خبرگزاری کار ایران

تاج‌زاده در افتتاحیه کمیته هنرمندان ستاد اصلاح‌طلبان شمال تهران:

آقایانی که فشار می‌آوردند تلگرام فیلتر شود امروز از آزادی بیان و کرامت سخن می‌گویند/ خوشحالیم کاندیداهای اصولگرا مجبورند مودبانه با مردم حرف بزنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۳۴۲

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: خوشحالیم که کاندیداهای اصولگرا هم مجبورند موقع رای گرفتن با ادب با مردم صحبت کنند و از آزادی بیان بگویند چون می‌دانند این ملت چنین نگاهی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی تاج‌زاده در مراسم افتتاحیه کمیته هنرمندان ستاد اصلاح‌طلبان پهنه شمال تهران؛ گفت: اگر شرایط عادی بود و حساسیت‌هایی که به آنها اشاره خواهم کرد نبود؛ بازهم رای من حسن روحانی بود و برای او تبلیغ می‌کردم و می‌گفتم ایران امروز به رئیس‌جمهوری مانند روحانی نیاز دارد. اما امروز کشور ما حساسیتی دارد که لزوم انتخاب روحانی را بیشتر می‌کند. حتی این ضرورت رای دادن به تنهایی نیست بلکه باید تلاش کنیم ایرانیان بیشتری را به صحنه بیاوریم و قانع‌شان کنیم تا در آینده غبطه نخوریم.

تاجزاده ادامه داد: لحطاتی وجود دارد که اگر از آنها درست استفاده کنیم؛ آینده کشور روشن می‌شود و آیندگان می‌توانند از آن حداکثر بهره را ببرند و اگر درست انتخاب نکنیم سالیان سال گرفتار می‌شویم.

این فعال سیاسی با طرح این سوال که در شرایط عادی چرا باید به روحانی رای داد؟ گفت: از منظر اقتصادی علمی‌ترین راه این است که بررسی کنیم اوضاع اقتصادی مردم در سطح کلان و فردی چه بود؟ برای اینکه بدانیم در چهار سال دولت حسن روحانی رو به پیش بوده‌ایم یا پس، باید مقایسه کنیم در سال ۹۲ و امروز یعنی سال ۹۶ کجا بوده و هستیم. اگر بخواهیم از منظر معیشت مردم نگاه کنیم می‌بینیم که در فاصله سال ۸۸ تا ۹۲ بیش از ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم درحالیکه کالاها در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۶ شاهد ۵۰ درصد افزایش قیمت بوده. یعنی این میزان به یک هشتم کاهش یافته است. درحالیکه قیمت نفت نصف شده بود و می‌دانیم که اقتصاد کشور ما متکی بر نفت است. این یعنی فشار اقتصادی بر مردم هشت برابر کمتر شده است.

تاجزاده به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: در سال ۸۸ تا ۹۲ در زندان با تعداد معدودی در ارتباط بودم. نگهبان‌های من هر وقت مرا می‌دیدند به خصوص بعد از سال ۹۰ چند سوال می‌پرسیدند و می‌گفتند ما مقدار کمی پول داریم با این پول بهتر است طلا بخریم، دلار بخریم یا آن را در بانک بگذاریم و سودش را بگیریم یا کالایی خریداری کنیم؟ در واقع آن روزها مردم کاملا احساس می‌کردند که ارزش پولشان به صورت روزانه کاهش پیدا می‌کند و می‌خواستند بدانند باید چگونه با این موضوع مقابله کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نوعی آرامش در جامعه برقرار شده که غیر از دور کردن سایه جنگ از کشور است، گفت: رشد ملی کشور به مثبت ۸ رسیده است. بعضی‌ها می‌گویند خیلی از این رشد برای نفت است. جوری این حرف را می‌زنند که انگار قبلا آمار به چیزی غیر از نفت وابسته بوده است.

تاجزاده به مناظره دوم تلویزیونی روحانی و سایر نامزدها اشاره کرد و گفت: ما در این مناظره سرمان را بالا گرفتیم که از کسی حمایت کنیم که اندیشه برنامه اصلاح‌طلبی را دنبال می‌کند حتی اگر خودش را اصلاح‌طلب نداند. در این مناظره کسی جرات نداشت به آقای روحانی بگوید که در ۴ سال دولتش رقبایش را محدود کرد. حزبی را بست. پرونده‌سازی یا تجمعی بهم زد. تنها گلایه‌ای که از آن شد به خاطر چند کلمه‌ای بود که روحانی در چند سخنرانی‌اش گفته بود. همین را مقایسه کنید با کسانی که همین امروز اگر به آنها بگوییم بالای چشم‌تان ابرو است؛ فردا احضاریه دم در خانه‌اش می‌فرستند. آدم عادی که هیچ، نماینده مجلس اگر انتقاد کند و بگوید گزارش بدهید، شبانه دم خانه‌اش می‌ریزند تا دستگیرش کنند. آن وقت آقای رییسی دم از دفاع از آزادی بیان می‌زند.

تاجزاده ادامه داد: البته خوشحالیم که کاندیداهای اصولگرا هم مجبورند موقع رای گرفتن با ادب با مردم صحبت کنند و از آزادی بیان بگویند چون می‌دانند این ملت چنین نگاهی دارد.

این فعال سیاسی به ذکر خاطره دیگری از زمان زندان خود پرداخت و گفت: گاهی با بازجویم بحث می‌کردیم. او می‌گفت آمار گرفته‌ایم و می‌دانیم حدود ۹۰ درصد مردم از گشت ارشاد راضی هستند و شما روشنفکرها که با آن مخالفید در اقلیت هستیم. گفتم بسیار خب پیشنهاد می‌کنم اگر اینقدر واقعا مردم به این طرح راضی هستند به نامزد ریاست جمهوری‌تان بگویید اعلام کند ما سراسر کشور را گشت ارشاد می‌کنیم اما مطمئنم حتی یک نفر از نامزدهای ریاست جمهوری هم نیست که بخواهد این شعار را بدهد حتی آقای قالیباف و رییسی هم در تبلیغاتشان از این شعارها نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۴ سال آقای رییسی و دوستانش فشار آوردند که تلگرام فیلتر شود و گلایه کردند که چرا شورای عالی فضای مجازی تشکیل نمی‌شود تا تلگرام را فیلتر کند اما امروز همین آقا صحبت از آزادی بیان و کرامت می‌کند. البته شنیده‌ام یکی از مراکز رسما نامه داده و خواسته یک هفته مانده به برگزاری انتخابات باید تلگرام فیلتر شود البته دولت در مقابل این حرف‌ها ایستاده است. با اینکه در همین تلگرام بود که فیش‌های نجومی مطرح شد و با اینکه در کوتاه‌مدت دولت از این قضیه لطمه دید و قضیه فیش‌های نجومی در همین تلگرام مطرح شد اما دولت مخالف فیلتر شدن تلگرام است. فضای مجازی به کسی رحم نمی‌کند و هر کجا فسادی ببیند آن را فریاد می‌زند. این ممکن است در کوتاه‌مدت باعث لطمه شود اما در بلندمدت به نفع جامعه است.

او به کتاب سانسورهای زمان وزارت مصطفی میرسلیم اشاره کرد و بیان کرد: این کتاب خیلی خنده‌دار و در عین حال گریه‌دار است. البته خوشحالیم که همین آقایان امروز می‌گویند طرفدار آزادی بیان هستند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موفقیت بین‌المللی دولت روحانی اشاره کرد و گفت: از نظر بین‌المللی تکلیف ما روشن است و منتظریم اتفاق بزرگی بیفتد اما مخالفان برای دیدن حسن روحانی با آن اتفاق می‌جنگند. برجام کار بسیار بزرگی بود. کاری که می‌تواند مدلی برای حل اختلافات داخل کشور و منطقه و جهان باشد. اهمیت برجام این است که در طول ۴ سال دیگر کسی نگران نیست و این آرامش را در عرصه بین‌المللی دارد که اتفاقی نخواهد افتاد و دیگر کسی نگفته می‌خواهیم به ایران حمله کنیم. این گزینه تقریبا از روی میز برداشته شده آنهم در منطقه آشفته‌ای مانند خاورمیانه.

تاج‌زاده ادامه داد: می‌گویند به خاطر مردم بوده که برجام اتفاق افتاده بله همه چیز به خاطر مردم است اما مگر قبل از دولت روحانی؛ مردم نبودند. یکی دیگر می‌گوید به خاطر وجود نیروهای مسلح است. معلوم است که ما طرفدار حضور نیروهای مسلح قوی هستیم. هیچ دولتی نیست که نیروی مقتدر نخواهد چون در منطقه‌ای هستیم که انواع تهدیدها ما را احاطه کرده اما همه بحث این است که باید جریانی می‌بود که بتواند از این حامی ملی و اقتدار نیروهای مسلح امنیتی حمایت کند به گونه‌ای که جامعه احساس کند با حرف اتفاقی قرار نیست امنیت کشور زیر سوال برود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه اگر امروز به جای حسن روحانی، جلیلی یا کسی مانند احمدی‌نژاد رییس جمهور بود حتما ترامپ به ایران حمله می‌کرد گفت: اما با حضور روحانی ترامپ حتی یک گام نسبت به رییس جمهور قبلی خود نتوانست جلوتر بیاید. کشوری که رییس جمهور آن سید محمد خاتمی و حسن روحانی باشد، خطر نیست.

او ادامه داد: کشوری که وزیر خارجه‌اش جواد ظریف است، کسی نمی‌تواند علیه او بسیج شود. چرا عده‌ای در داخل برجام را محکوم می‌کنند؟ می خواهند روحانی تبدیل به مدیر موفقی نشود که مردم بگویند در سطح منطقه از روحانی می تواند برجام دیگری بسازد و سایه شوم جنگ را از منطقه دور کند.برجام را خفیف می‌کنند تا اهمیت کار روحانی کم شود اما همه اختلاف ها در تعطیل  کردن برجام با تامین برجام است.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات یادآور شد: ما می‌خواهیم بگوییم وقتی با آمریکا و انگلیس به توافق رسیدیم با هر قدرت دیگری هم می‌توانیم توافق کنیم. مخالفان قبول دارند سایه شوم جنگ با برجام از سر کشور برداشته شد اما می‌خواهند بگویند کار روحانی نبود. باشد ما هم می گوییم اصلا کار حسین الله کرم بوده است!

تاج زاده با اشاره به جزوه ای که ابراهیم رییسی با عنوان "چرا رییسی" منتشر کرده بود گفت:  ادبیات این جزوه، ادبیات جبهه پایداری است. مشاورانش به او گفتند این ادبیات همان ۴ میلیون رای جلیلی را می آورد.

او ادامه داد:‌ رفتار این افراد پر از تناقض است. اگر می گویند اسلام و ایران هراسی باید از بین برود چرا در عین حال به صورت وسیع مطرح می‌کنند که باید به نوعی عمل کرد که دنیا از ایران بترسد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: اگر ما در انتخابات رییس جمهورمان را تعیین نکنیم دیگران این کار را می‌کنند. ۲۹ اردیبهشت چه ما بر سر صندوق بیاییم و چه نیاییم رییس جمهور بعدی انتخاب خواهد شد. مخالفان می‌خواهند انتخاب کم رونق شود تا خودشان پیروز شوند. اما این همه مقایسه با افکار و شرایط عادی است باید نگاهی هم به شرایط حساس و ساختاری که اکنون داریم کنیم .

تاج زاده به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اقتصاد کشورما در سه بخش تقسیم می‌شود. ۳۵ درصد اقتصاد از طریق نفت و گاز و موارد دیگر در دست دولت است. ۳۰درصد در دست نهادهای عمومی غیر پاسخگو به مجلس و ۳۵ درصد دیگر در دست بخش خصوصی است. در کشور ما دولت پنهان می‌خواهد این ۳۵ درصد اقتصاد دولتی را در اختیار داشته باشد تا براساس آن تمامی گلوگاه‌های اقتصادی کشور را در دست بگیرد.

تاج زاده با بیان اینکه چاره ای نداریم جز این که با دقت انتخاب کنیم گفت: ما در مناسبات بین المللی در شرایط حساسی هستیم که موقعیت ما را بسیار شکننده کرده است و با اولین خطا ممکن است کشورهای منطقه درگیر جنگ شوند چیزی که دیگر جبران پذیر نیست. اگر خطایی شود یک بازی باخت - باخت به همه تحمیل می‌شود همانطور که در سوریه همه باخته‌اند و برای بیست سال آینده این کشور باخته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما در شرایط بسیار حساس منطقه‌ای هستیم و ترامپ هم این حساسیت را افزایش داده است، ادامه داد: انتخابات این دوره ریاست جمهوری برای آینده ایران است نه صرفا برای ۴ سال.

تاج زاده خاطرنشان کرد: ملت ایران از زمان مشروطه تا امروز تقدیرشان را خودشان رقم زده اند و تعیین  کننده آینده کشور بوده اند باید امروز این میراث را پاس بداریم و برای آینده تصمیم بگیریم.

او در پایان تصریح کرد: می خواهند ما را مجبور کنند بین دوگانه امنیت ، آزادی انتخاب کنیم اما ما این دوگانه را دروغ می دانیم و می‌گوییم ملت می‌تواند هر دو را با هم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز