خبرگزاری کار ایران

هاشمی‌طبا:

فضای مجازی در شرایط فعلی نوعی تهدید است/ دولت باید در مورد کانال‌های مشکل‌آفرین نظارت کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۹۸۰

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فضای مجازی در شرایط کنونی را نوعی تهدید تلقی کرد و گفت: دولت باید بدون پرده‌پوشی، کانال‌هایی که مشکل آفرین هستند را کنترل و نظارت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمصطفی هاشمی‌طبا در بخش دوم مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که باتوجه به ضرورت‌های بهره مندی از کارکردهای مثبت و مفید فضای مجازی، برنامه دولت شما برای استفاده از فضای مجازی چیست، اظهار کرد: همان طور که اشاره شد فضای مجازی می‌تواند هم فرصت باشد هم تهدید. در شرایط فعلی نوعی تهدید محسوب می‌شود به دلیل اینکه یک حرصی در دارندگان موبایل‌های هوشمند وجود دارد که هر چه بیشتر اطلاعاتی را کسب کنند بعد از مدتی این حرص کم می‌شود و مردم در موارد ضرروی از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند.

او افزود: ‌دولت باید فضای مجازی را کنترل کند. به طور مثال روی گوشی‌هایی که کودکان از آن استفاده می‌کنند باید کنترل باشد و بدون پرده‌پوشی، کانال‌هایی که مشکل آفرین هستند را کنترل و نظارت کنند این موضوع با آزادی مغایرت ندارد. دولت موظف است آنچه که به صلاح مردم است در اختیار آنها بگذارد و آزادی‌های مختلف را به آنها بدهد اما در مواردی که باعث انحراف است کنترل کند. این استفاده مکرر مردم را خسته خواهد کرد و در آینده به صورت گزینشی از این فضا استفاده می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز