خبرگزاری کار ایران

در دیدار مدیرکل آفریقای وزارت خارجه ایران و قائم مقام وزیر خارجه ساحل عاج؛

راه‌های توسعه مناسبات تهران - ابیجان در همه زمینه‌ها بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۴۰۲

مدیرکل آفریقا وزارت امور خارجه در ادامه سفر به منطقه غرب آفریقا روز دوشنبه در ابیجان با قائم مقام وزیر امور خارجه ساحل عاج دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این  دیدار که منصور شکیب‌مهر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج و مدیران ارشد وزارت امور خارجه محل نیز حضور داشتند، راه‌های توسعه روابط دوجانبه به ویژه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بهداشتی مورد گفت‌وگو قرار گرفت. 

برگزاری دومین نشست کمیسیون مشترک، افزایش تبادل هیأت‌های سیاسی و اقتصادی، توسعه همکاری‌های بانکی و برگزاری نشست‌های مشترک تجار و بازرگانان دو کشور و همچنین همکاری در زمینه‌های دارویی و بهداشتی از جمله موضوعاتی بود که در این ملاقات مورد گفت‌وگو و تاکید دو طرف قرار گرفت. 

در ادامه این دیدار مهدی آقاجری، مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه و جری روبرت، قائم مقام وزارت امور خارجه ساحل عاج همکاری در زمینه‌های چند جانبه و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و تقویت همکاری‌ها در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند. 

آقاجعفری پیش از این دیدار نیز با لوئیس بونی، مدیرکل وزارت خارجه ساحل عاج جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز