خبرگزاری کار ایران

تحلیل رسانه‌های آمریکایی از انتخابات ایران؛

رقیب اصلی روحانی، قالیباف است/ ۴۳ درصد مردم رییسی را نمی‌شناسند/ روحانی در نظرسنجی‌ها پیشرو است

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۰۱۱

پایگاه خبری آمریکایی فوربس در مقاله‌ای با اشاره به آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته در ایران نوشت: با وجود همه نارضایتی‌ها روحانی نسبت به بقیه کاندیداها وضعیت بهتری دارد. ۴۳ درصد مردم می گویند ابراهیم رییسی را نمی شناسند. در حالی که اصواگرایان به نظر می رسد برای این انتخابات بر رییسی تمرکز کرده اند اما نتایج نظر سنجیها نشان می دهد که قالیباف تهدید جدی تری در مقایسه با رییسی است.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری فوربس نوشت: اقتصاد مساله کلیدی رقابت انتخاباتی ایران است.

در این پایگاه خبری آمریکایی گفته شده که با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ایران شکل رقابت‌ها کم کم مشخص شده است. مسائل اقتصادی احتمالا در مرکز رقابت بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان قرار خواهد گرفت.

این پایگاه خبری نوشت: لیست نهایی کاندیداهای انتخابات پس بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ یا ۲۷ آپریل اعلام خواهد شد. رقبای اصلی احتمالا حسن روحانی از جریان اعتدالی و اصلاح طلب و ابراهیم رییسی از جریان اصولگرا خواهند بود.

فوربس همچنین ادامه داده به جز این دو نفر کاندیدای اصلی،اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی نیز به عنوان کاندیدای مکمل روحانی در دقایق آخر ثبت نام کرده است. دیگر کاندیداهای اصولگرا محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران است که احتمال توسط شورای نگهبان رد صلاحیت خواهد شد. محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز یکی از کاندیداهاست.

این پایگاه خبری آمریکا پیش بینی کرده که اقتصاد احتمالا مهمترین مساله در جریان رقابت‌های انتخاباتی بوده و بیشتر مناظره‌ها احتمالا به نتایج و کاستی‌های برجام اختصاص خواهد داشت. نظرسنجی‌های انجام گرفته برای جامعه آماری ۱۰۰۰ نفر از ایرانیان بین ۱۱ تا ۱۴ آپریل در سایت نظرسنجی ایران نشان می‌دهد که وضعیت روحانی چندان نگران‌کننده نیست.

این پایگاه خبری در نهایت به این نتیجه رسیده که با وجود همه نارضایتی‌ها روحانی نسبت به بقیه کاندیداها وضعیت بهتری دارد. ۴۳ درصد مردم می‌گویند ابراهیم رییسی را نمی‌شناسند. در حالی که اصواگرایان به نظر می‌رسد برای این انتخابات بر رییسی تمرکز کرده‌اند اما نتایج نظر‌سنجی‌ها نشان می‌دهد که قالیباف تهدید جدی‌تری در مقایسه با رییسی است.

فوربس نوشته که روحانی در مسایل خاص نسبت به سایر کاندیداهای اصلی برتری دارد؛ در بهبود روابط خارجی، در برداشتن تحریم ها، در مبارزه با فساد و بهبود وضعیت زندگی مستمندان.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز