خبرگزاری کار ایران

در مقر آژانس صورت گرفت؛

آغاز نخستین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری NPT در وین

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۸۸۰

نخستین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) ۲۰۲۰ با تصویب دستور کار اجلاس از امروز در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، رضا نجفی با اشاره به اینکه این اجلاس با توجه به شکست کنفرانس بازنگری ۲۰۱۵ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: محورهای مهم این اجلاس دو هفته‌ای دلایل پیشرفت نکردن خلع سلاح هسته‌ای، اجرا نشدن قطعنامه ۱۹۹۵ خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و وضعیت اجرای همکاری‌های بین‌المللی برای استفاده از مصارف صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای است.

او افزود: مذاکرات مربوط به معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای که به موازی ان.پی.تی در نیویورک هم ادامه دارد، یکی دیگر از موضوعاتی است که بر این اجلاس سایه افکنده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اضافه کرد: مخالفت ۴۰ کشور با معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای در نیویورک و نحوه انعکاس این موضوع در روند بازنگری ان.پی.تی. یکی از مسائل چالشی این اجلاس است.  

کشورهای عضو معاهده ان‌.پی.‌تی هر پنج سال یک بار برای بازنگری اجرای این معاهده گردهم می‌آیند.

پیش از هر کنفرانس بازنگری، سه جلسه نشست‌های کمیته مقدماتی برگزار می‌شود.

نخستین جلسه کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری ۲۰۲۰ از امروز در وین آغاز به کار کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز