خبرگزاری کار ایران

رییس قوه‌قضاییه:

هدف از تشکیل نیرو انتظامی، نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۴۳۶

رییس قوه‌قضاییه گفت: هدف از تشکیل نیرو انتظامی، نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب است

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی پیش از ظهر امروز در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان و روسا و مدیران ناجا ضمن تسلیت شهادت  امام موسی بن جعفر (ع) گفت :  تشکر ویژه از فرماندهان و همه پرسنل نیرو انتظامی دارم که با تلاش و انجام وظایف و جهاد، امنیت را به ارمغان آورده‌اند.

رییس قوه‌قضاییه از امنیت به عنوان یک نیاز اساسی که بدون آن زندگی آسان نیست یاد کرد و گفت:مسئولیت عظیمی بر عهده نیروی انتظامی است. این نیرو بر حسب قانون ارتباط وسیعی با قوه‌قضاییه دارد و همکاری در سطح عالی بین دستگاه قضایی و نیرو انتظامی است.

او با اشاره به اینکه طبق قانون نیروی انتظامی ضابط قوه‌قضاییه محسوب می‌شود و پرسنل آن تحت تعلیمات دادستان هستند، اظهار کرد: تعامل موجب ارتقا سطح امنیت خواهد شد. این نیرو در همه شهرها و مرزها مستقر است و موجب امنیت است. ما از امنیت مثال زدنی در منطقه برخورداریم و با وجود اینکه مرزهای ما توسط دشمنان محصور شده است، به فضل جهاد نیرو های‌مسلح و ناجا امنیت داریم.

آیت‌الله لاریجانی با بیان اینکه خدمت به مردم مورد عنایت حق تعالی است و درنظام اسلامی این خدمت، وظیفه و عبادت است، اظهار کرد:  نظام جمهوری اسلامی نظام یکتایی بر اساس مردم سالاری دینى است. این ترکیب با معماری امام بنا شد که مبتنی به رای مردم و اعتماد به مردم است.

او ادامه داد: الزام سیاسی یا مشروعیت مساله اساسی همه نظام‌ها است. هر مکتبی می گوید این مشروعیت از کجا می‌آید. نظام مردم سالاری دینی پاسخ خود دارد. لیبرال دموکراسی نتوانست پارادوکس خود را حل کند که چرا باید از عوامل دولت اطاعت کرد. در نظام جمهوری اسلامی آرای مردم در چارچوب اخلاق تعیین کننده است و در قانون اساسی تصریح شده که حکومت مبتنی بر توحید، عدل و اجتهاد است.

او افزود: تلاش در چنین نظامی با تلاش در یک نظام لیبرال تفاوت دارد.  در انتخابات آمریکا دیدید ارزش معنوی و اخلاق تنها چیزی بود که قربانی شد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه در نظام ولی‌فقیه، فردی عالم و آگاه سکان‌دار این نظام سیاسی است که قوا در آن تعریف و بافت آن براساس ارزش‌های الهی است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی خدمت کردن عبادت است. اگر در نظام تلاش کنیم، خدمت کردن دو عنوان دارد؛ یکی خدمت به استمرار نظام اسلامی و دومی کمک به خلق. خدمت به مردم بزرگترین عبادت است. فرق است بین نیروهای مسلح ما و نیرو مسلح امریکا که هرگونه جنایتی را انجام می دهد. آرمان عمل نیروهای مسلح ما عمل عبادی است.

رییس قوه‌قضاییه با تاکید بر اینکه نظام اسلامی ایران از مستضعفان و مظلومان حمایت کرده و خط سیر آن عوض نشده است، ادامه داد: اما حکومت‌های منطقه را ببینید که چقدر حرکت عجیب غریب داشتند. سعودی‌ها که مدعی ادامه راه پیغمبر هستند در عمل مسیر اسراییل را طی می کند و الان کاملا اشکار ارتباط دارند. نخست وزیر اسرائیل می گوید بهترین ارتباطات را با عربستان سعودی داریم.

او خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی گفت:‌ کار شما اهتمام به اصل امور مسلمین است. حفظ امنیت اهتمام به امر مسلمین است. عبادت فقط نماز نیست. هر قدمی که برای رفع گرفتاری‌ها برمی‌دارید عبادت است. شما بر سفره عظیم خدمت نشستید و حیف است توجه نداشته باشید.

آملی لاریجانی به وظایف نیروی انتظامی در قانون اشاره و آن را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: هدف از تشکیل نیرو انتظامی، نگهبانی و پاسداری از دستاورد های انقلاب است. اینها مقوله های مهمی است. قانون آمده وظیفه نیروی انتظامی را با آرمان‌های این نیرو متصل کرده و این کم چیزی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز