خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران:

روحانی در دور اول انتخابات اکثریت آرا را کسب می‌کند/ ۱۲ هزار واحد صنعتی جدید راه‌اندازی کردیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۹۹۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیداوریم مردم بالای ۶۵- ۷۰درصد شرکت فعالانه در انتخابات داشته باشند و آقای روحانی اکثریت آرا را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که براساس برخی نظر‌سنجی‌ها انتخابات به مرحله دوم کشیده خواهد شد، نظر شما چیست؟ گفت: من به خاطر دارم در سال ۹۲ که مسئویت ستاد آقای روحانی را داشتم، این گونه مسائل گمانه‌زنی و مطرح می‌شد. ما که دست اندرکار بودیم اعتقاد داشتیم در همان دور اول کار تمام خواهد شد.

روحانی در دور اول انتخابات اکثریت آرا را کسب می‌کند

او افزود: برداشت افراد می تواند متفاوت باشد اما آنچه که مهم است تدبیر و خواست ملت ما است که امیدواریم همه در صحنه حاضر باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور و سایر بزرگان به حضور و فعالیت بیشتر مردم تاکید دارند، اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که حضور در دور دوم کمتر می‌شود و می‌گویند آرای نامزدها به ۵۰ درصد نمی‌رسد. امیداوریم مردم بالای ۶۵- ۷۰ درصد شرکت فعالانه در انتخابات داشته باشند و آقای روحانی اکثریت آرا را از آن خود کند.

۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد متوقف شده تا پیش از دولت یازدهم داشتیم

نعمت‌زاده با اشاره به موضوع تعطیلی واحدهای صنعتی که توسط برخی کاندیداها اعلام شده بود، تصریح کرد: اخیرا یکی از کاندیداهای محترم راجع به تعطیلی واحدهای صنعتی صحبت کرده است. آن‌چه که ما می‌دانیم براساس آمار و ارقامی که در دست‌مان است و آمار اطلاعاتی و ارقامی که ماهانه و مستمر به دستمان می‌رسد این است که در شروع کار دولت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد متوقف شده داشتیم.

او ادامه داد: ما توانستیم واحدهای راکد را مجددا راه‌اندازی کنیم و همچنین تسهیلاتی برای ایجاد واحدهای جدید ایجاد کنیم. تقریبا می‌شود گفت که امروز تعداد واحدهای فعال شده برابر است با همان تعداد واحدهای متوقف شده در گذشته. 

در بخش‌هایی چون فولاد،‌ صادرات داشتیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما در بخش‌هایی چون فولاد،‌ صادرات داشتیم، خاطرنشان کرد: وارداتی هم به همان میزان انجام داده‌ایم، اگر واحدهای صنعتی‌مان فعال نباشد این واردات و صادرات چطور صورت می‌گیرد؟ آمار دقیق داریم که در طول کمتر از چهار سال در شهرها و روستاها بیش از ۱۹ هزار واحد صنعتی و طرح‌های توسعه رشد کرده است. 

نعمت‌زاده با بیان اینکه ۱۲ هزار واحد صنعتی جدید هم راه‌اندازی کردیم، ابراز داشت: حدود هفت هزار طرح توسعه جدید را تکمیل و توسعه می‌دهیم. ممکن است عده‌ای بگویند که وارد یک شهرک صنعتی شده و دیده‌اند که واحد صنعتی‌اش بسته است. باید به این دوستان گفت که واحدهای صنعتی بسته شده در دوران تحریم از کار افتاده‌اند و ما تلاش می‌کنیم تا مجدد آن‌ها را راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز