خبرگزاری کار ایران

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز:

روحانی دغدغه حقوق شهروندی دارد/ یک گام به عقب ما را فرسنگ‌ها از هدف دور می‌‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۲۰۹

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: برجام دستاورد بین‌المللی است که بر خلاف حرف‌هایی که مطرح می‌شود قطعا در نان و جان تاثیر داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر حسین‌آبادی در آیین افتتاح ستاد انتخاباتی وکلا و حقوقدانان حامی حسن روحانی گفت: هرچند سرنوشت اشخاص دست خودشان است اما حقوقدان بودن مسئولیت می‌آورد. فعالیت وکلا و حقوقدان‌های پاکستان را بررسی کنید و ببینید حقوقدانان آنها چه تلاشی در عرصه اجتماع دارند. کار حقوقدان روشنگری است و باید در هر انتخاباتی وکلا فعال باشند.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: روحانی یک حقوقدان است که در این چهار سال گذشته دستاوردهای مختلفی چه در عرصه بین‌الملل و چه در عرصه داخلی داشته است.

او با بیان اینکه تاثیر برجام را همه حس کرده‌اند، اظهار کرد: یک کشور جهان سوم در مقابل حقوقدان‌های بزرگ دنیا این سند را تنظیم کردند. حقوقدانان‌های ما بار حقوقی تمام کلمات را بحث کردند. برجام دستاورد بین‌المللی است که بر خلاف حرف‌هایی که مطرح می‌شود قطعا در نان و جان تاثیر داشته است.

این حقوقدان به تدوین و رونمایی از منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت:‌ آقای روحانی در عرصه داخلی از منشور حقوق شهروندی رونمایی کرد که این کار بزرگی است. از همان ابتدای دولت خانم الهام امین‌زاده مامور به تدوین این منشور و در دیداری که معاون رییس جمهور با مرحوم کاتوزیان داشتند، ایشان نظرات خود را ارائه کردند.

او تاکید کرد: از ابتدا آقای روحانی دغدغه حقوق شهروندی داشته‌اند از این رو حقوقدان‌ها تکلیف دارند تا حقیقت را به مردم بگویند. یک گام به عقب برگردیم، فرسنگ‌ها از هدف دور می‌شویم.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: در مملکت ما قضات امنیت ندارید چه برسد به وکلا. برای همین اهمیت موضوع، آقای روحانی در جشن استقلال کانون وکلا از امنیت قضایی یاد کرد که از لحاظ صنفی نیز ما ذی نفع هستیم هرچند ما ابتدایا به فکر نفع ملت و کشور هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز