خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهوری:

هیچ دولتی همانند دولت یازدهم زیر هجمه‌ها و تخریب‌ها قرار نداشت

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۰۵۶

معاون حقوقی رئیس جمهوری در نشست صمیمی با احزاب و فعالان سیاسی استان مازندران گفت: دولت یازدهم با خرد جمعی، تیم اقتصادی قوی و مدیران لایق همه ناممکن‌ها را ممکن ساخت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نشست صمیمی با احزاب و فعالان سیاسی استان مازندران گفت: این دولت با اندیشه و پرکاری در زمانی که تیرهای کینه و حسادت که بی‌امان بر سرش می‌بارید، با امید به خدا و حمایت مردم در چارچوب سیاست‌های نظام حرکت کرد و امروز ایران امن‌تر از همه کشورهای منطقه و حتی اروپایی، با اقتصادی با ثبات و آرامش و امید در سپهر سیاست است. 

دولت میدان را برای نقش‌آفرینی جوانان در همه بخش‌ها بازکرده است 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: این دولت میدان را برای نقش‌آفرینی جوانان در عرصه‌های دفاعی، دانش‌بنیان و همه بخش‌ها بازکرده است. 

همه مبالغ حقوق‌های نامتعارف به بیت‌المال بازگشت 

انصاری با اشاره به موضوع حقوق‌های نامتعارف و اقدامات دولت یازدهم در این راستا اظهار داشت: مجموع این حقوق‌های نجومی ۲۳ میلیارد تومان بود که همه این مبلغ به بیت‌المال بازگشت. 

دولت یازدهم فرهنگ عذرخواهی و صبوری را در کشور نهادینه کرد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم فرهنگ عذرخواهی و صبوری را در کشور نهادینه کرد، تصریح کرد: مدیرعامل راه‌آهن با وجود آنکه در تصادم قطارها مقصر نبود اما به احترام مردم استعفا کرد و همچنین هیچ دولتی همانند دولت یازدهم زیر هجمه‌ها و تخریب‌ها قرار نداشت و این دولت مظلوم رسانه‌ای، پیروز بیرون آمد و کارنامه درخشانی دارد. 

دولت تلاش کرد کشور را از پیچ خطرناک عبور دهد 

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سه سال و چندماه گذشته رئیس‌جمهور در یک کارزار سخت تمام عیار اداره قوه مجریه را با صلابت، صبوری، تکیه بر تجربه، مشورت و دانش برعهده گرفت و تلاش کرد کشور را از پیچ خطرناک عبور دهد. 

اگر دفاعی از روحانی باشد، دفاع از سخت‌کوشان مظلوم است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: وعده رئیس‌جمهور این بود که کشور را با تدبیر اداره کند و تدبیر به معنای تکیه بر عقل و خرد فردی و استبداد رای نیست. دولت با کمک کارشناسان خبره در دستگاه‌های دولتی و اجرایی در سطوح مختلف امور را پیش برد و اگر دفاعی از دکتر روحانی باشد، دفاع از مدیران، کارمندان و سخت‌کوشان مظلومی است که در طول این مدت فداکاری کردند و این فداکاری‌ها در مصاف انتخابات انکار می‌شود. 

اولین اولویت دولت خارج کردن اقتصاد زیر آوار مانده بود 

انصاری تصریح کرد: اولین اولویت دولت تدبیر و امید خارج کردن اقتصاد زیر آوار مانده از زلزله‌های مخرب در نظام بانکی، بودجه‌ریزی، مدیریت منابع، تولیدی، ارتباطات بازرگانی و صنعت بود. 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور، ذخیره کمتر از ۱۸ روزه نیازهای غذایی استراتژیک در کشور، افزایش هزینه‌‌‌های جاری، اقتصاد وابسته به نفت، تزریق نقدینگی و عدالت توزیعی و تورم ۴۴ درصدی را بخشی از وضعیت ناگوار اقتصادی در زمان روی کارآمدن دولت یازدهم برشمرد و گفت: کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کردند که تورم سه رقمی شود.

دولت را به بی‌توجهی به دستورات ولایت فقیه متهم می‌کنند 

انصاری ادامه داد: جالب این است همه کسانی که دستاوردهای دولت را زیر سوال می‌بردند، ادعای ولایتمداری می‌کردند و این درحالی است که دولت فراجناحی تدبیر و امید به بی‌توجهی به دستورات ولایت فقیه متهم می‌شد اما آنان نپرسیدند مگر مقام معظم رهبری بر متوسط رشد هشت درصدی در کشور، نرخ تورم و بیکاری تک‌رقمی و اقتصاد مقاومتی ‌که مردم خود بر سر سفره تولیداتشان بنشینند، تاکید نکرده بودند؟ 

یکسال پس از برجام تولید و صادرات نفت کشور به قبل تحریم‌ها بازگشت

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد: مفتخریم که امروز به همه این سیاست‌ها در دولت تدبیر و امید توجه شد و موفق شدیم جشن خودکفایی گندم بگیریم و باوجود اینکه می‌گفتند برجام یعنی هیچ اما یک سال بعد از توافق هسته‌ای تولید و صادرات نفت کشور به قبل تحریم‌ها بازگشت و در تولید گاز و نفت در پارس جنوبی از قطر و در غرب کارون از عراق پیشی گرفتیم. 

انصاری با اشاره به اهمیت محیط زیست و آلودگی هوا در دولت یازدهم، تصریح کرد: بنزین با کیفیت یورو ۴ در شهرهای بزرگ کشور پخش شد و همچنین اعتبارات پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اوج وضعیت نامناسب مالی دولت، به طور کامل تخصیص داده شد.

او با اشاره به اتهامات یکی از روزنامه‌ها مبنی بر دستکاری آمارها توسط دولت، اظهار داشت: آیا گازرسانی به ۹۵ درصد روستاها، صفر شدن هزینه درمان و غربالگری سرطان در مازندران، خرید یازده و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان و رکورد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید شکر دستکاری آمار است؟ 

معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: کارشناسان مرکز آمار همان کارشناسان دولت قبلی بوده و با همان شاخص‌ها، آمار خود را منتشر می‌کنند.

انصاری در ابتدای سخنان خود با تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص) گفت: همه دارایی خداوند بعثت پیامبر بود و پیامبری از جنس قرآن برای هدایت و سعادت بشر تا قیامت فرستاد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز