خبرگزاری کار ایران

زاکانی در پاسخ به ایلنا:

شاید نامزدهای جمنا به نفع من کنار بکشند/ برای پیروزی آمده‌ام

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۹۸۸

یکی از نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای پیروزی در انتخابات آمده‌ام، گفت:‌ شاید نامزدهای جمنا به نفع من کنار بکشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری گفت:‌ انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی رسید. انقلاب اول پرونده استبداد را بست. انقلاب دوم در سال ۵۸ نظام سلطه را به چالش کشید. امروز نیازمند به انقلاب سوم هستیم.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی دچار یک فاصله معناداری از انقلاب اسلامی شده است، ادامه داد: حضور مدیران و مسئولان غرب‌گرا، ناتوان و خسته در کشور این ویژگی و آسیب را ایجاد کرده و با اشرفی‌گری و خستگی توان تحول را در جامعه ندارند.

او فوریت امروز کشور را اقتصاد دانست و اظهار کرد: پیروزی در این جنگ تمام عیار نیازمند روحیه رزمندگی و نشاط جوانی و اتکا به برنامه منسجم و حرکت جمعی بر محور اندیشمندان و مدیران فرهیخته و توانمند است که بتواند این مسیر را تا رسیدن به قله‌های افتخار طی کند نه اینکه به دست دشمنان انقلاب چشم بدوزیم و انتظار داشته‌باشیم که گره مان را دیگران باز کنند.

زاکانی با بیان اینکه امروز کشور از نظر اقتصادی در مرز بحران قرار گرفته است، گفت: دولت مدعی است که شرایط آرام است اما این ادعا یا از سر جهل و ندانستن نسبت به امور جامعه است یا از سر سیاسی کاری و بیان نظرات نادرست و اغوا گری نسبت به افکار عمومی است.

او ادامه داد: دارایی تامین اجتماعی امروز ۹ درصد تعهدات این سازمان است. بانک‌ها امروز عمدتا ورشکسته‌اند. چرا دولت تصمیم گرفته این ورشکستگی را بعد از انتخابات اعلام کند؟ از ۲۱ بانک خصوصی ۱۵ بانک دچار کسری است. بخش مالیات مشکلات متعددی دارد که از قبل آن به تولید کشور فشار می آورد. لذا اقتصاد امروز دچار تنگناهای جدی است. البته مشکلات را صددرصد می‌توان با رفع نا کارآمدی های موجود و با اتکا به توانمندی های داخلی حل کرد. اقتصاد کشور در صورتی به سرانجام می رسد که نگاه به توانمندی‌های داخل باشد. ما نیاز به توجه به پیشرانه‌هایی داریم که رکود را بشکند.

این فعال سیاسی اصولگرا توجه به صنایع پایین دستی، پتروشیمی، توجه به کشاورزی و منابع طبیعی و جنگل‌ها را از اولویت‌های خود مطرح کرد و گفت:‌ اشراف بر مسایل کشور ما را به این باور رسانده که وعده‌های غیرکارشناسی جز فریب افکار عمومی چیزی نیست. ما باید در جامعه آزادی را پاس بداریم و عدالت را تدوین و به استقلال توجه کنیم.

نامزد جمنا برای انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ معتقدم راه فراروی ما یک رو سخت اما کاملا طی شدنی است ولی برای رسیدن به عدالت گام اول باید با ایجاد یک حس امید در جامعه همراه باشد. رییس جمهور باید در کشور حس عدالت را ایجاد کند و همراهان و وزرای خود را در سطح هیات علمی قرار دهد. ایستادگی با رانت و فساد یک اولویت اساسی در کشور است و توجه به قانون مسیری است که ما را به مقصود می رساند.

او ادامه داد: با همبستگی اقوام و مذاهب و عنایت و توجه به نظرات رهبری معظم انقلاب و نیز توجه به ظرفیت‌های مردم می‌توان به راه صلاح و پیروزی و خیر را طی کرد.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌اش برای نجات اقتصاد کشور چیست، اظهار کرد: دولت محترم برای رفع تورم کشور را دچار مرگ مغزی کرده است. کشور توانمندی هایی دارد که توجه به آن توانمندها امکان شکستن رکورد را ممکن می‌سازد. دولتم دولت اقدام و اصلاح است و انقلاب سوم را برای پیشرفت ایران دنبال می کنم.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که شما و همفکران‌تان تمام قد حامی احمدی نژاد بودید. نظرتان درباره کاندیداتوری او چیست؟، گفت:‌ شما بنده را می شناسید. بنده 12 سال در مجلس هم خوبی‌ها و هم بدی‌های دولت‌ها را گفته‌ام. من در دولت قبلی به دادگاه رفتم. بنده معتقدم آقای احمدی نژاد ای کاش به توصیه رهبر انقلاب گوش  می کرد چون به سود ایشان و آرامش جامعه بود. بهرحال ایشان کاندیدا شده ولی در رقابت با روحانی و احمدی‌نژاد پیروز می‌شوم. فصل الخطاب شورای نگهبان است و همه باید به نظرات شورا تکمین داشته باشند.

او افزود:‌بنده دو ویژگی را دنبال می کنم. یکی جهت گیری خارجی و دیگری داخلی. اول پیگیری تعهدات امریکا و اروپا در برجام است. دولت برجام به انتهای کار رسیده است و دولت اقدام و اصلاح باید حقوق ملت را پیگیر کند. دولت اقدام و اصلاح دپلماسی اقتصادی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

زاکانی در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی براینکه در صورت تائید صلاحیت، در انتخابات به نفع احمدی‌نژاد کنار می‌کشید یا رئیسی، گفت: بنای جمنا این است که هر کس در افکارعمومی به پیشتازی رسید، سایرین به نفع او کنار می روند. شاید نظر من این باشد که من نفر اول باشم و دیگران به نفع من کنار بکشند. برای پیروزی آمده ام.

نامزد جمنا در پاسخ به پرسش دیگر ایلنا مبنی بر اینکه تحلیلی وجود دارد مبنی بر اینکه جنابعالی اطلاع دارید که شانسی برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ندارید و تنها دلیل نامزدی چند اصولگرا برای حمله چند جانبه ب روحانی در مناظره‌های انتخاباتی است. نظرتان درباره این تحلیل چیست؟ گفت: روحانی نیاز به نقد دارد. او همین که پاسخگو به سوالات و عملکردش باشد، مردم قضاوت خواهند کرد. من نیازی به نقد کردن روحانی ندارم. من برنام هایم را تبیین خواهم کرد و آقای روحانی باید پاسخگوی عملکرد بسیار ضعیف خود باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز