خبرگزاری کار ایران

خرازی:

ایران علاقه‌مند به بهره‌برداری از ظرفیت‌های سنگاپور است

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۰۸۷

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی روز گذشته با وزیر مشاور در وزارت امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، دو طرف در این ملاقات درباره روابط دوجانبه و به ویژه همکاری‌های اقتصادی و دانشگاهی بین دو کشور گفت‌وگو کردند. 

محمد مالکی عثمان در این دیدار با اشاره به اینکه سنگاپور کشوری کوچک و فاقد منابع طبیعی است، به گونه‌ای که نیازهای خوراکی، اقلام کشاورزی و حتی آب مصرفی خود را از دیگر کشورها وارد می‌کند، گفت: کشور ما با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم و با رفع فساد و همچنین با بهره‌گیری از همگرایی منطقه‌ای در قالبی همچون آ.سه.آن، توانسته است از وضعیت اقتصادی و اجتماعی مطلوبی برخوردار شود. 

او اظهار داشت: سنگاپور آماده است تجربه‌های خود را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و آماده است که از تجربه‌های ایران نیز استفاده کند. 

مالکی عثمان با اشاره به تجربیات ایران در زمینه مبارزه با تروریسم اظهار داشت: متاسفانه تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی در منطقه جنوب آسیا نیز نفوذ کرده‌اند و تجربه‌های ایران می‌تواند برای کشورهای منطقه مفید باشد، زیرا جمهوری اسلامی ایران توانسته است با این گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق وارد نبرد شود. 

او علاقمندی خود را در زمینه همکاری‌های دانشگاهی و جذب تعداد بیشتری از دانشجویان ایرانی اعلام و اشاره کرد که با توجه به دیدار از شهر اصفهان و گفت‌وگو با مسئولان این شهر، همکاری‌های مربوط به فعالیت‌های گردشگری دارای ظرفیت بالایی است. 

سیدکمال‌الدین خرازی هم با ارایه توضیحاتی درباره جایگاه شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: ما هم علاقه‌مندیم از تجربیات سنگاپور در حوزه توسعه بهره ببریم و در ایران تلاش می‌شود که از اتکا به نفت کاسته شود و درآمدهای نفتی صرف توسعه و عمران شود. 

او افزود: با توجه به تمرکز صحبت‌های وزیر درباره تمرکز سنگاپور بر تحقیق و توسعه به ویژه در زمینه فناوری‌های پیشرفته، جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است از این ظرفیت‌های سنگاپور بهره‌برداری کند. 

خرازی همچنین توصیه کرد تعامل میان موسسات راهبردی و تحقیقاتی دو کشور ارتقا یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز