خبرگزاری کار ایران

مشاور امنیت ملی پاکستان:

راحیل شریف رابطه خوبی با ایران دارد/ پاکستان بین تهران و ریاض بی‌طرف می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۸۵۳

مشاور امنیت ملی پاکستان با اشاره به احتمال پذیرش فرماندهی ائتلاف عربی به رهبری عربستان از فرمانده سابق ارتش پاکستان اظهار کرد: اگر راحیل شریف هم به عنوان فرمانده نیروهای اسلامی انتخاب شود و این سمت را بپذیرد هم هرگز نماینده هیچ فرقه و گروهی نخواهد بود. او رابطه خوبی با ایران دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از تلویزیون «سما» پاکستان، ژنرال ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان درباره تصمیم پاکستان و راحیل شریف فرمانده سابق ارتش این کشور که به عنوان نفر دوم پاکستان بعد از نواز شریف به ریاست ائتلاف نظامی عربی به سرکردگی عربستان سعودی مطرح شده است،(که گفته می‌شود اهداف ضد ایرانی دارد) گفت که«تصمیم پاکستان مبنی بر عدم ارسال نیرو به یمن برای حفظ تعادل منطقه بوده است.»

او افزود: «اگر راحیل شریف هم به عنوان فرمانده نیروهای اسلامی انتخاب شود و این سمت را بپذیرد هم هرگز نماینده هیچ فرقه و گروهی نخواهد بود.»

جنجوعه خاطرنشان کرد: «راحیل شریف به همان اندازه که رابطه خوبی با ایران دارد روابطش با عربستان هم خوب است. او رابطه صمیمانه‌ای با ایران دارد.»

مشاور امنیت ملی پاکستان تاکید کرد: «پاکستان بی‌طرف خواهد ماند و طرف ایران و عربستان را نخواهد گرفت.»

به گزارش ایلنا مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان چندی پیش گفته بود: با اینکه مقامات اسلام‌آباد بارها قبل از پذیرفتن رهبری ائتلاف عربستان با مقامات تهران ارتباط برقرار کرده‌اند اما بی‌اعتمادی در این زمینه ادامه دارد.

وی افزود: ایران نمی‌تواند به ائتلاف نظامی عربستان بپیوندد و همین موضوع برای اثبات بی‌اعتمادی تهران نسبت به تشکیل چنین ائتلافی کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز