خبرگزاری کار ایران

موسوی لاری در جمع خبرنگاران:

لیست ۲۱نفره اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران هفته آینده اعلام می‌شود/ رقبای روحانی دنبال تنش با جهان و احیای اقتصاد صدقه‌ای هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۵۲۲

نائب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در حال حاضر لیست چهل و خرده‌ای نفره بسته شده است اما در نهایت در اوایل هفته آینده لیست ۲۱نفره اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در حاشیه کنگره انجمن اصلاحات در جمع خبرنگاران در ارزیابی‌اش از مناظره‌های انتخاباتی مناظره گفت: من معتقدم در مناظره باید طرف مقابل جوابگوی کارهای خود باشد. آقایان باید سوال کنند که با کدام کارنامه اجرایی مثبت به صحنه آمدند که می‌خواهند درآمد کشور را دو برابر کنند یا برای شش میلیون جمعیت کار ایجاد کنند؟ آقای روحانی خوب می‌تواند از کارنامه خود دفاع کند و این سوالات را هم مطرح کند.

نائب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در در مورد کاندیداهایی که هیچ برنامه جز تخریب دولت در جریان تبلیغات انتخاباتی‌شان ندارند اظهار کرد: من فکر می‌کنم این بخشی از مناظره است. مردم به خوبی می‌بینند که یک عده بدون ارایه برنامه صحبت می‌کنند. وعده یارانه‌ها هم به نظر وعده انتخاباتی است.

او در مورد زمان اعلام نهایی لیست شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر لیست چهل و خرده‌ای نفره بسته شده است اما در نهایت در اوایل هفته آینده همه لیست بیست و یک نفره اعلام خواهد شد.

رقبای روحانی دنبال تنش با جهان و احیای اقتصاد صدقه‌ای هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور خاتمی در ابتدای اولین کنگره حزب انجمن اصلاحات با تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت حادثه دلخراش معدن ابراز امیدواری کرد متولیان امر چاره‌اندیشی کنند که شاهد حوادث مشابه نباشیم.

او با اشاره به اینکه اینجا برای تولد یک نهاد مدنی جمع شده‌ایم، گفت: تعدد نهادهای مدنی مثبت است یا منفی؟

موسوی لاری تاکید کرد: پذیرش تعدد سلایق سیاسی نقطه مثبت است اما اینکه برای یک هدف مشخص نهادهای متعدد داشته باشیم نمی‌تواند مثبت باشد.

او تاکید کرد: همانطور که امروز در جامعه دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب داریم، باید دارای دو حزب بزرگ شویم و تنوع احزاب کوچکتر را در این احزاب به رسمیت بشناسیم اما شرایط برای پذیرش این موضوع فراهم نیست ولی احزاب و تشکل‌ها می‌توانند با قدر مشترک در یک جبهه حرکت کنند.

موسوی‌لاری عنوان کرد: احزاب هر کدام ترجمان یک گفتمان هستند، اما این احزاب می‌توانند در یک جبهه ائتلافی حرکت کنند و این ائتلاف یک حرکت مقطعی برای انتخابات نیست، بلکه حرکت طولانی است. این تشکل که سال‌ها پیش متولد شده و امروز شناسنامه آن صادر شده است، امروز صدور شناسنامه خود را جشن می‌گیرد.

او گفت: باید تلاش کنیم احزاب اصلاح‌طلب را به یک حرکت جبهه‌ای دائمی تبدیل کنیم.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به اینکه توسعه سیاسی جز با احزاب مختلف ممکن نیست، تاکید کرد: زمانی که وزیر کشور بودم، از تحکیم و مجاهدین تا موتلفه و بازار را دعوت کردیم و رضا خاتمی و بهزاد نبوی در کنار عسگراولادی و امانی نشستند تا نشان دهند می‌شود با هر اندیشه و سلیقه‌ای زیر یک سقف نشست.

موسوی لاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتخابات شوراها اشاره کرد و‌ گفت: هیچ نهادی مثل شوراها مشارکت عمومی را معنا نمی‌کند. حدود صد و چهارده هزار نفر وارد انتخابات شورا شدند و با اعضای علی‌البدل نزدیک صد و شصت هزار نفر  را وارد عرصه تصمیم‌سازی می‌کنیم.

نائب رئیس عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری نیز از این نظر مهم است که ما بعد از گذر از دوران سخت و دشوار برای ایران وارد شرایط جدید شدیم و یک دوره هشت ساله را پشت سر گذاشتیم. دورانی که منابع کشور هزینه شد، با آبروی کشور به آن نحو برخورد شد و فضای زندگی برای آحاد جامعه دیدیم که چگونه بود. در واقع دوران سختی بود. به نظر می رسد بهتر از این می شد کار کرد. نفت ۱۳۰ – ۱۴۰ دلاری را فروختیم و ما به ازای آن معلوم نیست چه شد بابک زنجانی امثال آنها آمدند پول به جای سر سفره مردم، سر سفره آنها رفت.

این فعال سیاسی اصاح‌طلب ادامه داد: می‌گویند از آن فضا فاصله داریم در حالی که شما ستادها را ببینید چه کسانی چقدر نقش دارند؟ همه عناصر فعال آن دولت آنجا حضور دارند، یعنی این کسی که امروز آمده حتی اگر شعارش چیز دیگری باشد از طریق آنها می خواهد کار را ادامه دهد و دوباره در عرصه بین الملل مشکل ایجاد می شود،‌ در فضای داخلی هم همین طور و اقتصاد مولد جای خود را به اقتصاد سلیقه ای می دهد.

او با اشاره به دوره هشت ساله گذشته ‌و خطاهای آن دوره گفت: دولتی ر⁦وی کار آمده که در دنیا به دنبال جنگ نیست و‌ در اقتصاد هم دنبال کار و اشتغال است و دنبال اقتصاد صدقه‌ای نیست، در فضای داخل هم به دنبال جنگ و خشونت نیست در یک تقابل با رقبا امروز یک طرف نمادهای آن هشت سال هستند که رییس جمهور را تبرک می‌کردند و‌ کت ایشان را تقدیس می‌کردند و این فردی که امروز آمده هم می‌خواهد از طریق همان افراد کار خود را پیش ببرد، دوباره تنش با جهان و دوباره اقتصاد صدقه‌ای اما اینطرف در یک ائتلاف بزرگ قرار گرفتیم.

موسوی لاری تاکید کرد:  تحلیل من این است که تلاش رقیب برای کاهش مشارکت است و رسانه‌های تبلیغی روی مشارکت مردم تبلیغ نمی‌کنند شاید با این امید که انتخابات دومرحله‌ای شود اما ما باید به مردم انگیزه بدهیم و‌ مقایسه کنیم امروز را با دیروز و فردا باید این مساله برای مردم تشریح شود که در انتخابات ۹۶ از نامزدی آقای روحانی حمایت می‌کنیم تا کشور دچار چالش و تنش نشود و اگر چرخ فلک برگردد به عقب دچار همان آسیب‌ها می‌شویم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره حمایت‌های مکرر سیدمحمد خاتمی و شورای عالی اصلاح‌طلبان از روحانی تاکید کرد باید مسیری برویم که مسیر ۹۲ و ۹۴ را در ۹۶ ادامه دهیم و برای ۹۸ و ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز