خبرگزاری کار ایران

در پایان دیدار قشقاوی و اولیویرا؛

ایران و پرتغال سند لغو روادید گذرنامه‌های سیاسی و خدمت را امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۱۲۹

ایران و پرتغال سند لغو روادید گذرنامه‌های سیاسی و خدمت بین جمهوری اسلامی میان دو کشور را امضا کردند.

به گزارش ایلنا، در پایان دیدار خوره کاستا اولیویرا، وزیر مشاور در امور بین‌الملل پرتغال با حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور در تهران, سند لغو روادید برای دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت میان دو کشور به امضا رسید.
این اقدام گام بسیار مهمی در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور محسوب می‌گردد. 
در این دیدار، وزیر مشاور در امور بین‌الملل پرتغال ضمن برشمردن زمینه‌های مثبت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور، بر آمادگی لیسبون جهت توسعه هرچه بیشتر این مناسبات تاکید کرد. 
معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از امضای سند مذکور و استقبال از گسترش مناسبات دوجانبه میان دو کشور در همه زمینه‌ها، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات در بخش‌های مختلف به ویژه تجاری، گردشگری، دانشگاهی و پارلمانی تأکید و لغو روادید سیاسی و خدمت را میان دو کشور با توجه به اینکه پرتغال عضو حوزه شنگن است، به عنوان گامی بسیار موثر برای نزدیک‌تر شدن دو کشور و افزایش مناسبات فیمابین توصیف کرد. 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز