خبرگزاری کار ایران

میرسلیم:

قرار است با قالیباف و رییسی یکدیگر را تقویت کنیم/ جلاد خلافکاران‌ام

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۱۶۱

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دانشگاه‌ایلام گفت: نیت و اهداف بنده با قالیباف و رئیسی مشترک بوده و قرار است به لحاظ سیاسی یکدیگر را تقویت کنیم.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی میرسلیم در جمع دانشجویان دانشگاه‌آزاد ایلام گفت: اگر فکر و تحقیق در کشور انجام نشود صرفا تقلایی صورت گرفته درحالیکه برازنده ما ایرانیان این است که کار را متقن و دقیق انجام دهیم. افتخار می‌کنم اولین مرکز تحقیقات موتور در خاورمیانه را با کمک دانشجویان برپا کردم.

او افزود: سال ۹۲ هم گرفتار گرانی و هم گرفتار رکود بودیم؛ در واقع درگیر بیماری رکود تورمی شدیم. در دنیا کشورهایی که با این مشکل مواجه شدند، ‌اولویت را به مهار رکود دادند زیرا اصلاح فضای بازار کسب و کار به مهار تورم کمک می‌کند اما مهار تورم رافع رکود نخواهد بود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: دولت‌یازدهم مهار تورم را بدون پرداختن به مساله رکود انتخاب کرد و امروز می‌بینیم بسیاری از استان‌ها گرفتار بیکاری و رکود شده‌اند؛ این سیاست دولت‌یازدهم به لحاظ علمی قابل انتقاد است و همچنین این سیاست استعدادهای جوانان ما را که می‌توانست به تولید کمک کند،‌ راکد کرد.

او با بیان اینکه دولت یازدهم خواست با تنگ‌کردن معیشت مردم تورم را مهار کند، بیان کرد: زمانی که ما را تحریم کردند قطعات تعمیر هواپیماها نیز تحریم شد،‌ از این جهت ما قبل از سال ۹۲،‌ طرح ملی ساخت هواپیمای پهن‌پیکر را تعریف کردیم؛ در آن مقطع حدود ۴۰ طرح ملی از این جنس تدوین و تعریف شد.

شعار دولتم را «راستی و درستی» انتخاب کردم

میرسلیم متذکر شد: متاسفانه در دولت‌یازدهم تمامی این طرح‌های ملی متوقف شد. دولت‌یازدهم متاسفانه تدبیر و امید را فقط در حد شعار بیان کرد و تمام طرح‌های مبتنی بر تحقیق و پژوهش را تعطیل کرد و امروز شرایط ما به لحاظ اشتغال بغرنج شده است. دولت‌یازدهم حتی تورم را هم نتوانسته کنترل کند زیرا متاسفانه در آمار اعلام شده دست کاری کرده‌اند؛ این نهایت بی صداقتی با مردم است

او با تاکید بر اینکه من با مشاهده این مساله شعار دولتم را «راستی و درستی» انتخاب کردم، ادامه داد: امروز آقای جهانگیری می‌گوید ما می‌خواهیم اشتباهات‌مان را اصلاح کنیم اما آیا این پذیرش اشتباه برای رأی‌آوری است؟ آیا بعد از اینکه تمام استعدادهای جوانان را با سیاست غلط سوزاندید از این شعارها سر می‌دهید؟ چرا با بی‌صداقتی با مردم رفتار می‌کنید؟ چرا بر برخی اشتباهات خود اصرار می‌ورزید؟

اکثر مدیران کشور از مکانات دولتی برای اخذ مدرک بهره برده‌اند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اکثر مدیران کشوری مدارک‌تحصیلی خود را در دوران مسئولیت‌شان اخذ کردند یعنی همه آنها از امکانات دولتی برای اخذ مدرک بهره برده‌اند.

 او با بیان اینکه اگر خداوند توفیق داد و من در انتخابات پیروز شدم، اعلام می‌کنم که دولت‌یازدهم عملکرد خود را با سند و مدرک و به‌طور علنی تحویل بدهد، عنوان کرد: امروز کدام دولت به‌صورت آشکار و مستند کارها را تحویل گرفته؟ هر وزیری سرکار می‌آید، ‌وزارتخانه خود را فقط برای گذران زندگی کارمندانش و پرداخت حقوق اداره می‌کند.

میر سلیم ادامه داد: پروژه‌های نمایشی که دولت‌یازدهم امروزه افتتاح می‌کند تنها ذره‌ای از کارهایی است که باید طی این چهار سال انجام می‌داد. خیلی از جوانان ما از روی بیکاری و با خفت و خواری از کشور مهاجرت می‌کنند درحالیکه دولت‌یازدهم می‌گوید نرخ رشد اقتصادی نزدیک ۸ درصد است! آیا بیان این آمار تحقیر مردم نیست؟ آیا اصرار بر اینکه نرخ رشد کشور ۸ درصد است لج بازی کردن با مردم نیست؟

وی در ادامه گفت: یکی از ریشه‌های پدیدار شدن اعتیاد بیکاری است. مطرح کردن راهکار برای آینده، مبتنی بر شناخت قابلیت‌ها و استعدادهای هر منطقه است یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی تکیه بر قابلیت‌های درونی و آقایی کردن در مقابل بیگانگان است. لذا امروز کارخانجات و صنایع خارجی همچون «شرکت پژو» ما را تنها در حد کارگر قبول دارند و اصلا مهندسان ما را به مراکز تحقیقاتی خود راه نمی‌دهند اما متاسفانه آقایان با ولع به سمت عقد قرارداد با آنها می‌روند درحالیکه غربی‌ها فقط چشمشان به بازار ایران است. اینکه ما از خرید یک هواپیمای خارجی خوشحال شویم و ذوق کنیم افتخار و عزت برای ایرانیان نیست.

به من گفتند شما جلاد کتاب هستی!

میرسلیم همچنین بیان کرد: من در دوران مسئولیتم در وزارت‌ارشاد به اهالی فرهنگ و هنر اختیار دادم و گفتم هر تخلفی صورت می‌گیرد خودتان با آن مقابله کنید. پس از مدتی مجلس وقت به من اعتراض کرد که چرا برخی کتب انحرافی در کشور منتشر شده است؟ من وقتی برخی از آن کتب را مطالعه کردم حالت تهوع پیدا کردم. پس از این اتفاق، مجلس وقت از ما ممیزی متمرکز کتب را درخواست کرد؛ همان‌هایی که چنین کتاب‌هایی را برای منافع مادی خود منتشر می‌کردند به من گفتند شما جلاد کتاب هستی! بنده هم گفتم من جلاد خلافکاران هستم و اگر در انتخابات هم پیروز شوم جلاد خلافکاران خواهم ماند.

 او تاکید کرد: مدرک‌گرایی در دانشگاه یک مساله انحرافی است و متاسفانه در دانشگاه‌آزاد این پدیده اتفاق افتاده است. آینده دانشگاه آزاد باید مبتنی بر افزایش کیفیت آموزش و پژوهش باشد.

 میرسلیم با اشاره  به حضور سه کاندیدای اصولگرا در صحنه رقابت گفت: نیت و اهداف بنده با محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام رئیسی مشترک بوده و قرار بر این است که به‌لحاظ سیاسی یکدیگر را تقویت کنیم، البته تقویت سیاسی فقط با انصراف دادن به نفع یکدیگر محقق نمی‌شود. هر ۶ کاندیدای انتخابات تا آخر در صحنه خواهند ماند.

احمدی‌نژاد نباید گرفتار انحراف می‌شد

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: احمدی‌نژاد دولتش را خیلی خوب شروع کرد اما بد تمام کرد. احمدی‌نژاد باید در همان خط اصیل خود می‌ماند و گرفتار انحراف نمی‌شد.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: دیپلمات‌های ما همچون آقایان ظریف و عراقچی کار بزرگی در انعقاد برجام انجام دادند اما اینکه همه کارها را به امید تحقق وعده‌های آمریکایی‌ها تعطیل کنیم اشتباه بسیار بزرگی بود

من در مناظره انتخاباتی قاعده اعلام شده را رعایت کردم و فکر کردم آقایان جواب سوالات من را می‌دهند اما برخی آقایان بحث را به انحراف کشاندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز