خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب مردم‌سالاری:

شورای نگهبان شاخص‌های دقیق رجل سیاسی را بیان کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۵۹۵

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: این حزب هیچگاه عرصه را ترک نمی‌کند و در این انتخابات نیز رویکرد کلی ما حمایت از حسن روحانی است.

 به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان در مراسم افتتاح دفتر حزب مردم‌سالاری در شهرستان رباط‌ ‌کریم، با اشاره به عدم احراز صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان، گفت: مسئولیت بار سنگینی است و من بسیار خرسندم که شورای نگهبان این بار را از دوش من برداشتند، چون نگاه حزب مردم‌سالاری به قدرت نگاه امانتداری است و نه کسب طعمه لذیذ، اما ناراحتم که پس از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی هنوز با این حجم از مشکلات در زمینه ثبت‌نام و نحوه احراز صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری مواجهیم.

او افزود: در این زمینه بهتر است حزب‌گرایی نهادینه شود و افراد از سوی یک حزب یا جمعی از احزاب معرفی شوند. در کل امیدوارم شورای نگهبان براساس سیاست‌های کلی انتخاباتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری شاخص‌های دقیق رجل سیاسی- مذهبی و مدیر و مدبر بودن را بیان کند تا فقط افراد واجد صلاحیت ثبت‌نام کنند و شورای نگهبان هم پاسخگو باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین اظهار کرد: چهره‌هایی مثل احمدی‌نژاد که دارای پرونده‌های فراوان در کمیسیون اصل نود هستند اساسا چرا نباید تعقیب قضایی شوند تا نیازی به عدم احراز صلاحیت نباشد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره نوع فعالیت این حزب در انتخابات آینده، گفت: این حزب هیچگاه عرصه را ترک نمی‌کند و در این انتخابات هم رویکرد کلی ما حمایت از حسن روحانی است.

کواکبیان ادامه داد: در انتخابات شورای اسلامی شهرها هم تاکید دارم که با جدیت حضور یابید، چه در سطح کاندیداتوری و چه در سطح شهروندی، چراکه عرصه انتخابات باید پرشور باشد.

او در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در خصوص هدف ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: حزب مردم‌سالاری یکی از معدود احزاب تشکل یافته و پایبند به تشکیلات خود است که همه تصمیمات در این حزب توسط خردجمعی و با نظر اعضای شورای مرکزی اتخاذ می‌شود. ثبت‌نام بنده با نظر هم حزبی‌ها انجام شد و اگر در ادامه روند انتخابات مجددا حزب به بنده تکلیف می‌کرد که به نفع کسی کناره‌گیری کنم قطعا این کار را انجام می‌دادم. در آینده هم با اتکاء بر قانون و رعایت اصول حزبی خود فعالیت خواهیم داشت، ضمنا در مجلس هم می‌کوشیم که قوانین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز