خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسکو:

دسترسی به رقم ۱۰ میلیارد دلار در میزان مبادلات اقتصادی ایران و روسیه دست‌یافتنی است

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۹۴۲

سفیر ایران در روسیه از توسعه روابط علمی و دانشگاهی دو کشور پا به پای روابط در سایر حوزه‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه طی سخنانی در دهمین دوره همایش علمی دانشجویان ایرانی روسیه با اشاره به توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور گفت: این روابط نه تنها در تمامی حوزه‌ها رشد کرده بلکه در تمامی حوزه‌ها به سطح عالی رسیده است.

او با یادآوری اینکه روابط اقتصادی دو کشور در سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی همراه بود، اظهار داشت: آمار منتشر شده در سه، چهار ماه اول سال جاری نشان می‌دهد که این روابط امسال هم رشد ۱۰۰ درصدی خواهد داشت. 

سفیر ایران در روسیه ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر دسترسی به رقم ۱۰ میلیارد دلار در میزان مبادلات اقتصادی دو کشور طی سه، چهار سال آینده دست‌یافتنی است.

سنایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی به روسیه که سومین سفر رییس جمهور کشورمان به این کشور است،‌ روابط ایران و روسیه در بیست و پنج سال گذشته را همواره مثبت با فراز و فرودهایی دانست.

سفیر ایران در روسیه همچنین با اظهار امیدواری نسبت امضای سند مربوط به شناسایی مدارک دانشگاهی دو کشور  توسط وزارت‌های علوم ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک گفت: روابط علمی و دانشگاهی دو کشور نیز پا به پای روابط در سایر حوزه‌ها توسعه‌یافته است، از جمله آن ایجاد اتحادیه همکاری‌های دانشگاهی دو کشور است که با حضور بیش از ۱۰ دانشگاه برتر دو کشور فعالیت می‌کنند.

او تاکید کرد: توسعه روابط علمی بین نخبگان و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در کنار توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بسیارحائز اهمیت است.

دهمین همایش علمی دانشجویان ایرانی با بیش از ۱۵۰ مقاله پذیرفته شده با حضور دانشجویان ایرانی محصل در دانشگاه‌های مسکو، سن‌پترزبورگ، قازان، نیژنی نووگوراد، اورنبورگ و... برگزار شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز