خبرگزاری کار ایران

نایب رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان:

جریان رقیب می‌خواهد انتخابات به دور دوم کشیده شود/ از رای سال ۹۲ پشیمان نیستیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۰۶۹

نایب رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه باید به مردم بگوییم نیامدن به پای صندوق‌های رای چه عواقبی دارد، گفت: در شورای‌عالی‌ از روحانی حمایت کردیم و پشیمان نیستیم اما این به معنی چک سفید دادن به روحانی نیست. به موقع او را نقد می‌کنیم، اما بر انتخاب او پا فشاری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام موسوی لاری در سمینار آموزشی وتوجیهی مدیران و عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان مناطق ۲۲ گانه تهران، با تبریک بعثت پیامبر اکرم، به شرایط کشوراز سال ۸۸ تا ۹۲ اشاره کرد و گفت:‌ سال ۹۲ مسیر تغییر کرد و سال‌های ۹۴ و ۹۵ این مسیر تثبیت شد، همان روزها نگاه به ۹۶ بود.سال ۹۲ گام اول و سال ۹۴ گام دوم برداشته شد

نایب رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: در گام اول سال ۹۲ یک قدمی برداشتیم که نتایج خوب بود. ما آن سال به جای حرکت‌های احساسی و فردی با یک جریان و جبهه وارد عمل شدیم، مطالبات فردی را کاستیم و پشت سر یک فکر ایستادیم. عده‌ای فکر می‌کردند سال ۹۴ اجماع ۹۲ تکرار نخواهد شد اما خوشبختانه اصلاح طلبان معتدل با تدبیر بر این پندار خط بطلان کشیدند.

وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: تلقی من این است که مجمو‌عه‌ای که در اختیار جریان رقیب است از جمله رسانه‌ها قصد دارند انتخابات کم رنگ و کم شور باشد آن‌ها می‌خواهند انتخابات به دور دوم کشیده شود و آنگاه وارد میدان عمل شوند. مردم باید به پای صندوق‌های رای بیایند. اگر سال ۹۲ قهر مردم ادامه داشت کشور به کجا می‌رسید، فضای امنیتی ادامه پیدا می‌کرد و راه توسعه و پیشرفت جامعه بسته می شد.

موسوی لاری با بیان اینکه معجزه حضور مردم باعث شد این فضا شکسته شود، یادآور شد: ما قصد نداریم بگویم که دولتی بر سر کار آمد که همه موانع برداشته شد. نه چنین نیست؛ اما امروز تحریم برداشته شد، فضا قابل تحمل تر شد، امروز رئیس جمهور ما در صحن سازمان ملل برای صندلی‌های خالی سخنرانی نمی کند.

او تاکید کرد: امثال زنجانی‌ها آمدند تحت عنوان دور زدن تحریم‌ها سرمایه کشور را به باد دادند. امروز از رایی که دادیم پشیمان نیستیم. امروز می‌گویند چهار سال دوم آوار برداری باید آغاز شود.در گام سوم باید به این نکته توجه کنیم با کسانی که می‌خواهند انتخابات کم شور داشته باشیم باید مقابله کنیم.

نائب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشریح کرد: باید به مردم بگوییم نیامدن به پای صندوق‌های رای چه عواقبی دارد.در ریاست جمهوری مشکلی نداریم. با توجه به گله‌هایی که داریم خود من از شما بیشتر گله‌مندم اما ما در شورای‌عالی‌سیاست‌گذاری از روحانی حمایت کردیم و پشیمان نیستیم اما این به معنی چک سفید دادن به روحانی نیست و به موقع هم نقد می‌کنیم، اما بر انتخاب او پا فشاری می‌کنیم.

او گفت: اما در شوراها مسئله چیز دیگری است، این شکل اداره شهر تهران درست نیست. تهران یک نمونه است ما در کلان شهرهای دیگر هم این مشکل داریم ، ما نیاز به یک مدیریت تازه با تخصص داریم. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نامزدهای خود را به مردم معرفی می کند که در مدیریت شهری حرفی برای گفتن داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مسئله پاک دستی باید مبنای کار جریان باید باشد، کارهای بسیاری انجام شده است، ۸۰۰ نفر از دواطلبین شوراها علاقمند هستند که در لیست اصلاح طلبان قرار بگیرند که ما باید به ۲۱ نفر برسد.این مسیر با وسواس و دقت در حال پیگیری است، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با دقت و اجماع به تصمیمات می رسد، اگر نظر بخشی تامین نشود گله نکنید تصمیم بر جمع است.

موسوی لاری افزود: لیست ۲۱ نفره بسته شود حدود۷۷۰نفر خارج می شوند اما گله نکنید، باید با خرد ورزی گام برداشت.تمامی نامزدها باید از لیست ۲۱ نفره حمایت کنند چند لیستی در شان جریان اصلاحات نیست.باید با منطق سال  ۹۲ به سرانجام برسد. شاید امروز عده‌ای بگویند در مجلس هم لیستی ارائه شد اما افراد غیر لیست کار کردند ، باید دید در چه شرایطی لیست بسته شد، آن روز هم نخواستیم چند لیستی داشته باشیم و پشیمان هم نیستیم.امروز باید انتخابات پر شور و حمایت از نامزدهای هر دو انتخابات ضرورت اولیه ما باشد که نتیجه خوبی حاصل شود.امیدوارم روز ۲۹ اردیبهشت از عملکرد خودمان راضی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز