خبرگزاری کار ایران

اقبال‌نیا:

امیدواریم افرادی وارد شورای شهر شوند که اهل زد و بند نباشند

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۳۲۹

عضو شورای برنامه ریزی حزب اسلامی کار تاکید کرد:

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، افسانه اقبال‌نیا عضو شورای برنامه ریزی حزب اسلامی کار، در نشست ضرروت مشارکت بانوان در حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: نقش احزاب در جامعه ما شناخته شده نیست و مردم هنوز از وابسته شدن به احزاب وحشت دارند درحالی که در احزاب زنانی هستند که نقش‌های کلیدی دارند و دوشادوش مردان پیش رفتند. ما قائل به تبعیض جنسیتی نیستیم چراکه جمعیت ما از مردان و زنان تشکیل شده و اگر آراء مردان را می‌خواستیم ۵۰ درصد جامعه که زنان می‌شدند را داشتیم.

او ادامه داد: ما معتقدیم زن و مرد مکمل هم هستند و همانطور که در قرآن اشاره شده هر دو در کنار هم می‌توانند به تکامل برسند ما نیز بدون اینکه از حضور مردان بترسیم حاضر شدیم و هر دو با هم اهدافمان را پیش بردیم.

عضو شورای برنامه‌ریزی حزب اسلامی‌کار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پایه و اساس برنامه‌های ما رسیدگی به خانم ها بود از همین رو برنامه‌هایمان را در جهت ارتقاء سطح علمی و آشنایی زنان به امور حزبی قرار دادیم و همچنین ساماندهی وضعیت زنان شاغل در مترو را تا آنجا که در توان داشتیم، برعهده گرفتیم .

اقبال‌نیا افزود: رسیدگی به زنان بدسرپرست و بی سرپرست از دیگر اقدامات ما بوده است اما مهمترین و اساسی‌ترین برنامه‌ها دست مدعی‌العموم قرار دادن دولت در ماجراهای اسیدپاشی است چرا که همیشه در این فجایع زنان مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند اما متاسفانه با وجود اینکه تا مراحلی پیش رفته بودیم جلوی کار گرفته شده و ما هم علت آن را نمی‌دانیم. همچنین به وضعیت زنان در شرایط و حالت مختلف و امنیت شغلی برای آنان پس از زایمان رسیدگی کردیم .

او با اشاره به قانون اساسی گفت: مشکل ما قانون اساسی نیست چرا که قانون اساسی در تمام مراحل به زنان توجه داشته و در قانون‌گذاری زنان نیز در نظر گرفته شده‌اند اما مشکل ما اجرای قوانین است و امیدواریم کسانی که به شورا می‌روند فضا را برای اجرای بهتر قانون ایجاد کنند.

عضو شورای برنامه ریزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه شورا باید از یک تیم متخصص و جوان بهره بگیرد، گفت: شورای شهر تهران تا به حال مساله محور اداره شده یعنی اگر اتفاقی بیفتد پس از ورود به حادثه به آن رسیدگی می‌شود در حالی که مسائل شورا باید استراتژیک محور حل شود و قبل از وقوع حادثه باید مسائل و مشکلات شهری بررسی شود.

او با بیان اینکه امیدواریم افرادی بدون زد و بند وارد شورا شوند، گفت: از هر فردی که برای شورا کاندید شده علت کاندیداتوری‌اش را می پرسیم می‌گوید مساله پلاسکو مهمترین علت برای او بوده است در صورتی که در سال گذشته و قبل از حادثه پلاسکو ما شرایط بدتری را در آتش سوزی خیابان جمهوری داشتیم که متاسفانه به آن رسیدگی نشد و اگر ما هم صحبت کنیم می‌گویند ساکت باشید.

عضو شورای برنامه‌ریزی حزب اسلامی کار  خاطرنشان کرد: ما ۱۶۰ ساختمان بالای ده طبقه در تهران داریم که اگر دچار حادثه شوند ما شاهد یک پلاسکو دیگر خواهیم بود.

اقبال‌نیا با اشاره به مشکلات و اثرات منفی اجتماعی پس از حادثه پلاسکو تصریح کرد: اثرات منفی اجتماعی بعد از پلاسکو بسیار زیاد است زنان جوانی همراه خود را در این حادثه از دست داده‌اند و امروز با مشکلات زیادی مواجه هستند که متاسفانه به حال خود رها شده‌اند .

او تاکید کرد: امیدواریم افرادی اصلح وارد شورا شوند و شورا را محلی برای کسب درآمد و به دست آوردن املاک نجومی و حقوق‌های بالا ندانند.

اقبال نیا رییس سازمان زنان و عضو شورای برنامه ریزی حزب اسلامی کار با تاکید بر برابری حقوق شهروندی خانم‌ها و آقایان گفت: قاعدتا وقتی روحیه و شادی شهروندی در حالت تعادل باشد بهتر می‌تواند فکر کند و تصمیم بگیرد .

او افزود: مسائل کشورهای اروپایی با کشور ما بسیار متفاوت است و واقعیت آن است  که نمی‌توانیم زمینه شادی را درست به جامعه بدهیم. حالت افسردگی در خانه از زن به مرد منتقل می‌شود اگر فرد در محیط کار و جامعه خود کسل باشند قطعا نمی‌توانند در خانه روحیه شادی داشته باشند. مشکلات متعدد در دولت گذشته یا کنترل نشده یا بنا به کنترل آن نبودند و واقعیت این است که زمانی که فرد مشکلات فرد دیگری را در جامعه و کنار خود می‌بینند نمی‌تواند خوشحال باشد .

اقبال‌نیا گفت: در ایران وقتی فرد بازنشسته اولین حقوق مستمری خود را می گیرد و می‌بینید که نمی‌تواند از نتیجه بیمه خود استفاده کند قطعا دوران بازنشستگی شاد و مطلوبی نخواهد داشت و از سال‌های عمر کاری‌اش بهره چندانی نبرده است.

اقبال‌نیا تاکید کرد: پارلمان‌های شهری رابط بین مردم ، دولت و مجلس هستند و نقش مهمی برای انتقال مشکلات متعدد شهری به مسئولان دارند . واقعیت تلخ جامعه آن است که آقای روحانی هنوز از مشکلات متعدد ایجاد شده توسط دولت گذشته آواربرداری می‌کند مشکلاتی که باعث می‌شود که ما مردم شادی نباشیم .

او افزود: قطعا وقتی در هنگام خروج از خانه با فردی معتاد و کارتن خوابی مواجه می‌شویم روز شادی را آغاز نخواهیم کرد و در مقایسه وقتی از خانه خارج می‌شوید و کسی با لبخند به شما سلام می‌کند باعث ساخته شدن تمام روز شما خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز