خبرگزاری کار ایران

رییسی در قم:

فرار مالیاتی و نپرداختن حقوق بیت‌المال مانع تحقق عدالت اجتماعی است/ می‌توانیم فقر را به صورت مطلق ریشه‌کن کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۴۵۳

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عدالت اجتماعی با شعار محقق نمی‌شود گفت: کسانی که حق بیت‌المال را نمی‌دهند و فرار مالیاتی دارند، باعث عدم تحقق عدالت اجتماعی می‌شوند .

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی عصر امروز در همایش انتخاباتی خود در مصلای قدس شهر قم با اشاره به جایگاه قم در انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: قم پایگاه انتشار معارف ناب اسلامی و معنوی بوده و نقطه امیدی برای کسانی است که می‌خواهند زندگی‌شان براساس آموزه‌های دینی باشند. همانگونه که قم و مردم آن انقلاب اسلامی را تحقق بخشیده و تداوم آن را تضمین کردند، در شرایط کنونی نیز باید گامی بلند به سوی تغییر مدیریت اجرایی کشور بردارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به آمار شهدای استان قم در دوران دفاع مقدس گفت: دور شدن سایه جنگ از کشور فقط به واسطه حضور مردم است نه بستن قرارداد و تفاهم‌نامه با کشورهای خارجی .

او با بیان اینکه سه نگاه در کشور باید اصلاح شود گفت: اولین مساله این است که باید در نگاه مدیران اجرایی کشور، مردم‌باور شوند و این مدیران بدانند که هیچ قفلی بدون حضور کلید مردم  باز نخواهد شد.

رییسی افزود: دومین مساله‌ای که باید اصلاح شود این است که مسوولان کشور نگاه به منابع و ثروت‌های کشور داشته باشند و بدانند رفع مشکلات کشور در ذیل مقدار بودجه ها تحقق نخواهد یافت بلکه در توجه ویژه به منابع و ظرفیت‌های کشور و استفاده صحیح از آنها رقم خواهد خورد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نگاه سومی که باید اصلاح شود این است که نگاه به بیگانگان وجود نداشته باشد؛ چرا که اگر بیگانه را به عنوان گره‌گشا کشور مطرح کردیم خطای بزرگی را مرتکب شده‌ایم. بیگانه برای کدام کشور دلسوزی کرده و مفید بوده که برای ما مفیدباشد؟

او بر لزوم توجه به حقوق مردم ایران که شهدای زیادی را در راه این انقلاب تقدیم کرده‌اند، تاکید کرد و افزود: امروز مشکلات بیکاری جوانان ما را خجالت زده کرده و باعث آن شده تا پدرانی که محل کار آنها  و کارکنانشان تعطیل شده با شرمندگی به خانه برگردند.

تولیت آستان قدس رضوی از مردم به عنوان مردم مهمترین مولفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: نمی‌توان ۴ سال کشور را معطل نگه داشت تا دیگرانی که اقتصاد کشور را به این روز انداختند دوباره تصمیم بگیرند .

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مسکن مهر با تمام مشکلاتی که داشت باعث جلب توجه مردم شد و بسیاری از اقشار با فروختن فرش زیرپای خود می خواستند صاحب خانه شوند اما سوال این است که آیا رواست که بعد از شش سال هنوز مردم چشم به مسکن مهر خود باشند.

رییسی گفت: ۱۷ هزار واحد کارگاهی و صنعتی در کشور تعطیل شده و بسیاری از شهرک های صنعتی نیز تعطیل شده اند؛ اما سوال این است که چرا باید وضع به این گونه باشد؟  آقایان فعلی می‌گویند که نمی‌توان با شرایط موجود به صورت کامل مشکل اشتغال حل شود و می‌گویند نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد اما حرف ما به این آقایان این است که شما نمی‌توانید اشتغال را راه بیاندازید.

او با بیان اینکه یازده میلیون جوان آماده ازدواج در کشور داریم گفت: وام ۱۰ میلیونی ازدواج که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ابتدابا مخالفت آقایان مدیران اجرایی کشور روبرو شد اما در نهایت به تصویب رسید.آیا رواست که  ۹۵۰ هزار جوان در آستانه ازدواج در نوبت این وام ازدواج بمانند؟ ما می‌گوییم به هیچ عنوان روا و شایسته نیست و اگر فقط دو نفر از افرادی که از بانک‌ها در این دولت تسهیلات دریافت کردند حقوق بیت المال را بازگرداند مشکل تسهیلات این ۵۵۰ هزار جوان در آستانه ازدواج حل خواهد شد.

رییسی با نام بردن از مناطق محروم قم همچون نیروگاه و شاه ابراهیم گفت: آقایان می گویند ۴۵ هزار تومان یارانه درد را دوا نمی‌کند اما من که فقر و یتیمی را نه فقط دیده بلکه چشیده‌ام می گویم که بسیاری از افراد با همین مبالغ زندگی می‌کنند .

او افزود: من بعد از اینکه از سوی مقام معظم رهبری برای خدمت‌گذاری در آستان قدس رضوی منصوب شدم به بسیاری از مناطق محروم و حاشیه‌ای سرکشی کرده و این موضوع را درک کردم که بسیاری چشم به راه این یارانه‌ها هستند. قطعا می‌توان یارانه دهک‌های پایین جامعه را به سه برابر افزایش داد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عدالت اجتماعی با شعار محقق نمی‌شود گفت: کسانی که حق بیت‌المال را نمی‌دهند و فرار مالیاتی دارند، باعث عدم تحقق عدالت اجتماعی می‌شوند .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقایان می گویند فساد در کشور ما فراجناحی شده در حالی که ما می‌گوییم شخص رییس جمهور و منصوبان اصلی او همچون استانداران باید آنچنان روحیه ضد فساد داشته باشند که هیچ کس جرات نکند به سمت فساد برود .

معاون اول سابق قوه قضاییه یادآور شد: ما در برخورد با فساد خط قرمز نخواهیم داشت و معتقدیم که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری می‌توانیم فقر را به صورت مطلق را در کشور برطرف کنیم.

او با اشاره به تدوین سند حقوق شهروندی گفت: رعایت حقوق شهروندی سند و رونمایی از سند نمی‌خواهد بلکه بزرگترین نشانه حقوق شهروندی رفع محرومیت از محرومان و با منتقدان برخورد نکردن است .

رییسی با اشاره به منابع و زیر ساخت‌های کشور اظهار کرد: مشکل کشور ما نداشتن منابع نیست بلکه مشکل ما در مدیریت اجرایی کشور است که باید با حضور دولتمردان انقلابی در راس امور اجرایی کشور حل شود.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: از نظر ما انقلابی کسی است که در عرصه‌های مختلف و در مقابل بدخواهان روحیه‌ای مقتدرانه داشته و نه اینکه ملتمسانه و دست پایین با دشمنان برخورد کند .

او راه‌حل مشکلات کشور را اجرای قانون مطرح کرد و افزود: برای من دیدن اشک‌های مادری که می‌گوید ۴ فرزند بیکار دارم  و خواهش می‌کنم که یکی از آنها را سرکار بفرستید تا ما با قناعت زندگی کنیم  بسیار رنج آور است. جانبازی که پای خود را در دفاع مقدس از دست داده وقتی که می‌گوید من دو چشم خود را نیز در راه اسلام و مردم کشورم می‌دهم اما فقط نگذارید کشور دست افراد نالایق باشد وظیفه من را سنگین می‌کند .

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امیدوارم با کمک امام رضا (ع) و خواهرش حضرت معصومه در انتخابات پیروز شویم تا دیگر هیچ بیکاری از خانواده خود حجالت نکشد ؛ اصلا ما آمده‌ایم تا فقیری سفره اش خالی نباشد و مفسدان جایگاهی در مدیریت کشور نداشته باشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تصور نکنید که من با برخی تخریب‌ها میدان رقابت انتخاباتی را خالی می‌کنم. دولت مستقر برای این که برای بار دوم رای بیاورد دو راه دارد یا اینکه باید بگوید در دوره اول خدماتی به مردم داشته یا اینکه اگر خدماتی نداشته باید رقیب هراسی کند و مردم را از رقبای خود بترساند.

رییسی گفت: ما آمده ایم تا با کمک مردم فقر و فساد و تبعیض را ریشه کن کنیم و می‌دانیم که می‌توانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز