خبرگزاری کار ایران

غرضی در نشست خبری:

قطعا پیروز انتخابات می‌شوم/ وزن سیاسی احمدی‌نژاد مشخص شود/رانت شهرداری تهران از رانت دولت بدتر است

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۱۹

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قطعا پیروز انتخابات است، گفت: حرف من مخالف ندارد و من در تمام استان‌ها نفر دوم بودم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد غرضى پس از ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری گفت: فارغ‌التحصیل سال ۴۴دانشگاه هستم قبل انقلاب در توسعه شبکه برق فعال بودم. در سال ۶۰ وزیر نفت شدم. این شبکه ملی گاز وقتی من وزیر شدم کمتر از ۱۰۰هزار مشترک داشت و همه کار تا امروز با کمک مردم انجام شده و نیازی به سرمایه خارجی و تکنولوژی خارجی نبود.

کاندیدای شکست خورده انتخابات سال ۹۲ ادامه داد:‌بعد به وزارت پست تلگراف رفتم و پایه‌ریزی کارها را کردیم. شبکه مخابراتی اینترنتى همه در دهه شصت پایه ریزی شده است. امروز بسیاری از شبکه مخابراتی نفع می‌برند و هر جوان با پنج هزار تومان سیکارت می‌خرد و با دنیا ارتباط برقرار می‌کند، در آن زمان مجلس با توسعه مخابرات مخالف بود و صدها سخنرانی مخالف علیه من شد و شلاق‌ها بر گرده من خورد.

او در ادامه سخنان خود به معرفی کتاب تبار شناسی دولت و رنج های ملت پرداخت و گفت:‌ این کتاب می‌گوید چگونه ظرف صد سال دولت ملت به هم نزدیک شوند و از جهان سوم خارج شویم. تا کنون نخست وزیران و روسایی آمدند هیچ کدام گزارشی از کار خود ندادند. من در این کتاب می‌گویم استانداران را مردم انتخاب کنند. اگر مردم انتخاب کنند مردم به دولت نزدیک می‌شوند. می‌گویم استان‌های بزرگ را تقسیم کنند. ما و ترکیه هر دو ۸۰میلیوتی هستیم اما آنها هشتاد استان دارند.

غرضی رانت شهرداری تهران را از رانت دولت بدتر دانست و گفت:‌ بعد انقلاب شهرداری تهران رییس جمهور معرفی کرده و باز هم می‌کند. چقدر هزینه می‌شود تا رییس جمهور معرفی شود. چرا شهردار یزد نمی‌تواند رییس‌جمهور شود چون رانت ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برای اینکه مردم شهر تهران از رانت شهرداری خارج شوند تهران باید به استان کوچک‌تر تقسیم شوند.

او بر لزوم سهیم کردن مردم در اداره کشور تاکید کرد و گفت: مردم نباید در قدرت سیاسی متعهد باشند بلکه بر عکس. در ۳۸  سال گذشته چپ و راست قدرت را تصاحب و عین هم عمل کردند و با دست کردن در جیب فقرا، دایم دولت بدهکار بوجود آوردند و رضایت مردم با روی کارآمدن راست و چپ نمی‌تواند بوجود بیاید.

غرضی افزود:‌ چپ نمی‌تواند دولت نگه دارد و راست نمی‌تواند مردم را نگه دارد. مردم کشور را اداره می‌کنند. باید به ملت تکیه و رضایت آنها را فراهم کرد. می گوییم بیکاری از حمله صدام بدتر است. با حمله به بیکاری می‌توان بیکاری را ریشه کن کرد. اقتصاد ایران از امریکا قوی‌تر است اما مدیریت ضعیف‌تر . به سرعت منافع ملی توسط گروه ها مصادره می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد شانس پیروزی‌اش در انتخابات گفت: من قطعا پیروز می‌شوم. حرف من مخالف ندارد. من در تمام استان‌ها نفر دوم بودم. من خاصر نیستم به خاطر کسب قدرت یک قطره خون از دماغ کسی بیرون بیاید. من از ناحیه حضرت امام چند بار به نخست وزیری معرفی شدم. باید فرهنگ ملی را توسعه دهیم. اگر قدرت سیاسی مردم را حذف کند هزینه بالا می‌رود. شنیده‌ام روحانی گفته است در مناظره‌ها نمی‌آیم. انشالله بیاید ولی نظر من نسبت به صدا سیما این است که فاصله بین مردم و کاندیدا را کم کند.

او در پاسخ به سوالی در مورد مهمترین رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من هرگز با کسی رقابت نمی‌کنم. اینکه به جان هم بیافتیم بعد دعوا شود درست نیست. اصلا در طول عمرم با کسی رقابت نکردم و نمی‌کنم.

غرضی با بیان اینکه روحانی با حمایت آیت‌الله هاشمی ۵۰%رای آورد،‌ اظهار کرد:  روحانی رییس جمهور گروهی از کشور شد و هزینه کشور را بالا بردند و فکر نمی‌کنم روحانی با روش گذشته بتواند رای جمع کند و احتمالش ضعیف است. باید توجه کرد که موقعیت سال ۹۶ با سال ۹۲متفاوت است.

او در مورد ثبت‌نام احمدی نژاد گفت: دو سال پیش گفتم نیروی سیاسی را با دستور اداری نباید بیرون کرد اگر این کار را کنیم فرد سیاسی پشت پرده می‌رود و هزینه کشور را بالا می‌رود. ایشان الان ثبت‌نام کردند. احمدی نژاد خود را معادل نظام می‌داند و فکر می کند نظام از بین رفته و خودش را بعنوان جایگزین نظام می‌داند.ایشان دشمنان داخلی و خارجی را به خود متوجه می‌کند. باید وزن سیاسی احمدی‌نژاد مشخص شود. حرکت های او درون نظام نیست. اگر بفرستید پشت پرده ایشان با حالت دیگری در پانزده سال دیگر می آید که به شدت به ضرر اداره کشور است.

او در پاسخ به این پرسش که در مناظره‌های انتخاباتی شاخص ترین سوال از روحانی چیست، گفت:‌ می‌گویم هرگز شما در دولت نبودید و دولت را نمی‌شناسید. شما به چه مجوزی مسئولیت کاری که نمی شناسید را قبول کردید. رییس دولت باید دولت‌شناس باشد. هر چهار دولت قبل همین طور بود و هیچ کدام هیچ وزارت‌خانه ای را اداره نکرده بودند.

غرضی افزود:‌خدا به مهندس موسوی خیر دهد و آیت‌الله هاشمی را رحمت کند و آقای خاتمی را حفظ کند و چی کار کند آن یکی را.اگر این کتاب را بخوانید تبار دولت تبار ‌ظلم است .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مسائل و بحران‌های منطقه‌ای نیز گفت:‌ به عنوان یک گزارشگری که بیش از شصت سال در همه جریانات منطقه دخالت داشته عرض می‌کنم ایران به عنوان یک قدرت سیاسی در غرب آسیا ظاهر شده و قدرت آن تثبیت شده است.

او به حضور آمریکا،کشورهای اروپایی و روسیه در منطقه اشاره کرد و گفت: این کشورهایی که وارد منطقه شده‌اند،حقوق ملت‌ها را رعایت نمی‌کنند و می خواهند اقتدار سیاسی شان را به منطقه تلقین کنند. روس‌ها و کرملین باید یک کلمه را بدانند و آن اینکه از زمان تزار تا شوروی تا آلان همیشه همسایه های شرقی و جنوبی و غربی خود را تهدید کردند و در سال ۱۹۶۸ به چک حمله کردند و در ۱۹۸۱ به افغانستان. چنین کشوری می خواهد این ظلم ها را ظرف یک مدت کوتاهی تبدیل به رفاقت کند که غیر ممکن است. صد سال آینده نشان می دهد که روس ها وفادار هستند یا نه.

غرضی درباره برجام گفت: برجام نتیجه اقتدار سیاسی ملت ایران این است که آمریکایی‌ها بیشتر محتاج ما هستند تا آنها. آقای ترامپ هم گفت کاغذ را پاره میکنم و آلان ترسیده. لذا برجام نتیجه تعامل ملت ایران با اروپاست و پایدار است و کسی نمی‌تواند به آن ضربه بزند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز