خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس جمهور انجام شد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ طرح و پروژه استان فارس/ اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۶۱۱ نفر

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۵۵۱

‏۴۰۰ طرح و پروژه، در راستای سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و با ‏هدف پیشرفت و توسعه استان فارس، روز پنجشنبه در مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهور، افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.‏

به گزارش ایلنا، ‏حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی، اقتصادی و ورزشی استان فارس در فرمان افتتاح ۱۰ باب کتابخانه عمومی در حوزه پروژه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فارس پس از استماع گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز فضای جدیدی در زندگی مردم ایجاد شده و مردم در عرصه فرهنگی، فضای پاک‌تری را احساس می‌کنند.

رییس‌ جمهور ادامه داد: افزایش تولید فیلم و استقبال مردم از سینماها و تئاتر، فعال شدن مساجد در بخش‌های قرآنی و فرهنگی، همین پیام را دارد که ما امروز شاهد یک فضای پرنشاط‌تر و آرام‌تر برای مردم فرهنگ‌دوست ایران هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه بشر نیازهای فراوان فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: گاهی خواندن یک صفحه کتاب یا اشعار شاعرانی چون حافظ و سعدی به انسان نشاط می‌بخشد.

رییس‌ جمهور خاطرنشان کرد: بشر دارای استعدادهای بیکران و نیازهای بی‌شمار است و امروز حرکت خوبی را در عرصه فرهنگی کشور شاهد هستیم و امیدواریم این روند تداوم یابد.

روحانی همچنین در فرمان بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی پس از گزارش وزیر جهاد کشاورزی در مورد طرح‌های این استان با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات مسئولان و فعالان بخش کشاورزی، اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته شاهد افتتاح صدها طرح در زمینه آبیاری نوین در کشور بودیم که این یکی از طرح‌های مهم و حیاتی در کشور به شمار می‌رود.

رییس‌ جمهور افزود: با توجه به منابع آبی، نیاز مردم، گسترش جمعیت و نیازهای عمومی و صنعتی، اگر مسأله آب را مدیریت نکنیم با یکی از مشکلات بزرگ اجتماعی مواجه خواهیم شد که یکی از راه‌های جلوگیری از بروز این مشکل، بهره‌برداری صحیح از منابع موجود و استفاده از آبیاری نوین است.

روحانی اجرای طرح‌های آبیاری نوین و طرح‌های گلخانه‌ای را حائز اهمیت دانست و گفت: کشاورزی ما در چند سال گذشته در زمینه‌های مختلف افتخارآفرین بوده و کشور را به سمت خوداتکایی هدایت می‌کند.

رییس‌ جمهور همچنین پس از گزارش وزیر راه و شهرسازی به هنگام فرمان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان فارس نیز گفت: در چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه توسعه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی صورت گرفته است.

روحانی با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان آذربایجان شرقی، برای بازدید از مناطق سیل‌زده و از جمله روستای چنار که بدون برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته بود، گفت: مسیر روستایی که دیروز از عجب‌شیر تا روستای چنار پیمودیم، جاده بسیار مناسبی داشت و من بسیار خوشحال شدم که برای ارتباط روستاها شاهد یک جاده آسفالته بسیار خوب در این منطقه بودم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه در بخش ریلی و توسعه راه‌آهن حرکت بسیار خوبی در کشور آغاز شده است، گفت: تا پایان فعالیت دولت یازدهم پنجم استان به شبکه ریلی متصل می‌شوند و تلاش‌های بسیار خوبی هم در راستای نوسازی ناوگان هوایی صورت گرفته است.

روحانی هنگام صدور فرمان بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: در سال ۹۵، شاهد رشد و توسعه در بخش صنعت و معدن کشور بودیم و این بدان معناست که تلاشگران در این بخش اقدامات مهم و خوبی را انجام داده‌اند.

رییس‌ جمهور افزود: کاری که در زمینه اکتشاف معادن در ۳.۵ سال گذشته صورت گرفته ۲ برابر اقدامات انجام شده در سال‌های قبل از دولت یازدهم است و نشان می‌دهد کشور ما بیش از آنچه تاکنون اطلاعات داشتیم دارای سرمایه‌های بزرگی است که باید از آنها استفاده شود.

روحانی پس از گزارش وزیر ورزش و جوانان در فرمان بهره‌برداری از استادیوم ورزشی ۵۰ هزار نفری پارس در شیراز، گفت: یکی از طرح‌هایی که در ابتدای دولت برای استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و جلب توجه می‌کرد این ورزشگاه بود که عملیات اجرایی آن از سال ۷۶ آغاز شده و برای بنده بسیار ناراحت‌کننده بود که مردم شیراز و استان فارس، سال‌ها در انتظار بهره‌برداری از این استادیوم بودند و امروز خوشحالم که این ورزشگاه تکمیل و افتتاح شده است.

رییس‌ جمهور با اشاره به گزارش وزیر ورزش و جوانان، مبنی بر آغاز عملیات اجرایی احداث مجموعه ورزشی بزرگ برای بانوان در این استان نیز گفت: تصمیم برای احداث این مجموعه ورزشی و فراهم کردن امکانات و شرایط برای ورزش بانوان، بسیار حائز اهمیت است.

روحانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سلامت جامعه تأمین شود، یکی از راه‌های آن ورزش است و فراهم کردن امکانات ورزشی برای بانوان، بسیار ارزشمند خواهد بود.

رییس‌ جمهور همچنین در آغاز بهره‌برداری از ۳ کیلومتر خطر متروی شیراز و ایستگاه زندیه، گفت: امروز توسعه مترو برای صرفه‌جویی در وقت مردم و حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌ها بسیار اهمیت دارد و امیدوارم اجرای طرح‌های بعدی متروی شیراز هم با همین سرعت انجام و تکمیل شود.

روحانی همچنین در فرمان بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان فارس و آغاز عملیات اجرایی شهر بین‌المللی سلامت و گردشگری پارس پس از گزارش وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و مهمی در حوزه سلامت، افزایش تخت‌های بیمارستانی و توسعه طرح‌های بیمارستان انجام شده است و امیدوارم تا پایان دولت با اقداماتی که در زمینه سلامت انجام می‌شود، مردم بتوانند راحت‌تر برای درمان و سلامت خود اقدام کنند.

رییس‌ جمهور در فرمان افتتاح سد مخزنی چشمه عاشق، پس از گزارش وزیر نیرو، گفت: براساس گزارش وزیر، تاکنون در ایران با احتساب این سد، ۱۷۴ سد افتتاح شده و تنها در دولت یازدهم این سی‌امین سدی است که بهره‌برداری می‌شود و امیدوارم تا پایان دولت این تعداد به ۳۵ سد برسد.

روحانی همچنین در فرمان افتتاح طرح‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پس از گزارش وزیر کار تأکید کرد: برای دولت، توانمندسازی مردم بویژه در روستاها، اهمیت خاص و ویژه دارد و این در نشاط مردم و افزایش رشد و توسعه ملی کشور تأثیرگذار است.

گفتنی است در مراسم امروز افتتاح، بهره‌برداری و رونمایی از ۱۲ محصول صنایع الکترونیک با اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریال، مرکز ‏آموزشی، پژوهشی و درمانی (بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی) ابوعلی سینا با اعتبار چهار هزار و ۸۴۰ ‏میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی یک هزار ۸۰۰ نفری، ۲۳۱ پروژه‌های بهداشتی و درمانی ‏استان با اعتبار دو هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال،‎ ‎سد مخزنی چشمه عشق با اعتبار ۹۲۶ میلیارد ریال، راه ‏اصلی سرورستان - خرامه، باند دوم شیراز – فیروزآباد -جم و کمربندی فسا با اعتبار یک هزار ۵۰ میلیارد ‏ریال، ۲۰ طرح متعلق به بخش کشاورزی در سطح استان با اعتبار ۲۹۰ میلیارد ریال بخش خصوصی و ‏اشتغالزایی ۱۳۲ نفر، سیستم آبیاری نوین در استان با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال بخش دولتی و ۴۱ ‏میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی ۸۳۷ نفر، ۳۳ طرح صنعتی و شش طرح زیرساختی شرکت ‏شهرک‌های صنعتی استان با اعتبار یک هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال بخش خصوصی، مجموعه ورزشی ‏پارس (استادیوم ۵۰ هزار نفری با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال، سه کیلومتر خط متروی شیراز و ایستگاه ‏زندیه با اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر، ۱۰ باب کتابخانه عمومی با اعتبار ‏‏۳۰ میلیارد ریال، ۸۵ طرح صندوق خرد محلی روستایی استان فارس و ۵۶۰ صندوق خرد محلی در ‏سراسر کشور با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی یک هزار و ۶۰۰ نفر و چهار سالن ‏چند منظوره ورزشی مجموعه کارگران با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر با حضور ‏رییس جمهور انجام شد.‏

همچنین عملیات اجرایی ۳۷ پروژه بخش بهداشت و درمان با اعتبار ۵۱۵ میلیارد ریال، شهر بین‌المللی ‏سلامت و گردشگری پارس با اعتبار هفت هزار و ۸۰۰ میلیون دلاری بخش خصوصی و اشتغالزایی پنج ‏هزار نفر، ۳۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۴ کیلومتر راه اصلی و سه تقاطع غیرهمسطح در سطح استان با ‏اعتبار یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال آغاز گردید.‏

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز