خبرگزاری کار ایران

میرزاده در جمع‌ خبرنگاران:

هیات اجرایی مرکزی انتخابات نقش بی‌طرفانه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۲۱۶

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ هیات اجرایی مرکزی انتخابات ما نقش بی‌طرفانه داشته و حق دخالت در انتخابات ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید میرزاده در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: طبق ماده ۳۱قانون انتخابات، هیات اجرایی مرکزی بر روند اجرایی انتخابات نظارت دارند. البته این هیات مراقبت می‌کند تا انتخابات شفاف باشد و در بازرسی کنترل همکاری می‌کنند. 

عضو هیات اجرایی مرکزی ادامه داد: ما نقش بی‌طرفانه داشته و حق دخالت در انتخابات نداریم. ارتباطی در انتخابات نداریم و از کسی حمایت نمی‌کنیم.

رییس دانشگاه‌آزاد با بیان اینکه وزارت کشور کاملا آماده انتخابات است و مشکل اجرایی وجود ندارد، افزود: امیدواریم با حضور مردم انتخابات خوبی داشته باشیم. این  سی‌و هفتمین انتخابات و نشانه مردم سالاری دینی است.

او با تاکید بر اینکه هیات اجرایی مرکزی تا بعد از انتخابات و در کنار هیات نظارت مرکزی است، گفت: مجری انتخابات وزارت کشور است که زیرنظر هیات اجرایی مرکزی کار انتخابات را انجام می‌دهد. بنابر قانون؛ هیات اجرایی مرکزی ریاست جمهوری ۱۱ نفر هستند که چهار نفر حقوقی و ۷ نفر حقیقی. چهار نفر حقوقی شامل وزیر کشور به عنوان رییس هیات، دادستان کل، وزیر  اطلاعات و یکی از اعضای هیات رییسه مجلس و هفت نفر نیز از اشخاص حقیقی به عنوان معتمدان مردم انتخاب می‌شوند که پس از اعلام اسامی ۳۰ نفر از سوی وزارت کشور، شورای نگهبان ۳۰ نفر را تایید و پس از آن، در انتخاباتی که ۲۷ اسفندماه برگزار شد، هفت عضو حقیقی انتخاب شدند.

میرزاده ادامه داد: اشاره به برگزاری جلسه‌ای که پس از مشخص شدن اعضای هیات مرکزی برای انتخاب دبیران جلسه‌ای برگزار کردیم و امروز نیز در جریان انتخابات قرار گرفتیم و مشخص شد همه امکانات به شکل شفاف و قانونی آماده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز