خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

میانگین افزایش حقوق معلمان در دولت یازدهم صد در صد افزایش داشته است

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۴۶۴

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به عنایت رئیس جمهور در توسعه همه‌جانبه کشور و حمایت‌های همه‌جانبه از آموزش و پرورش میانگین افزایش حقوق معلمان به صد در صد افزایش یافته است که البته با تراز معلمان فاصله بسیار دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در همایش روز معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان که عصر امروز در سالن اجلاس سران با گرامی داشتن نام و خاطره شهیدان مطهری، رجایی و باهنرگفت: آموزش و پرورش بخش سرمایه‌ای است و نه مصرفی. توسعه همه‌جانبه بر اصلاح مدرسه استوار است. آموزش و پرورش روزآمد یعنی جامعه توانمند و جامعه توانمند یعنی سیاست، اقتصاد و فرهنگ توانمند.

آموزش و پرورش جدید آموزش سکوت و انفعال نیست

او با بیان اینکه آموزش و پرورش جدید آموزش سکوت و انفعال در برابر تحولات و تغییرات نیست، اظهار داشت: آموزش و پروش جدید انطباق در برابر تحولات است. کودک، نوجوان و جوان امروز نمی‌تواند از تحولات جدید بگریزد بلکه باید آن را شناخته و زندگی کنند و در عین حال به فرهنگ، آیین و سرزمین خود تعلق داشته باشد.

ارزش افزوده ایرانی با آموزش خلاق ممکن است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه ثابت در جهان متغیر ناممکن است بلکه ما نیاز به مدرسه متغیر در جهان ناثابت داریم. ارزش افزوده ایرانی با آموزش خلاق ممکن است. آموزش خلاق یعنی تریبت دانش‌آموز به عنوان شهروند فعال و روزآمد.

ظاهرسازی در تربیت مخرب است

دانش آشتیانی با بیان اینکه مدرسه ما باید بتواند انسان‌های پرسشگر، با معنویت، متعهد، انتخاب‌گر و مشارکت‌جو و منتقد تربیت کند، تصریح کرد: ظاهرسازی در تربیت نه تنها مفید نیست بلکه مخرب هم است. دانش‌آموز باید یاد بگیرد راست بگوید و نه دروغ، حسن ظن یاد بگیرد و نه سوظن.

مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، گفت‌وگو و اخلاق است

او با بیان اینکه مدرسه تک‌گویی متناسب با شان جمهوری اسلامی و اندیشه امام و رهبری نیست، خاطرنشان کرد: مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، گفت‌وگو و اخلاق است. مدرسه ما مدرسه دین‌باوری است و نه مدرسه دین‌نمایی. مدرسه مطلوب ما مدرسه زندگی است و نه مدرسه دل‌مردگی. مدرسه باید پناهگاه دانش‌آموز باشد و نه گریزگاه او و این یعنی روزآمد شدن و تحول آموزش و پرورش و این نه در تعلیم بلکه در تربیت است.

معلم نیازمند زندگی شرافتمندانه است

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه گفتمان حاکم بر آموزش و پرورش هنوز نقصان دارد و اقتصاد آموزش و پرورش همچنان مسئله است، ابراز داشت: مسئله معیشت معلمان مسئله‌‌ای جدی است. معلم نیازمند زندگی شرافتمندانه است. معلم بالاترین گروه مرجع در جامعه ماست ولی این منزلت هم باید وجه مادی هم پیدا کند.

میانگین افزایش حقوق معلمان به صد در صد افزایش یافته است

دانش آشتیانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید می‌تواند امروز و آینده خود را در آموزش و پرورش ببیند، عنوان کرد: آقای روحانی با توجه به عنایت شما در توسعه همه جانبه کشور و حمایت‌های همه جانبه از آموزش و پرورش میانگین افزایش حقوق معلمان به صد در صد افزایش یافته است که البته با تراز معلمان فاصله بسیار دارد. بیش از پنج میلیون متر معکب فضای آموزشی جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و ۳۸ درصد از فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز است.

فرهنگیان حماسه دیگری را خلق می‌کنند

او اضافه کرد: رجای واثق دارم جامعه فرهنگیان براساس رسالت تاریخی خویش همچون گذشته با حضوری آگاهانه در انتخابات برگ زرین دیگری در کشور گشوده و حماسه دیگری را خلق می‌کنند. 

برادر شهید مفتح: از روحانی حمایت می‌کنم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مفتح در ابتدای این همایش گفت: من به عنوان برادر شهید مفتح از آقای روحانی حمایت می‌کنم.

او در تشریح دلایل حمایت خود از حسن روحانی اظهار داشت: دلیل نخست حمایتم، سوابق قبل از انقلاب آقای روحانی برای پیروزی انقلاب است. او یکی از چهره‌های فعال بود. ایشان به همراه دیگر چهره‌های تابناکی مانند شهید مفتح نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته‌اند.

برادر شهید مفتح ادامه داد: دلیل دوم، آن است که ایشان پس از انقلاب از پناهگاه‌های روشنفکران بودند و سوابق درخشانی در مجلس، مجمع تشخیص و... بدون تظاهر داشته‌اند. دلیل سوم، سوابق علمی آقای روحانی است. ایشان از فضلای فعال در امر تحصیل علوم دینی است و نزد استادان بزرگ تلمذ کرده و در عرصه دانشگاهی به بالاترین درجه‌های علمی رسیده‌اند. دلیل چهارم، برخورد همراه با مفاهمه و بدون برخورد خشن با مخالفان است. او در دوران ریاست جمهوری هم توانست به توافقی برسد. او با مردانی بزرگ به توافقی بزرگ رسیدند و کاری کارستان کردند.

علی مفتح تاکید کرد: ملت ایران برای اعتلای اسلام عزیز و ایران در این لحظه تاریخی غفلت نکنید و برای پیروزی روحانی و شکست عوام‌‌فریبی، با آنچه در توان داریم کوشش کنیم که خداوند یار و یاور ملت ایران باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز