خبرگزاری کار ایران

وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه:

زنان در ایران از مقام و موقعیت والای اجتماعی برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۳۳۰

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا طی دیدار با وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه در محل این وزارت، آخرین وضعیت روابط و همکاری‌های دوجانبه میان ایران و ترکیه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم طاهریان‌فرد با ارائه گزارشی درخصوص فعالیت و جایگاه برجسته بانوان در جمهوری اسلامی ایران و حضور، مشارکت و فعالیت‌های متنوع اجتماعی بانوان ایرانی در داخل کشور و مجامع بین‌المللی گفت: توسعه روابط و همکاری‌های بانوان کشورهای اسلامی از طریق موسسات اسلامی و مشارکت و حضور آنها در اجلاس‌هاس بین‌المللی که به ویژه از سوی کشورهای اسلامی تشکیل می‌گردد در جهت هم‌افزایی و تبادل تجربیات بسیار حائز اهمیت است.

 او در این ملاقات با ارائه دعوتنامه شهیندخت ملاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، برای حضور در نشست «سیاستگذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی: الزامات و بایسته‌ها» اظهار داشت: امیدواریم علاوه‌بر حضور و مشارکت شما در این اجلاس فرصت لازم برای دیدار و گفت‌وگوی سرکارعالی با مسئولان موسسات و سازمان‌های اجتماعی ایرانی در حوزه زنان و خانواده در شهرهای مشهد و تهران، فراهم گردد .

فاطمه‌بتول سایان‌کایا، وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه با استقبال از دعوت ملاوردی تصریح کرد: زنان در ایران از مقام و موقعیت والای اجتماعی برخوردارند لذا این سفر می‌تواند فرصتی برای تبادل نظر و بهره‌گیری از تجربیات مسئولان ایرانی باشد. 

وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه با اشاره به وظایف وزارت متبوعش و اینکه موضوع ممانعت برخی از خانواده‌ها برای جلوگیری از اشتغال به تحصیل دختران در ترکیه یکی از دغدغه‌های اصلی این وزارتخانه است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت رفع این مشکل به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه است. 

نشست «سیاستگذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی: الزامات و بایسته‌ها» از تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در سطح وزرای کشورهای عضو، در شهر مشهد که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ انتخاب گردیده است،  برگزار خواهد شد .


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز