنگ، گردشگری و هنر غنا در محل آن وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار نصرت مالکی، سفیر ایران در آکرا  به فعالیت‌های کشورمان در غنا از جمله دانشگاه اسلامی و رایزنی فرهنگی اشاره کرده و آمادگی سفارت و دولت ایران برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و گردشگری و علمی با غنا را اعلام کرد.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، به زندگی مسالمت‌‌آمیز ادیان مختلف در غنا، سوابق استقلال‌طلبی و مبارزات مردم غنا با استعمار اشاره کرد و از نقش اثرگذار این کشور در منطقه غرب آفریقا تمجید کرد.

ایپکچی، رایزن فرهنگی کشورمان در غنا نیز از گسترش برنامه‌های فرهنگی ایران در غنا از جمله موزه، هفته فیلم، برگزاری نمایشگاه قرآن و غیره خبر داد. 

کاترین آفکو نیز به وجود هماهنگی مذهبی و زندگی مسالمت‌آمیز مسلمانان و مسیحیان در غنا پرداخت و خواستار همکاری‌های بیشتر دو کشور در زمینه آموزش و فرهنگ شد. 

او در ادامه با توجه به نیاز غنا به ساخت هتل از سرمایه‌گذاران ایرانی برای مشارکت در هتل‌سازی این کشور دعوت کرد و همچنین برای در اختیار قرار دادن مرکز تئاتر ملی غنا برای اجرای نمایش گروه‌های هنری ایران اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز