خبرگزاری کار ایران

مرتضی سرمدی:

۹۰ درصد مذاکرات و ملاقات‌های خارجی ما اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۶۳۹

قائم‌مقام وزیر امور خارجه گفت: باید شرایط فعالیت در خارج از کشور را تقویت کنیم.

به‌گزارش ایلنا، مرتضی سرمدی در آئین برگزاری همایش تقدیر از صادرکنندگان تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در سالن همایش‌های وزارت نیرو با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مأموریت سفرا و کارشناسان اقتصادی در ملاقات‌های بین‌المللی شناساندن شرکت‌های توانمند داخلی به سایر کشورها است، افزود: تلاش برای حل مشکلات شرکت‌ها ادامه دارد و وزارت امور خارجی در رفع مشکلات شرکت‌های داخلی که در خارج از کشور فعال هستند از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی شاید به اندازه صادرات کالا در جهت تولید و اشتغال نقش نداشته باشد، گفت: بی‌تردید در پروژه‌های خارج از کشور نشان از اقتدار و حیثیت و توان جمهوری اسلامی دارد و آثار آن به‌طور قطع بیشتر از صدور کالا به خارج از کشور است.

مرتضی سرمدی با اشاره به برجام به عنوان نخستین بحث وزارت خارجه در دولت یازدهم گفت: برجام مانع بزرگی را از سر راه اقتصاد کشور در فعالیت‌های اقتصادی خارجی برداشت تا بتوانیم از همه امکانات و ابزارها برای تثبیت حضور خود در بازارهای جهانی استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر امور خارجه در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی بیان داشت: همسایگان جمهوری اسلامی، کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز، آسیای غربی، آفریقا و آمریکای لاتین از جمله کشورهای هدف برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی هستند و دیپلماسی اقتصادی نیز به عنوان یک اولویت در دولت یازدهم و به عنوان اصلی‌ترین دستور کار وزارت امور خارجه است.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون در خصوص کشورهای هدف، ۹۰ درصد مذاکرات و ملاقات‌ها در بخش اقتصادی بوده است.

او با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های منطقه ما برای فعالیت‌های اقتصادی امنیتی شدن منطقه است، افزود: ایجاد جنگ و ناامنی در منطقه سبب خواهد شد تا احساس عدم امنیت به عنوان یکی از پارامترهای منفی برای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز