خبرگزاری کار ایران

سفیر سابق بریتانیا در ایران:

رییسی قربانی تشتت آرا در جریان اصولگرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۸۳۹

«ریچارد دالتون» سفیر سابق بریتانیا در ایران در مصاحبه با نیوزویک گفت که اگر با تعدد کاندیداهای جریان راست شانس پیروزی آنها تضعیف شود در نهایت رییسی قربانی این تشتت آرا خواهد بود.

به گزارش ایلنا روزنامه «نیوزویک» در گزارشی تحت عنوان «حضور ابراهیم رییسی در انتخابات برای به چالش کشیدن حسن روحانی است» علاوه بر اشاره به ثبت نام برخی چهره های شاخص در رقابت‌های انتخاباتی ماه می ایران (۲۹ اردیبهشت) به حضور مجدد محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور سابق ایران در این رقابت‌ها اشاره کرده و نوشت: او علیرغم توصیه رهبر ایران، بار دیگر پا به عرصه گذاشته است.

در این گزارش به تحلیل برخی کارشناسان گفته شده با وجود ورود احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات، کاندیدایی که اصلی‌ترین رقیب روحانی خواهد بود، ابراهیم رییسی است.

«نیوزویک» نوشت رییسی ریاست آستان قدس رضوی را برعهده دارد سال گذشته با حکم مستقیم رهبری به این سمت منصوب شده است.

نویسنده این گزارش مدعی شده که ابراهیم رییسی سالانه با ۳۰ میلیون زائر امام رضا در ارتباط است و از این طریق موقعیت خود را در برابر روحانی که چهار سال است کشور را اداره می‌کند، تقویت کرده است.

این روزنامه به تشتت آرا در بین جریان اصولگرا نیز اشاره کرده و گفته: اصولگرایان ایران هنوز نتوانسته‌اند از یک کاندیدای واحد علیه روحانی حمایت کنند اما بسیاری رییسی را گزینه اصلی اصولگرایان در برابر روحانی می‌دانند.

در این گزارش با بیان این احتمالا در نهایت همه گزینه‌های اصولگرا به نفع یک کاندیدا که بیشترین شانس را در برابر روحانی دارد کنار می‌کشند گفته با این حال در سال ۲۰۱۳ حضور کاندیداهای متعدد از این جریان درنهایت به پیروزی حسن روحانی منجر شد و اگر این اتفاق بار دیگر تکرار شود شانس اصولگرایان بار دیگری برای پیروزی اندک است.

«ریچارد دالتون» سفیر سابق بریتانیا در ایران گفته که اگر رییسی یک گزینه جدی باشد باید دید چرا او پا به این عرصه گذاشته است. با این فرض اگر تعدد کاندیداهای جریان راست شانس پیروزی آنها تضعیف شود  در نهایت رییسی قربانی این تشتت آرا خواهد بود.

در این روزنامه گفته شده مواضع و شخصیت رییسی به جز نفرت او از غرب همچنان پوشیده است اما با ورود او به عرصه تبلیغات انتخاباتی کم کم این مواضع روشن خواهد شد. رییسی در بیانیه انتخاباتی‌اش خود را از جنس مردم خوانده و بر مشکلات اقتصادی تمرکز کرده است.

کارشناسان بر این باورند که پیروزی رییسی می‌تواند بر تنش‌های موجود میان ایران و غرب دامن بزند و رابطه ایران و غرب که بعد از سی وهشت سال ایجاد شده مجددا از بین خواهد رفت. 

در این گزارش این ادعا مطرح شده که حتی اگر دولت ترامپ در آینده تغییر جهت داده و به دنبال همکاری با تهران باشد، حضور رییسی می‌تواند بزرگترین چالش برقراری روابط حسنه با ایران باشد.

سفیر سابق بریتانیا در ایران گفته اینکه روابط دیپلماتیک با ایران را در دوران رییسی بخواهید ایجاد کنید، خیلی سخت‌تر از چنین اقدامی در دوران روحانی خواهد بود. مدیریت بحران در دوران رییسی مشکل آفرین است.

سفیر سابق بریتانیا در ایران:

برقراری روابط دیپلماتیک با حضوررییسی مشکل خواهد بود/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز