خبرگزاری کار ایران

امیر دریادار سیاری:

۲۹ فروردین ۶۷ سالروز افتخارآفرینی نیروی دریایی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۰۴۸

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد:‌ ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۶۷ سالروز افتخارآفرینی نیروی دریایی ارتش است چراکه در این روز اقدامی بزرگ و موثر صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم گرامیداشت سالروز ناوشکن‌های سهند، سبلان و ناوچه موشک‌انداز جوشن که در ستاد فرماندهی نداجا برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ بهمن۵۷ در برابر شرق و غرب قد علم کرد و شعار استقلال و آزادی سر داد که کابوسی برای دشمنان بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: قدرت‌های غرب که نمی‌توانستند انقلاب اسلامی را تحمل کنند درصدد جلوگیری از توسعه آن و به زانو درآوردنش عمل کردند و برای همین موضوع قصد داشتند تا یکی از بازوهای اصلی نظام یعنی نیروهای مسلح را از  کار بیندازند. 

او با بیان اینکه عوامل خود فروخته در ‌آن دوران با همین هدف اقدام به سر دادن شعار انحلال ارتش کرده‌اند، گفت: با همه اقداماتی که دشمنان داخلی و خارجی علیه ارتش انجام دادند اما پس از گذشت بیش از دو ماه از پیروزی انقلاب و در روز ۲۹ فروردین امام(ره) این روز را به نام روز ارتش نامیدند. 

امیر سیاری تصریح کرد: امام به دلیل نگاه عمیقی که به ارتش بعنوان بازوی پر توان انقلاب داشتند از نیروهای ارتشی خواستند تا در این روز به خیابان‌ها بیایند و توان و تجهیزات خود را به مردم نشان دهند و از سوی دیگر از مردم درخواست کردند که از ارتش استقبال کنند چراکه این ارتش، ارتش اسلامی ایران است و می‌تواند آینده انقلاب را تضمین کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه بدنه ارتش که جزئی از مردم بود یکی از فاکتورهای پیروزی انقلاب در سال۵۷ بود، بیان کرد:‌ امیدوارم ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه موفق باشد و در برابر هجمه‌های دیگران همیشه باعث سرفرازی ملت ایران شود.

او درباره حماسه ۲۹ فروردین نیروی دریایی اظهار داشت: ۲۹ فروردین ۶۷ سالروز افتخارآفرینی نیروی دریایی ارتش است چراکه در آن روز اقدامی موثر انجام شد. در این روز زمانی که استکبار جهانی می‌خوانست بر خلیج همیشه فارس تسلط پیدا کند ناوهای نیروی دریایی در برابر آنها ایستادند و در جنگی نابرابر با وجود صدماتی که دیدند ضربات زیادی را به دشمن وارد کردند.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: اینکه ما امروز می‌گوییم «آب‌های نیلگون خلیج فارس» به این خاطر است که هنوز شهدایی چون شهدای ناوهای سهند، سبلان و جوشن در آن‌جا هستند و اینکه می‌گوییم راه امروز ما راه حسین است یعنی می‌خواهیم ادامه دهنده راه آن شهدا باشیم چرا که این شعار را از آنها آموختیم.

فرمانده نداجا با بیان اینکه در نبرد ۲۹ فروردین مانند حماسه عاشورا جوانان برومند ایران روزه‌دار بودند اما مقابل دشمن ایستادند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین افتخار امروز ما این است که ادامه‌دهنده راه آنها هستیم. اگر امروز ناوگروه‌های ما در کشورهای مختلف حضور دارند یا در نقاط مختلف جهان مأموریت‌های کلان انجام می‌دهند به خاطر رشادت‌هایی است که از این شهدا به ارث مانده و یاد گرفته‌اند.

او افزود:‌ امروزه جوانان برومند این سرزمین در نیروی دریایی می‌گویند که از منافع سرزمینی خود در دریا حراست می‌کنند و از هیچ تهدیدی نمی‌ترسند که این به خاطر درسی است که از شهدا گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز