خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در اخطار قانون اساسی؛

۸ سال است که مصوبه مجلس در تعریف رجل سیاسی خاک می‌خورد/ نباید یک لشگر تقاضای رییس جمهور شدن داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۶۴۷

نماینده مردم تهران در مجلس درخصوص تعریف رجل سیاسی گفت: مصوبه تعریف رجل سیاسی در مجلس هشتم تصویب شده، اما این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاک می‌خورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در اخطاری با اشاره به نطق پیش از دستور لاریجانی اعلام کرد: با توجه به اینکه سخنگوی شورای نگهبان گفته‌اند همه ما مقصر هستیم و شما لاریجانی اظهار داشتید در مجلس هشتم براساس پیشنهادات بنده در تعریف رجال سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر گفتیم شرایط به چه نحو است.

او با بیان این‌که در مجلس دهم نیز ۵ بار دراین خصوص تذکر داده شده تا دولت لایحه جامع انتخاباتی ارائه دهد، گفت: مقام معظم رهبری در یکی از بندهای سیاست کلی فرمودند باید شورای نگهبان شاخص‌ها را مشخص کند. بنده می‌گویم اگر مجلس در این رابطه قانونی تصویب کرده، چرا در این خصوص پیگیری انجام نشده است تا مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع را به جریان بیندازد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مصوبه‌ای درخصوص موضوع مذکور به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد اما ۸ سال است که این مصوبه گرد و خاک می‌خورد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس در رأس امور است، باید مصوبه مذکور در مجمع به جریان بیافتد تا آنچه که اتفاق افتاده وهن نظام نشود که یک لشگر بخواهند تقاضای رییس جمهور شدن داشته باشند.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به اخطار کواکبیان گفت: مصوبه در خصوص تعریف «رجل سیاسی» در مجلس هشتم وجود دارد، همچنان که عرض کردم شورای نگهبان اعلام کرد ما همه متن را در این رابطه قبول داریم.

او خاطرنشان کرد: آیت‌الله جنتی نیز این موضوع را به بنده گفت که ما این موضوع را به صورت آیین‌نامه اعمال می‌کنیم و ما می‌خواستیم کار انجام شود که انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز