خبرگزاری کار ایران

سردار باقری در گفت‌وگو با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه:

حادثه هولناک شیمیایی خان شیخون، توطئه ضد دولت و ملت سوریه بود

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۳۶۸

روسای ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سوریه، پیرامون تحولات میدانی جنگ سوریه و حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات، به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری در این گفت‌وگو با محکوم کردن شدید حمله آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه گفت:‌ ما این اقدام را تجاوز آشکار به یک کشور مستقل و آزاده و خلاف قوانین بین‌المللی دانسته و به روح بلند شهدای ارتش و مقاومت سوریه درود می‌فرستیم. 

او افزود: حادثه هولناک شیمیایی خان شیخون، حادثه‌ای مشکوک و توطئه ضد دولت و ملت سوریه بوده و مانند شما و روسیه معتقدیم تحقیق و بررسی میدانی آن با تعیین یک گروه بی‌طرف ضروری است و می‌تواند حقانیت مقاومت برابر این تهاجم بیرحمانه را اثبات کند. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تهاجم موشکی آمریکایی‌ها به سوریه را تلاش کاخ سفید و هم‌پیمانان برای توسعه تجاوزگری و احیای تروریست‌ها دانست و تاکید کرد: ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حمایت از مقاومت و رزمندگان سوریه برابر تروریست‌های تکفیری و مورد حمایت قدرت‌های استکباری را افتخار خود می‌داند و اطمینان دارند دولت و ملت سوریه سرانجام بر تروریست‌ها فائق خواهند آمد. 

در این گفت‌وگو، سپهبد علی ایوب، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه نیز با تشکر از مواضع و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت، ملت و نیروهای مسلح این کشور در نبرد با تروریست‌ها و حامیان آن‌ها گفت:‌ موضع ایران در این زمینه منطقی، آگاهانه و برخاسته از ادراک بالا و عمیق بوده و در حقیقت مهمترین تکیه‌‌گاه ما برابر این تهدیدات است.

او افزود: روابط ایران و سوریه تاریخی است و هر دو طی دهه‌های اخیر در محور مقاومت توانسته‌اند بسیاری از فتنه‌ها و تهدیدات را خنثی سازند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه با اشاره به عملیات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات تصریح کرد: حمله و تجاوز آمریکایی‌ها نه تنها روحیه خلبانان و رزمندگان سوری را تضعیف نکرد بلکه باعث ارتقاث انگیزه و روحیه آن‌ها برای درهم کوبیدن تروریست‌ها شده است.

سرلشکر باقری و سپهبد علی ایوب در پایان با تاکید بر تداوم همکاری‌های متحدان سوریه برابر تروریست‌ها و حامیان آن‌ها تاکید کردند:‌ تروریست‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و تجاوز آشکار آمریکایی‌ها که برای روحیه دادن به تروریست‌ها و هم‌پیمانان آنان صورت پذیرفته است، نتیجه‌ای نخواهد داشت و به فضل الهی و به برکت خون شهدای مقاومت شکست نهایی آن‌ها نزدیک است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز