خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ نامردها برای استخدام و اشتغال بانوان:

روحانی: ۷۰۰ هزار شغل برای بانوان ایجاد کردیم/ اتهامات قالیباف دروغ است

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۱۳۶

روحانی گفت: ما باید کاری بکنیم تا خانواده‌ها استحکام داشته باشند. یکی از علل مشکلات اجتماعی از بین رفتن استحکام و صیانت خانواده‌ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بخش دوم مناظره در پاسخ به این سوال که در دولت خود چه برنامه‌ای برای استخدام و اشتغال بانوان و صیانت‌ خانواده‌ها دارید؟ گفت: مساله اشتغال بانوان اهمیت فراوانی دارد. در این دولت یک اقدام بزرگ و مهمی در آن باره انجام شده است یعنی اشتغالی که برای جوانان ایجاد کردیم از آن تعداد مجموعا ۷۰۰ هزار شغل برای بانوان بوده است.

او ادامه داد: در ابلاغیه اخیری که برای استخدام‌ها بود و مختص به آقایان بود، ما آن ابلاغیه را لغو کردیم و گفتیم که بانوان برای حضور در این استخدام آزاد هستند و در نهایت، در آزمون نهایی خانم‌ها ۵۳ درصد موفقیت به دست آوردند.

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد دانشجویان ما را بانوان تشکیل می‌دهند و با توجه به استعدادی که آنها دارند، آنها در برخی زمینه‌ها از آقایان مستعدتر هستند.

روحانی با بیان اینکه اشتغال مسئله برای کشور مهمی است، تصریح کرد: صیانت از خانواده‌ها و بانوان مهم است. ما باید کاری بکنیم تا خانواده‌ها استحکام داشته باشند. یکی از علل مشکلات اجتماعی از بین رفتن استحکام و صیانت خانواده‌ها است.

او در بخش پایانی سخنان خود، با بیان اینکه سه نسبت به من داده شد که نادرست بود، اظهار داشت: درخصوص برنامه صد روزه، معمول است که وقتی افراد کاندیدا می‌شوند، برنامه صد روزه ارائه می‌دهند که من نیز آن را اعلام کردم و به تشریح آن پرداختم که یکی از آنها توافق موقت ژنو بود. این مسئله روشن است و باید به نحوه بیان اشاره کرد.

او درخصوص اتهام ایجاد شغل برای چهار میلیون نفر تصریح کرد: من در یک مصاحبه‌ای گفتم اگر گردشگرها جذب کنیم و به ۱۰ میلیون نفر برسد، می‌توان... (در این حین مجری به رییس جمهور اعلام کرد زمان او پایان یافته است)

رئیس دولت یازدهم درخصوص سومین اتهام ارتباط داده شده به در رابطه با بانک زنجانی خاطرنشان کرد: صادرکننده‌اه یک جلسه‌ای را برگزار کردند و از من برای حضور و سخنرانی دعوت کردند. عده‌ای جایزه دادند و گفتند جوایز را شما بدهید. ایشان {قالیباف} بدون دقت این اتهام را به من وارد کرد.

در این حین، قالیباف به میان کلام روحانی وارد شد و ابراز داشت: رئیس محترم قوه قضاییه اعتراف کردند که این آقا {بابک زنجانی} به ستاد شما کمک کرده است و شما می‌گوید ایشان را نمی‌شناسید.

روحانی در واکنش به سخنان شهردار تهران بیان کرد: ستاد من این مسئله را تکذیب کرد و همه این مسئله را شنیدند. رئیس قوه قضاییه هم گفت که آن فرد مدعی شده است که به ستاد من کمک کرده است. آیا شما از فرد مفسد محکوم به اعدام نقل قول نمی‌کنید؟

او در پایان تاکید کرد: هر مورد سه اتهام، من می‌گویم که آن مسائل دروغ محض هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز