خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا:

کسی نمی‌تواند به احزاب دستور دهد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۷۷۶

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه نقش احزاب در انتخابات کلیدی است گفت: هویت احزاب باید مستقل باشد و کسی نمی‌تواند به احزاب دستور دهد. احزاب باید در انتخابات حضور مستقیم داشته باشند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام رسول متنجب نیا در دومین کنگره حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه در آستانه انتخابات حساس کشور قرار داریم بسیار مناسب بود که اعضای حزب وحدت و همکاری ملی از سراسر کشور دور هم جمع شدند و نشان دادند که نقش احزاب را در حوزه سیاسی نمی‌توان نادیده گرفت.

منتجب نیا گفت باید به نقش احزاب در سرنوشت کشور و همچنین توسعه پایدار کشور توجه کرد.

او افزود برخی تصور می کنند که فهم سیاسی و موضع سیاسی و فعالیت سیاسی و حزبی امر فرعی است در حالیکه اصلا اینطور نیست چرا که انسان در جامعه زنده و پویا می تواند اثر گذار باشد و درعین حال در همه موضوعات کشور می‌تواند موضع گیری کند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه رابطه سیاست و دیانت عین حقیقت است گفت: مرحوم شهید مدرس و امام راحل همیشه تاکید داشتند که در مساله سیاست و دین یک رابطه عمیقی وجود دارد و در واقع رابطه سیاست و دین یک حقیقت واقعی هستند.

او درادامه افزود : شخصیت انسان ابعاد مختلف دارد . شخصیت انسان قائم به جسم نیست بلکه شخصیت انسان ابعاد مختلف دارد که یک بعد آن فکر و اندیشه است و بعد دیگر آن مساله اجتماعی ، فهم اقتصادی و فرهنگی می باشد.

منتجب نیا با بیان اینکه فهم اقتصادی بسیار مهم است گفت: یکی از مسائلی که انسان باید داشته باشد فهم اقتصادی است که با این فهم بتواند تنظیم معیشت نماید چرا که کسی که درک اقتصادی نداشته باشد قدرت اندازه گیری ندارد.

او در خصوص بعد سیاسی فردی گفت: همه افراد جامعه باید فهم سیاسی و درک سیاسی داشته باشند تا بتوانند نسبت به مسائل پیرامون خود موضع گیری کنند.

او افزود : حضرت امیر (ع) می فرماید انسانی که در جامعه زندگی میکند اگر موضع نداشته باشد زنده متحرک است یک انسان نمی‌تواند نسبت به مسائل پیرامون خود بی توجه باشد. حس سیاسی و فهم سیاسی جز وجودی انسان است اگر نداشته باشد ناقص است.

 قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: اجتماع سیاسیون برای موضع گیری‌های سیاسی باید قانونی و شناسنامه دار باشند اگر شناسنامه دار نباشد و مردم قبول نداشته باشند این فعالیت سیاسی مجهولی خواهد بود.

منتجب نیا با بیان اینکه تحزب یک ضرورت اجتماعی است گفت: چاره‌ای جز این نیست که جمعیت‌ها جمع شوند و مجوز بگیرند و براساس آنچه ارائه کرده اند فعالیت کنند.

او افزود تمام گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی باید مجوز و داری اساسنامه و مرامنامه باشند اگر غیر از این باشد در درون خود تضاد ایجاد می‌کنند و در شناسایی و جذب نیرو به مشکل خواهند خورد.

او خاطر نشان کرد حزب در کشور یک ضرورت و یک اصل اجتاناب ناپذیر است کشور باید به سمت سوی تحزب پیش برود چرا که حزب است که مانع فردگرایی میشود و حزب است که اندازه ها را تعیین میکند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه گفت حزب کارش کنترل، نظارت، انتقاد است حزب باید پاسخگو باشد ما برای آینده سیاسی کشور باید جامعه را به سمت تحزب پیش ببریم.

او با بیان اینکه ولایت فقیه ضامن دمکراسی است گفت: مرحوم آیت الله هاشمی همیشه بیان میکردند که باید اعتقاد به تحزب بالا برود به همین خاطر توسعه بدون تحزب محال است و توسعه پایدار باید با تحزب همراه باشد.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه انتخابات در پیش است گفت: در این برهه زمانی لازم است احزاب همسو کنار هم جمع شوند و ائتلاف شکل دهندو برای انتخابات پیش رو برنامه ریزی نمایند .

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: هویت احزاب باید مستقل باشد و کسی نمی‌تواند به احزاب دستور دهد. احزاب باید در انتخابات حضور مستقیم داشته باشند چرا که نقش احزاب در انتخابات کلیدی است امید است بتوانیم به اتحاد و وحدت و همکاری مستمر در جهت حزبی شدن کشور حرکت کنیم و چنان در جهت نهادینه کردن تحزب حرکت نماییم که نظام حزبی بتواند در آینده نقش خود را بطور جدی ایفا کند.

هویت مستقل اصلاح طلبی باید حفظ شود

همچنین مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری در دومین کنگره حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به فقدان حزب قوی در کشور گفت: راه برون رفت از مشکلات کلان تحزب است اگر احزاب بتوانند در حوزه های تصمیم گیری وارد شوند قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

او گفت دو موضوع اساسی باید در کشور جا بیفتتد یکی برنامه محوری و دیگری تحزب است وجود این دو شاخص در کشور قطعا بنیه تصمیم گیری را قوی میکند.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت هویت مستقل اصلاح طلبی یاید حفظ شود . اصلاح طلبان از طیف های مختلف تشکیل شده اند برخی در شورای سیاستگذاری هستند و یرخی هم در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب هستند ما این تفکر را که یک فرد را معادل یک حزب در تصمیم گیری‌های بدانیم قبول نداریم لذا حزب مردم سالاری  در جلسات شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شرکت نمیکند و آن را تضعیف احزاب می‌دانیم .

نماینده مردم تهران گفت: ما در حال حاضر از طریق شورای  هماهنگی احزاب اصلاح طلب برای انتخابات شورای شهر تهران تحت عنوان ائتلاف ۲۱+۱ کانیدامعرفی می کنیم و هم اکنون  بیش از ۳۵۰ متقاضی درلیست انتخابات شورای شهر تهران هستند که به زودی بر اساس شاخص های تعیین شده  لیست شورای  هماهنگی احزاب اصلاح طلب مشخص و ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز