خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد روحانی:

پرداخت یارانه ۱۵۰ هزار تومانی بنزین را به ۴ هزار و نان لواش را به ۲ هزار تومان می‌رساند/ قالیباف درباره فعالیت‌های اقتصادی پسرش توضیح دهد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۱۸۴

سخنگوی ستاد روحانی با بیان اینکه تاکنون کاندیداهای رقیب برنامه‌های خود را تشریح و تبیین نکرده‌اند، گفت: کارشناسان معتقدند همین ادعای ۱۵۰ هزار تومان یارانه در صورتی که قرار به اجرایی شدن باشد، بنزین لیتری ۴ هزار تومان و نان لواش ۲ هزار تومان خواهد شد و در عمل بی‌فایده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی وکیلی در دومین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی ستاد حسن روحانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه انتخابات تهدیدات دشمنان را به حداقل برساند و با مشارکت حداکثری همراه باشد، اعلام کرد: شیوه تبلیغات ستادها باید در راستای خواست نظام باشد و هر پیامی که از مشارکت بکاهد خلاف منافع ملی کشور است.

او با اشاره به برگزاری دومین مناظره شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: کمی فضا شفافتر شده و تفاوت این مناظره با مناظره نخست این بود که آرایش تیمی بهتری شکل گرفته و درحالی که در مناظره اول شاهد دو تیم دو نفره بودیم در این مناظره دو تیم سه نفره روبروی هم قرار گرفتند.

میرسلیم به اسپک‌زن تبدیل شده

سخنگوی ستاد روحانی افزود: آقای میرسلیم از وضعیت بلاتکلیف گذشته خارج شده و به قول خودش پاس‌هایی که می‌داد، بی‌جواب نمی‌ماند و حتی خودش تبدیل به اسپک زن شده بود که نشان دهنده فعال شدن اتاق‌های فکر است و ایرادی ندارد.

وکیلی با بیان اینکه در مناظره روز گذشته شاهد دو شیوه بودیم که یکی تخریبی و سلبی و دیگری ایجابی و تبیینی بود، اظهار کرد:  مردم هنوز از زبان کاندیداهای رقیب حرف اثباتی و تشریح برنامه‌ها را نشنیده‌اند و متوجه نشدیم درصورتی که این افراد رای بیاورند بنابر چه منابعی قرار است وعده ۵ میلیون شغل را محقق کنند و بنابر کدام روش های علمی و کارشناسی یارانه مردم تبدیل به ۱۵۰ هزار تومان و کارانه تبدیل به ۲۵۰ هزار تومان می‌شود.

او یادآور شد: آقای قالیباف در سال ۸۷ طی نامه‌ای رسمی به رییس مجلس وقت در مخالفت با یارانه‌ها افزایش آن را نادرست خواندند و این درحالی است که نظر ایشان در آن زمان درست بود و اکنون مشخص نیست چگونه تغییر نظر داده‌اند. همچنان کارشناسان معتقدند همین ادعای ۱۵۰ هزار تومان یارانه در صورتی که قرار به اجرایی شدن باشد، بنزین لیتری ۴ هزار تومان و نان لواش ۲ هزار تومان خواهد شد و در عمل بی‌فایده خواهد بود.

وکیلی گفت: به نظر می‌رسد این دو مناظره تا به اکنون نتوانسته توان سنجی کاندیدای منتقد دولت را برای مردم به نمایش بگذارد و امیدواریم در مناظره سوم این مهم محقق شود.

مردم انتظار حرف مستند دارند/ خلاف‌گویی پذیرفته نیست

او با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در مناظره روز گذشته اعلام کرد: این افراد قرار است درصورت اقبال مردم نفر نخست اجرایی کشور و نفر دوم نظام بعد از مقام معظم رهبری باشند. مردم انتظار حرف مستند دارند و کسی نمی‌تواند خلاف گویی را از این افراد را بپذیرد. دیروز ادعا شد که فرزند وزیر آموزش مرتکب خلاف شده درحالی که بنابر حکم دادگاه مشخص شد که ایشان هیچ تخلفی انجام نداده است.

قالیباف درباره فعالیت‌های اقتصادی داخل و خارج از کشور فرزندش توضیح دهد

سخنگوی ستاد روحانی ادامه داد:‌ ممکن است بگویند چرا فرزند وزیر دست به تجارت زده است. همین انتقاد به فرزند آقای قالیباف وارد است. فعالیت‌های تجاری آقای الیاس قالیباف در خارج و داخل کشور و فعالیت‌های آموزشی و نام مدرسه ایشان زبانزد است. البته ایرادی ندارد به شرطی که از رانت فرزند شهردار بودن یا فرزند وزیر بودن استفاده نشود و با این همه باتوجه به توضیخاتی که درباره فرزند وزیر آموزش و پرورش مطرح شد، لازم است آقای قالیباف نیز درباره فعالیت‌های اقتصادی پسر خود توضیح دهد.

ادعای برخی نامزدها و رفتار آنها درباره آزادی مطبوعات شبیه جوک است

نماینده مردم تهران در مجلس به بحث آزادی مطبوعات و دسترسی به اطلاعات که در مناظره دیروز مطرح شد اشاره کرد و گفت: در جریان پرونده املاک نجومی شاهد بودیم که یک سایت اسناد رسمی را در این رابطه منتشر کرد که به شدت با آن برخورد و صاحب سایت نیز بازداشت شد. اینطور ادعا کردن و نگاه کردن به دوربین و خلاف گفتن، متناقض و شبیه به جوک است.

هماهنگی روحانی،جهانگیری و هاشمی‌طبا به خاطر تعلق گفتمانی است

او در پاسخ به سوال دیگری درباره تحلیل ابتدایی‌اش مبنی بر تشکیل دو تیم سه نفره در مناظره دوم اعلام کرد: به نظر می‌رسد در تیم ما این تعلق گفتمانی بود که سه کاندیدا را به هم نزدیک کرد اما تقسیم کاری صورت نگرفت و اگر این گونه بود احتمالا آقای هاشمی طبا به شکلی دیگر ظاهر می‌شد اما امکان این هماهنگی در تیم ما فراهم نیست. با این حال در تیم رقیب شبه هماهنگی صورت گرفته و در صورتی که در تیم ما نوعی هماهنگی دیده می‌شود به خاطر همان تعلق گفتمانی است.

وکیلی یادآور شد: با این حال در تیم مقابل با توجه به اینکه شاهد تغییر رویکرد ۱۸۰ درجه‌ای میرسلیم در مناظره دوم نسبت به مناظره نخست بودیم و آقای میرسلیم آنچنان که خود نیز گفت در مناظره نخست پاس‌های خوبی داد اما رئیسی و قالیباف نتوانستند از این پاس‌ها استفاده کند و تغییر رویکردی که در این مناظره شاهد بودیم نشان از این داشت در یک هفته گذشته چنان اعتماد به نفسی به میرسلیم داده شد که خودش اسپک‌زن میدان باشد و خود پاس بدهد و خود ضربه نهایی را فرود بیاورد.

دور بودن از قدرت انسان را خوش‌سخن بارمی‌آورد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ با این حال گذشته افراد قابل فراموشی نیست. سخنوری آقای میرسلیم در دفاع از مطبوعات جالب توجه بود و این در حالی است که پرونده میرسلیم در زمان وزارت ارشادش و در زمینه تعطیل کردن و بستن مطبوعات شهره است و کافی است مردم جستجوی کوچکی انجام دهند تا نحوه عملکرد میرسلیم را در زمانی که وزیر ارشاد بود با مدعیات امروز مقایسه کنند. با این حال دور بودن از متن قدرت و نگریستن به سیاست از دریچه اتاق تجارت طبیعتا انسان را خوش سخن بار می‌آورد اما خوش سخنی با خوش عملی زمین تا آسمان متفاوت است.

او گفت: خوشبختانه هیچ کدام از این آقایان از کره مریخ نیامده‌اند و سال‌ها مسئولیت داشتند و پرونده‌شان روی میز افکار عمومی موجودت است بنابراین مردم بنا نیست صرفا بنا بر گفته‌های این چند ساعت مناظره به آنها ایمان بیاورند بلکه آنها رزومه افراد را بررسی می‌کنندو بعد تصمیم می‌گیرند.

دور بودن از قدرت انسان را خوش‌سخن می‌کند

سخنگوی ستاد روحانی تاکید کرد: آقای میرسلیم سخنان خوبی درباره آزادی مطبوعات گفتند اما  پرونده ایشان در برهه‌ای که در وزارت ارشاد بودند در دسترس است که در تناقض با گفتار ایشان بود. البته دور بودن از قدرت و از دریچه تجارت به سیاست نگاه کردن، انسان را خوش سخن می‌کند

تفاوت برخورد دولت با حقوق‌های نجومی و برخورد شهردار با املاک نجومی

وکیلی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با اشاره به برخورد دولت با حقوق‌های نجومی و واکنش شهرداری تهران به موضوع املاک نجومی اعلام کرد: دو پدیده تقریبا همزمان رخ داد که یکی مساله حقوق‌ها و دیگری موضوع املاک بود و این در حالی بود که مواضع رییس دولت و باقی اعضای دولت با موضوع حقو‌ق‌های نجومی مشخص بود. با جدیت و پیگیری‌هایی که انجام شد و جلساتی که صورت گرفت، برخوردهایی با مدیران مشمول دریافت حقوق‌ها انجام شد و با وجود اینکه اعلام شد این حقوق‌ها خلاف قانون نبوده برخوردهای جدی صورت گرفت و حتی برخی از مدیران سطوح عالی عزل شدند و براساس شهادت دیوان محاسبات تمامی مبالغ پرداخت شده به بیت‌المال بازگشت اما در پرونده املاک نجومی و شیوه برخورد شهرداری با این پرونده گویای همه چیز است.

او گفت: در موضوع املاک نجومی کدام ملک پس گرفته شد و با کدام مدیر برخورد صورت گرفت؟ این دو شیوه راستی‌آزمایی مدعیات دو طرف را به خوبی نشان می‌دهد. به هرحال کشکولی از این ادعاها وجود دارد و املاک چند ده‌هزار متری که با کاربری فرهنگی وجود داشت یک‌شبه تغییر کاربری صورت گرفت و به تجاری تبدیل شد و مبالغ چند هزار میلیاردی رانت ایجاد شد. با وجود این پرونده‌ها و این مسائل زیبنده نیست که در شرایطی که نیاز به جلب اعتماد است افکار عمومی را مشوش کنیم.

آب گرفتی شهر آفتاب نشان داد استحکام مدیریتی آقایان شبیه کف روی آب است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های مهم مدیریت شهرداری تهران در اقدامات پر هزینه‌ای که شهرداری در شهر آفتاب انجام داد قابل مشاهده است و جالب اینکه روز گذشته همزمان با انجام مناظره شهر آفتاب با این همه تبلیغات و هزینه‌هایی که برایش صورت گرفته، متاسفانه بر سر اهالی فرهنگ فرو ریخت و آب باران غرفه‌ها را در برگرفت و مشخص شد چقدر استحکام مدیریتی آقایان شبیه به کف روی آب است و این در حالی است که در موضوع پلاسکو و ده‌ها وصدها پرونده دیگر نیز شاهد همین مسئله بودیم.

وکیلی در پاسخ به سوالی در مورد ممنوع‌التصویری خاتمی و ایجاد محدودیت‌ها برای اصلاح‌طلبان در توضیح اقدامات روحانی در این رابطه گفت: مهم در انتخابات مشارکت حداکثری است و این مسئله حتی از نتیجه انتخابات نیز مهم تر است چرا که مشارکت حداکثری می‌تواند انتخاباتی را که حتی نتیجه آن مطابق با خواسته ما نباشد، به انتخاباتی خوب تبدیل کند.

او گفت: فضای عمومی تبلیغ انتخابات باید یکسان و برابر باشد و احساس امنیت نشان‌دهنده این برابری است. مجموع اقداماتی که به صورت رسمی و غیر رسمی، متمرکز و غیر متمرکز صورت می‌گیرد و باید در راستای این باشد که عدالت در بهره‌مندی از فرصت‌ها برای تمام کنشگران رعایت شود. این احساس امنیت شاخص سنجش عدالت در اداره کشور است و این مسئله مهم‌تر از این است که چه کسی رئیس جمهور باشد.  

لغو سخنرانی و احضار فعالان مجازی خلاف تاکیدات رهبری است

وکیلی یادآور شد: برخی برخوردها که اخیراً با مسئولین ستاد روحانی انجام شده و یا لغو بعضی سخنرانی‌ها که ممنوعیت قانونی رسمی نداشتند و همچنین احضار برخی از فعالان فضای مجازی به منظور ایجاد فضای رعب در کشور بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد شور انتخاباتی به عنوان پیشرفت مشارکت حداکثری است و علاوه بر آن مخالف اصل عدالت نیز هست چرا که بنا بر این اصل هر شش کاندیدا که از فیلتر شورای نگهبان گذشته‌اند حق دارند در پیشبرد فعالیت‌های قانونی خود از حمایت یکسان حاکمیتی برخوردار باشند و اگر بنا باشد اقداماتی این فعالیت برابر را سلب کند خلاف اصل عدالت و مشارکت حداکثری است.

سخنگوی ستاد حسن روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده خوشبختانه جای نگرانی چندانی نیست و ستادهای ما فعال هستند و کنشگران سیاسی نیز در مسیر قانون مشغول فعالیت هستند و امیدواریم در روزهای آتی برخی از این محدودیت‌ها نیز مرتفع شود تا شور و شوق حاکم بر ایجاد مشارکت حداکثری منجر شود.

راه‌اندازی سامانه کارانه ملی خلاف قانون است

وکیلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره ایجاد سامانه کار ازسوی قالیباف و جمع‌آوری اطلاعات شخصی مردم و همچنین درباره اینکه آیا استفاده از عنوان «ملی» در نام این سامانه مغایر با قانون نبوده اعلام کرد: بی‌شک این اقدام خلاف قانون است چرا که این اقدام برای مردم حقوقی محتسبه ایجاد می‌کند. مردمی که براساس فراخوان‌ها ثبت‌نام می‌کنند صاحب حق محتسبه می‌شوند. کسی که مقام مسئول نیست و هنوز تنها یک نامزد انتخابات است حق ندارد چنین اقدامی را به انجام برساند و باید فراموش نکنیم که نامزدها صرفاً کاندیدای انتخابات هستند، هنوز رئیس جمهور نشده‌اند که فردا پاسخگوی این اقدام تبلیغی باشند.

مردم می‌توانند از بانیان سامانه کارانه ملی شکایت کنند

او یادآور شد: این اقدام صرفاً کارکرد تبلیغاتی داشته و پشتوانه اجرایی ندارد. این اقدام مسئولیت‌آفرین نیست در حالی که برای مردم زحمت ایجاد کرده و کسانی که برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند صاحب حق محتسبه می‌شوند و در آینده می‌توانند با اتکا به این حق علیه بانیان آن شکایت کنند و این شکایت به لحاظ حقوقی وارد است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم در مجلس خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان می‌دهد  که کشور دچار هرج و مرج است و کشور تحت شیوه‌های مختلف مدیریت می‌شود. حال آنکه مشخصاً کشور قانون دارد و تا زمان مقرر چند ماه دیگر کشور رئیس جمهور دارد و مشخص است دولت مستقر کدام است و سازمان آمار کشور یا سازمان برنامه و بودجه مسئول چنین کارهایی است.

او گفت: اینکه به عنوان یک نامزد به خودمان اجازه دهیم دست به اقدامی بزنیم که برای مردم حق محتسبه ایجاد کند و در شرایطی که فردا پاسخگوی آن نباشیم خلاف امنیت ملی است چرا که انسجام ملی کشور را به مخاطره می‌اندازد و این اقدام شبیه به شبه‌موسساتی است که بدون رعایت قانون از مردم پول دریافت کردند و در نهایت پاسخگو نبودند.

اقدام قالیباف شبه آنارشیستی است

وکیلی تصریح کرد: این اقدام آقای قالیباف شبه‌آنارشیستی است و کاملاً هرج‌و مرج‌طلبانه و خلاف قانون است که لازم است دستگاه‌های مرجع با آن برخورد کنند. هر اقدامی که به مردم امید کاذب بدهد فردا باعث فرو ریختن دیوار اعتماد عمومی است. هر اقدامی که فراقانونی اجرا شود نشان از ناراستگویی با مردم است و جای تعقیب قانونی دارد و دستگاه‌های مربوطه باید با آن برخورد کنند و نامزد و ستاد مربوطه باید از مردم عذرخواهی کرده و حلالیت بطلبد.

او در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره اینکه کدام مرجع موظف به رسیدگی به این موضوع است گفت: نظارت شورای نگهبان استصوابی و مستمر است و می‌تواند با این موضوع برخورد کند و علاوه بر آن با توجه به اینکه این اقدام جزو اختیارات نامزدها نبوده و ایجاد حقوق محتسبه فراتر از اختیارات قانونی بوده، دستگاه قضایی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم مطالبه‌گر حقوق مردم باشد و مانع ضایع شدن اعتماد عمومی مردم باشد.

مناظره جای قرائت بیانیه نیست

وکیلی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره نحوه حضور جهانگیری در مناظره روز گذشته که بر خلاف مناظره نخست آنچنان پرقدرت نبود و سخنانی را از روی متن قرائت می‌کرد درباره اینکه آیا ستاد روحانی به عمد خواستار کم رنگ کردن جهانگیری به منظور بیشتر جلوه کردن روحانی بوده است، گفت: فکر نمی‌کنم علت این بوده باشد بلکه احتمالا این مساله ناشی از بدسلیقگی مشاوران آقای جهانگیری بود که متن‌هایی آماده کردند که فراتر از ظرف زمانی مقرر بود و در کنار آن عجله آقای جهانگیری نیز در قرائت متون مزید بر علت شد. در مناظره، جای متن خوانی و قرائت بیانیه نیست بلکه در مناظره‌‌ها سیاستمدارها خودشان را نشان دهند و علاوه بر تسلط بر کلام به زبان بدن و دیگر مسائل نیز مسلط باشند.

سخنگوی ستاد حسن روحانی خاطرنشان کرد: این مساله که نامزدها بی‌توجه به سوال مطرح شده پاسخ‌هایی را ارائه می‌کردند صرفا مربوط به جهانگیری نبود و دیگر نامزدها نیز آنچنان توجهی به سوال نداشتند. شما به پاسخ‌های قالیباف و رئیسی نیز توجه کنید که به همین شکل عنوان می‌شد و بی‌توجه به سوال مجری دیکته‌ای از پیش تعیین شده را بیان می‌کردند و صرفا عملکرد دولت را تخریب می‌کردند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: شاید آنچنان که من برداشت کردم مشاوران آقای جهانگیری به این نتیجه رسیدند که این کاندیدا در مناظره نخست خود را در بیان شفاهی به اثبات رسانده و حال در فرصت دوم بهتر است برای استفاده بهتر از زمان به صورت کتبی پاسخ دهند اما شاید بهتر بود اجازه داده می‌شد جهانگیری با توجه به اشرافی که بر امور دارد با خیال راحت و اعتماد به نفس بالا پاسخگو می‌بود که انشاالله در مناظره سوم این مساله نیز انجام می‌شود.

او در پاسخ به خبرنگار دیگر درباره تخریب‌هایی که در مدت اخیر از طریق تریبون‌های رسمی علیه دولت صورت گرفت، گفت: ما شاهد دو رویکرد در این دو اردوگاه هستیم یک رویکرد اخلاق مدارانه با رفتاری مسئولانه همراه با رعایت شئون جایگاه ریاست جمهوری که نیاز به گفتن ندارد و این مساله به روشنی در گفتار کاندیداها در مناظره‌ها و نیز شیوه‌های ستادی آنها مشخص است و رویکردی دیگر بر پایه هجوم بی‌محابا و انکار تمامی دستاوردهای دولت و بی‌توجه به اینکه این دستاوردها صرفا از آن روحانی نیست و مربوط به کلیت نظام است و اثبات آن اثبات کارآمدی نظام و انکارش نیز انکار همین مساله است.

سخنگوی ستاد حسن روحانی ادامه داد: مردم به خوبی این تفاوت‌ها را درک می‌کنند و متوجه توسل ابزاری به دروغ، کذب، تحریف و بداخلاقی در کلمات و کپی برداری از شیوه‌هایی که متناسب با جامعه نیست درک می‌کنند و این تلاش عجیب که برای تخریب دستاوردهای دولت صورت گرفته را می‌بینند با این حال امیدواریم مردم با مقایسه این دو شیوه راست‌گویان را بر ناراست‌گویان تشخیص دهند و امیدواریم این بداخلاقی‌ها به مشارکت مردم لطمه وارد نکند.

نمی‌خواهیم فضایل انسانی را به مسلخ رقابت بر سر ریاست جمهوری ببریم

وکیلی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقاداتی که از سوی بخش‌های مختلف مردم نسبت به شیوه‌های ستادی روحانی صورت می‌گیرد که بر اساس آن با نوعی تحفظ درباره سوابق قالیباف و رئیسی اقدام می‌کنند و به عنوان نمونه اشاره ای به بحث استخدام‌های نجومی در شهرداری یا عدم پرداخت مالیات توسط آستان قدس نمی‌شود، گفت: به هر حال ما همچنان بنا داریم حرمت اخلاق عمومی را حفظ کنیم. مردم به اندازه کافی از فروپاشی اخلاق عمومی لطمه دیده‌اند و اینکه یک بار دیگر در ورطه فروپاشی اخلاق عمومی ورود کنیم هزینه‌ای چند ۱۰ برابر به دست آوردن ریاست جمهوری خواهد بود ضمن آنکه اردوگاه ما متعهد به پاسداری اخلاق است و نمی‌خواهیم همه فضایل انسانی را به مسلخ رقابت بر سر ریاست جمهوری ببریم با این حال مطالبه مردم نیز قابل فهم است که تحفظ بیش از حد به جای آنکه رقیب را به رعایت انصاف وادار کند ممکن است باعث پررو تر شدن رقیب و اغوای افکار عمومی شود که در آن صورت حق مهم کشف حقیقت زیر پا گذاشته می‌شود بنابراین حق کشف حقیقت نباید قربانی رعایت اخلاق عمومی شود و باید بین این دو ملاحظه به تناسبی دست پیدا کنیم و امیدواریم در مناظره بخشی از واقعیات به صراحت بیان شود که قطعا این گونه خواهد بود.

سخنگوی ستاد حسن روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره وجه پنهان چهره سیاسی رییسی گفت: به نظر می‌رسد بی‌تابی قالیباف باعث شده بخشی از شخصیت رییسی پنهان بماند و عجله قالیباف برای اینکه نامزد نخست اردوگاه اصولگرایان باشد باعث کتمان بخشی از شخصیت رییسی شده است با این حال رییسی و قالیباف متعلق به گفتمان اصولگرایی هستند از قضا رییسی متعلق به گفتمان حداکثری اصولگرایی یعنی جبهه پایداری است و چهارچوب فکری پایداری‌ها در رابطه با حقوق شهروندی،‌ آزادی مطبوعات، کنسرت‌ها، توسعه و دیگر مسائل روشن است و مشخص است که این گفتمان چگونه می‌اندیشد و این مساله به گفتن یا نگفتن رئیسی در این بازه زمانی کوتاه نخواهد بود.

رییسی مواضع خود در مورد دیدگاه پدرهمسرش را روشن کند

او ادامه داد: در واقع رییسی همان ورژن جلیلی به حساب می‌آید و اگر مردم بخواهند بدانند رییسی چه کسی است باید ببینند سعید جلیلی چگونه عمل می‌کرد و چگونه فکر می‌کرد. آقای رییسی حتما باید مواضع خود را در مورد دیدگاه پدر همسرشان در بحث کنسرت‌های موسیقی و حریم مشهد روشن کند.

رییسی کارنامه‌اش در برخورد با مفاسد را بگوید

او اضافه کرد: رییسی همچنین درباره کارنامه خود در زمانی که معاون اول قوه قضائیه بود و درباره برخوردش با مفاسد اظهارنظر کند و گزارشی از کارنامه خود ارائه دهد و معلوم شود نقش قوه قضائیه در برخورد با مفاسد چیست و اگر هنوز اشکالی در این حوزه وجود دارد قوه قضائیه چه نقشی داشته است؟

این نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: رییسی فرد ناشناخته‌ای در کشور نیست و هم سابقه دادستانی کل و هم ریاست سازمان بازرسی کل و هم معاون اولی قوه قضائیه را در کارنامه دارد و باید کارنامه خود را در برخورد با مفاسدی که در آن زمان وجود داشت بیان کند.

وکیلی تصریح کرد: نکته مهم درباره قالیباف نیز این است که او همواره چهره‌ای متناقض از خود نشان داده و در حالی امروز در روش تبلیغ بدل احمدی‌نژاد شده که زمانی از جمله منتقدان این روش‌ها در باره دولت‌های نهم و دهم بود و از سا ل۹۲ با خیز علیه احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات آمد.

قالیباف نمی‌تواند ادای کاپشن احمدی‌نژاد را در شیوه‌های پوپولیستی در بیاورد

او گفت: نکته اورجینال مدعیات قالیباف و نکته اصیل روش‌های پوپولیستی در کشور خود احمدی‌نژاد است و صداقت احمدی‌نژاد در این بود که گذشته و ویژگی‌های شخصیتی او با این مدعیات و روش‌ها همخوانی داشت اما قالیباف از خاستگاهی وارد شده و خود را بدیل احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که هیچ ارتباطی به خاستگاه و ویژگی‌های احمدی نژاد ندارد. قالیباف نمی‌تواند ادای کاپشن احمدی‌نژاد را در شیوه‌های پوپولیستی در بیاورد چرا که فکر می‌کند همچنان باید از پشت عینک دودی با مردم صحبت کند و خود را فردی متعلق به طبقه متوسط رو به بالا نشان دهد و این مسائل تعارض‌هایی است که قالیباف را عصبی‌مزاج بار آورده که این برای شخصیت او که به هر حال که یک مدیر انقلابی بوده، خوب نیست و اینکه روش خود را رها کرده و پوستین احمدی‌نژاد رفته علامت سوال بزرگی برای مردم است و می‌تواند شاخصی مهم در ناراست‌گویی به حساب آید.

سخنگوی ستاد حسن روحانی هر گونه اعمال فشار به این ستاد و کاندیداها برای بیان برخی مسائل از جمله نکات مربوط به محصوران و انتخابات سال ۸۸ را تکذیب کرد و گفت: به هر حال این نکته نیز حائز اهمیت است که آقایان روحانی و جهانگیری شخصیت‌های تراز اول کشور بوده و ظرفیت‌های قانونی را می‌شناسند و به انتخابات به این نگاه می‌نگرند که نشان دهند منافع ملی را می‌شناسند.  

او در پاسخ به سوالی درباره روش‌های ستاد روحانی در برخورد با شیوه‌های جنگ روانی رقیب گفت: این روش‌ها نخ نما است و در گذشته نیز شاهد آن بودیم. راه‌های دسترسی به مردم به کسب اطلاعات آنلاین تسهیل شده و نمی‌توان با این شیوه‌های غیرعملی مردم را حتی در روستاهای دورافتاده فریب داد چرا که آنها نیز به اینترنت و فضای مجازی و شبکه‌های خبری دسترسی دارند و نظرسنجی‌ها نیز همین مساله را نشان می‌دهد.

وکیلی گفت: اگر قرار بود این مسائل تاثیری داشته باشد باید شاهد نوسان‌های بزرگ در نظرسنجی‌ها می‌بودیم اما نظرسنجی‌ها خلاف این را نشان می‌دهد و ما اطلاعات خوبی در دسترس داریم که اگر بیان نمی‌شود به این دلیل است که رقیب دچار آشفتگی زودهنگام نشود.

دولت روحانی گرفتار هاله قدسی نیست

وکیلی در پایان تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان از حضور پرشور مردم در صحنه و حمایت از دولت روحانی دارد که البته این به معنای آن نیست که این دولت ورای نقد است. تفاوت ما با گفتمان است و دولت ما گرفتار هاله قدسی نیست و این دولت نیز قابل نقد است و خود روحانی نیز آن را پذیرفته که نشان آن نیز این است که دولت دوم روحانی متحول، تغییر یافته و جوان‌شده‌ای خواهد بود. روحانی نیز به این مطالبه‌های مردم پایبند است. ما کوتاهی‌هایی که در مورد جوانان صورت گرفته را قبول داریم و بناست با تشکیل سازمان مستقلی به نام سازمان جوانان در دولت دوم روحانی این کاستی‌ها جبران شود و همچنین در مورد کوتاهی‌هایی که برای زنان صورت گرفته بنا بر توافق قرار است حداقل ۳۰ درصد مناصب ستادی به بانوان واگذار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز