خبرگزاری کار ایران

مهدی سنایی:

ایران و روسیه دارای سطح بسیار بالای روابط هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۳۰۴

سفیر ایران در مسکو تاکید کرد: تعامل بین نخبگان ایرانی و روس با توجه به سطح همکاری دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و جهانی از اهمیتی خاصی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی در اولین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی بین کارشناسان ایرانی و روسی در مسکو با اشاره به روابط ایران و روسیه و این که این روابط در برگیرنده تمامی عوامل و فاکتورهای لازم برای توسعه همه جانبه است، گفت: اهمیت این قبیل برنامه‌ها و گفت‌وگوها از این جهت است که با توجه به تغییرات سریعی که در شرایط منطقه‌ای و جهانی در حال انجام شدن است و بر اساس آن ایران و روسیه در موضوعات مختلف منطقه‌ای و جهانی در رایزنی با یکدیگر هستند، گفت‌وگوی بین نخبگان دو کشور اهمیت خاصی دارد. 

او با بیان اینکه باید به روابط ایران و روسیه از این دیدگاه نگاه کرد که این روابط از جنبه رسمی سطح بسیار بالایی را دارد و هر هفته هیات‌های فراوانی در سطوح رسمی به دو کشور سفر می‌کنند، اظهار داشت: در کنار این روابط رسمی احتیاج است که روابط غیررسمی در قالب روابط بین نخبگان و دانشگاهیان و موسسات غیردولتی دو کشور نیز توسعه یابد امری که شناخت متقابل مردم دو کشور را نیز افزایش خواهد داد. 

به گفته سفیر ایران در مسکو، این مذاکرات می‌توانند اطلاعات جامعی را درخصوص دیدگاه ایران و روسیه در موضوعات مهم روز در حوزه روندهای منطقه‌ای و بین‌المللی را در اختیار نخبگان دو کشور قرار داده و عامل تبادل داده‌ها و نقاط نظر نخبگان دو کشور شوند. 

گفت‌وگوهای کارشناسان ایرانی و روسی در مسکو و به دعوت کلوب «والدای» و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی در مسکو آغاز شد. 

در اولین نشست از سلسله نشست‌‌های گفت‌وگوی بین کارشناسان ایرانی و روسی فیودر لوکیانوف، رییس شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه و کاظم سجادپور، رییس مرکز آموزش و تحقیقات راهبردی وزارت امور خارجه و اساتید دانشگاه‌های دو کشور حضور داشتند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز