خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

رییسی با اعلام کاندیداتوری مستقل از جمنا به‌دنبال حفظ حمایت جبهه پایداری است

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۵۸

نماینده اصلاح‌طلب ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش اصولگرایان برای ایجاد دوقطبی شدید در جامعه، تاکید کرد که رییسی با اعلام کاندیداتوری مستقل از جمنا به‌دنبال حفظ حمایت پایداری و ایجاد وحدت میان تمام نیروهای مخالف دولت است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به رقابت سه کاندیدای اصولگرا با روحانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: اصولگرایان و جمنا در شرایطی که تا پیش از این شعار می‌دادند که باتوجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری به‌دنبال ایجاد دوقطبی در انتخابات نبوده وحتی اصلاح‌طلبان را متهم می‌کردند که قصد دارند با ایجاد دوقطبی، جامعه را متشنج کنند، امروز به‌شدت سعی در دوقطبی کردن انتخابات دارد.

اصولگرایان به‌شدت سعی در ایجاد دوقطبی در انتخابات دارند

او خاطرنشان کرد: با این همه اصلاح‌طلبان نیز باوجود این‌که سعی در ممانعت از ایجاد دوقطبی داشتند، در حال حاضر از این وضعیت پیش‌آمده درجهت راهنمایی جامعه برای انتخاب بهتر استقبال می‌کند. با این حال همین مسئله که اصولگرایان که اصلاح‌طلبان را به ایجاد دوقطبی در جامعه متهم می‌کردند و امروز خودشان به‌شدت به‌دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه هستند، به‌روشنی تناقضی که با آن درگیر هستند را نشان داد.

رئیسی با اعلام کاندیداتوری مستقل به‌دنبال حفظ حمایت پایداری و جمناست

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در پاسخ به سوالی درباره اعلام کاندیداتوری رییسی به صورت مستقل از جمنا اعلام کرد: جامعه ما به چنان بلوغ سیاسی رسیده که فرق میان یک انسان خوب و یک رییس‌جمهور خوب را تشخیص می‌دهد. مردم به‌خوبی درک می‌کنند ممکن است کسی انسان خوبی باشد اما سابقه و برنامه‌ای برای اداره کشور نداشته باشد.

او یادآور شد: رییسی برای حفظ جبهه پایداری که از جمنا فاصله گرفته، دست به این اقدام زده تا به‌نوعی بتواند در جریان منتقد دولت وحدت ایجاد کند.

شروط قالیباف برای کاندیداتوری در چارچوب جمنا

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به ردصلاحیت زاکانی و عدم ثبت‌نام بذرپاش، تنها کاندیدای جمنا یعنی قالیباف نیز برای ورود به عرصه انتخابات به‌عنوان نامزد جمنا شرط و شروط خاصی گذاشته است.

هدف احمدی‌نژادی‌ها از کاندیداتوری صرفاً تلاش برای حفظ حیات سیاسی‌شان بود

او اضافه کرد: واقعیت این است که احمدی‌نژادی‌ها نیز صرفاً به‌خاطر حفظ حیات سیاسی خود پا به عرصه انتخابات گذاشتند و برنامه‌ای برای اداره جامعه نداشتند و سعی داشتند خاطره سال‌های نخست در ذهن اقشار فررودست جامعه از احمدی‌نژاد را که از طریق سیاست‌های پوپولیستی به‌دست آمد، احیا کنند و خودشان نیز می‌دانستند که امکان حضورشان در انتخابات وجود ندارد.

میرزایی در پایان تصریح کرد: واقعیت این است که جریان احمدی‌نژاد فاقد ویژگی‌هایی است که در علوم سیاسی به‌عنوان شاخصه‌های تاثیرگذاری احزاب و جریان‌های سیاسی می‌شناسیم؛ چراکه کاملاً قائل به شخص است و درعمل متشکل از تعداد اندکی چهره سیاسی است که همین افراد نیز تاثیرگذاری خود را هم در میان مردم و هم در میان حاکمیت از دست داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز