خبرگزاری کار ایران

اولادقباد در گفت‌وگو با ایلنا:

«رجل سیاسی» همواره جزو مطالبات زنان باقی می‌ماند/ عدالت آموزشی مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم برای زنان است

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۲۲۹

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله«رجل سیاسی» ازمطالبات جدی زنان از دیرباز تاکنون است و هر کدام از نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز در صورت پیروزی باید به آن توجه ویژه کنند زیرا این موضوعی نیست که با گذشت زمان فراموش شود و تا رسیدن به نتیجه مطلوب همواره جزو مطالبات زنان است.

فریده اولاد قباد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد: مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم برخورداری از عدالت آموزشی و اشتغال در حوزه زنان است. این بی انصافی است که بگوییم دولت یازدهم هیچ کاری نکرده است در سال ۹۲ تنها یک دانشگاه برتر به جامعه بین‌المللی معرفی شده بود این در حالی است که در دولت یازدهم این رقم به ۸ دانشگاه برتر در دنیا رسید.

این عضو شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه با  اشاره به خبر خوش مجلس به معلمان گفت: در دولت تدبیر و امید، طبق برنامه ششم توسعه به ۲۵ ماده قانونی آموزش و پرورش ۳ هزار و۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که امیدواریم با‌ هماهنگی،‌ همراهی و همدلی سایر نماینده‌ها در کمیسیون آموزش و البته با همکاری وزارت آموزش و پرورش این احکام را اجرایی کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتظار خود از دولت آینده پرداخت و افزود: در بسیاری از کشورها مانند ژاپن و کره برای آنکه بتوانند به رشد و توسعه متوازن و پایدار برسند از حضور زنان در همه عرصه‌های مدیریتی از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بهره بردند بنابراین با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت ما را تشکیل می‌دهند انتظار داریم دولت دوازدهم نیز براساس شایسته‌سالاری از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی زنان در پست‌های کلان و مدیریتی کشور استفاده کند. زیرا همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتم  زنان کارآمد و باتجربه بسیاری داریم که قطعا می‌توانند  به عنوان مدیران ارشد و رجل سیاسی در کشور اثرگذار باشند. هر چند عدالت جنسیتی به عنوان محوری مهم دربرنامه ششم توسعه آورده شده این امر نشان‌دهنده آن است که دولت تدبیر وامید برای نقش زنان و بهره‌مندی از توانمندی‌های آنان ارزش زیادی قائل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز