خبرگزاری کار ایران

اعتراض جریان‌ راست مجارستان به همراهی دولت با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۶۱

روزنامه «اسرائیل نشنال نیوز» با بیان این ادعا که یک حزب اپوزیسیون مجارستان خواستار لغو توافق اخیر هسته‌ای میان مجارستان و ایران شده است، نوشت: جریان راست که طرفدار ایران است دولت مرکزی را به همراهی دولت با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران متهم می‌کند.

به گزارش ایلنا، روزنامه «اسرائیل نشنال نیوز» رژیم صهیونیستی نوشت: یک حزب اپوزیسیون در کشور مجارستان از دولت این کشور درخواست کرده که همکاری‌های اخیر هسته‌ای‌اش را با ایران لغو کند. 

این روزنامه اسرائیلی با اشاره به توافق اخیر بانک مجارستانی با سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص ساخت نیروگاه هسته‌ای در ایران مدعی شده که حزب «ائتلاف دموکراتیک» که ۲۱ نماینده از ۱۹۹ نماینده پارلمان مجارستان را به خود اختصاص داده است، درخواست کرده که توافق اخیر این کشور با ایران در خصوص ساخت پایگاه اتمی برای استفاده‌های صلح‌آمیز به ارزش ۹۰ میلیون دلار با بانک مجارستان را لغو کند.

«سولت سمژن» نخست وزیر مجارستان اخیرا تفاهم نامه‌ای را با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه ساخت نیروگاه هسته‌ای به امضا رسانده است.

«لاجوس اولا» نماینده پارلمان مجارستان از حزب «ائتلاف دموکراتیک»،  مدعی شد: مجارستان هیچ ارتباطی با برنامه هسته‌ای نباید داشته باشد چراکه ایران سال‌هاست که نهادهای بین المللی را برای کنترل برنامه‌های هسته‌ای‌اش نمی‌پذیرد.

او مدعی شده که ایران یکی از حامیان جریان‌های افراطی است.

روزنامه «اسرائیل نشنال نیوز» مدعی شده که اسرائیل و نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا توافق هسته‌ای را مورد اعتراض قرار می‌دهند و معتقدند این توافق مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را تسهیل کرده است. باراک اوباما معتقد بود این توافق بهترین راه برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران بوده است.

 در این گزارش همچنین گفته شده که کشورهای اروپایی با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی در پی توافق هسته‌ای، سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در ایران آغاز کرده‌اند. 

در این گزارش گفته شده مجارستان سال‌های اخیر شاهد کاهش ارزش پول ملی‌اش تا یک سوم بوده و با بحران‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. جریان راست که طرفدار ایران است دولت مرکزی را به همراهی دولت با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران متهم می‌کند.

به گزارش این روزنامه اسرائیلی، مجارستان یکی از کشورهای دوست و نزدیک به اسرائیل در اتحادیه اروپا است. مقامات رژیم صهیونیستی به طور علنی هیچ موضعی علیه توافق اخیر این کشور با ایران اتخاذ نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز