خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات کشور:

چهار هزار و ۵۰۰ نفر به تعداد ۱۰ هزار نفر رد صلاحیت شده، اضافه شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۳۴۴

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: آماری که از نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت داریم حاکی از آن است که حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر به تعداد ۱۰ هزار نفر رد صلاحیت شده، اضافه شده است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر احمدی در حاشیه نشست خبری وزیر کشور و در جمع خبرنگاران گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه، ستاد انتخابات خارج از کشور و با هماهنگی شورای نگهبان هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور تشکیل شد. 

او ادامه داد: در تمامی کشورهای هدف اقدامات انجام شده است، تنها در یک کشور مواردی داشتیم که توسط وزارت امور خارجه به اطلاع مردم رسید که دلیل این اقدام آن بوده که قوانین و مقررات آن کشور می‌گوید انتخابات دیگر کشورها باید در مراکز سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها برگزار شود. 

معاون وزیر کشور با بیان اینکه به دلیل نوع تعاملی که با آن کشور داریم به دنبال آن هستیم تا شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم، اظهار داشت: اگر بتوانیم از سفارتخانه کشورهای دوست برای برگزاری انتخابات استفاده خواهیم کرد.

احمدی درخصوص تعداد رد صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: در مجموع ۲۹۰ هزار نفر در این انتخابات نام‌نویسی کردند که تعدادی از آنان انصراف دادند. در گام اول بررسی صلاحیت‌ها که توسط هیات‌های اجرایی و نظارت در مرکز بخش و شهرستان انجام شد، سه و نیم درصد یعنی ۱۰ هزار نفر براساس پاسخ استعلام‌ها و تصمیم این هیات‌ها رد صلاحیت شدند که افراد ردصلاحیت‌شده می‌توانستند در مهلت مقرر اعتراض کنند. 

او با بیان اینکه هیات‌های نظارت بالادستی نتایجی را بیان کرده‌اند اما در هیات نظارت مرکزی نتیجه نهایی اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: آماری که از نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت داریم حاکی از آن است که حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر به تعداد ۱۰ هزار نفر رد صلاحیت شده، اضافه شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: منتظر هستیم هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نتایج نهایی را تا ۱۷ اردیبهشت ماه اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز